Gå til innhold

Handler du mye på nett, og hva handler du i så fall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av "Butikkansatt blander seg i hvor mye jeg handler på nett"- tråden, så spør jeg: hva handler du på nett?
Jeg regner med at flere av oss tyr mer og mer til nettet, fremfor butikk.

For å starte med meg selv, så blir det en del pakker i posten ila en måned. Jeg handler så og si alt av klær, kosmetikk og hudpleie på nett. Dvs alt fra pinsett og mascara, til hudkrem, sko, kåper, osv. Eneste unntaket er vel jeans, som jeg foretrekker å prøve på før jeg kjøper. Er også veldig glad i ebay, og har funnet noen virkelige merkevarekupp der, som vintage YSL og Louis Vuitton vesker til under tusenlappen, og en nyydelig Burberry kåpe til 1700kr!

I tillegg har det blitt elektronikk, hvitevarer, o.l. via nettet, da dette ofte er billigere online, samt det er lett å følge prisutviklingen på enkeltvarer - som en Kenwood kjøkkenmaskin som jeg fulgte med på i nesten et år, og fikk den til 3000kr når ordinærpris vanligvis er ca.6000kr.

Og til syvende og sist: matvarer - spesielt helsekost. Pukka te koster f.eks. 23kr for en pakke på nett, mens den gjerne er 50-60kr i butikk. Stevia, goji bær, osv er også mye billigere online.

Derfor er det kanskje ikke så rart at damene på posten himler litt med øynene hver gang jeg kommer innom :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kjøper du pukka te?

Det var egentlig det eneste jeg hadde å komme med her :fnise: Jeg handler ikke så ofte på nett, en gang i blant på Ellos og H&M (men jeg liker å prøve klær før jeg kjøper, siden det er så vanskelig å vite om det faktisk er fint på meg eller ikke). Kommer jeg over gode tilbud på sider hender det jeg handler, som f.eks på lekmer.no, makeupmekka.no, gymgrossisten. Elektronikk, hvitevarer o.l handler jeg kun hos Elkjøp, i fysisk butikk, siden samboeren jobber der :fnise:

Har brukt iHerb litt tidligere, men er ei stund siden nå, det også. Og jo, jeg handler stort sett alltid bøker på nett, varierer hvor, men ofte norli eller tanum. Samt hobbyutstyr (var plutselig litt likevel)!

Skrevet

Jeg handler aaalt for mye på nett. Sminke, interiør, klær, you name it :P

Kjæresten himler med øynene over meg, ihvertfall.

Skrevet

Handler stort sett klær kun på nett.

Har trappet ned i det siste. Men har stort sett handlet på Revolve Clothing, The Outnet og salg på Net-a-Porter. Har jeg mulighet til å splurge, handler jeg på NAP når det ikke er salg...

Skrevet

Jeg handler i grunn alt fra nett, unntaket er dagligvarer. Men jeg handler gjerne matvarer som tåler å bli sendt via post, f.eks Atkins-barer, helsekostprodukter m.m

Jeg handler for det meste klær, sko, klokker, dvd'er og spill på nett, men handler også elektronikk og andre varer hvis det er noe jeg trenger. Det er faktisk svært sjelden jeg handler noe i fysisk butikk.

De butikkene jeg handler mest fra er ebay.com, ebay.co.uk, Dorothy Perkins, Next, New Look, Ellos, La Redoute, cdon, play.com, asos, adlibris, thebookdepository.co.uk, netonent, mpx, Komplett.no m.fl.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Handler stort sett bare knapper på nett....... :fnise: Men skjønner jeg har litt å lære :)

Knapper er dritdyrt å kjøpe i butikk da! 15-20 kr per knapp er vanlig. Da blir gjerne knappene dyrere enn garnet - jeg strikker mye barneplagg. Da kjøper jeg heller 50-100 knapper av gangen fra Kina til 20-30 kr ja!

Men dette var vel for de mer spesielt interesserte :fnise:

Anonymous poster hash: 72037...cd1
  • Liker 1
Skrevet

handler klær fra mange steder ,både norske og utenlandske

iherb ting. (atkins bar,baketing til lavkarbo ,sjokolade,te,leppomader, div.rot)

Er innom ebay av og til.

kjøper masse frø fra div. nettsteder i utlandet

Skrevet

Kjøper en hel klær og sko og interiørplukk (+gaver) på nett siden jeg

1. hater å dille på butikker.

2. vet aldri når magen slår seg vrang og da vil jeg IKKE være midt i køen for å betale før jeg må komme meg hjem og på do.

Skrevet

Hvor kjøper du pukka te?

Det var egentlig det eneste jeg hadde å komme med her :fnise: Jeg handler ikke så ofte på nett, en gang i blant på Ellos og H&M (men jeg liker å prøve klær før jeg kjøper, siden det er så vanskelig å vite om det faktisk er fint på meg eller ikke). Kommer jeg over gode tilbud på sider hender det jeg handler, som f.eks på lekmer.no, makeupmekka.no, gymgrossisten. Elektronikk, hvitevarer o.l handler jeg kun hos Elkjøp, i fysisk butikk, siden samboeren jobber der :fnise:

Har brukt iHerb litt tidligere, men er ei stund siden nå, det også. Og jo, jeg handler stort sett alltid bøker på nett, varierer hvor, men ofte norli eller tanum. Samt hobbyutstyr (var plutselig litt likevel)!

Pukkaherbs.com ;) evt iherb

• Liker 1
Skrevet

Sko. Har størrelse 35 i sko, noe som er så og si umulig å finne i fysiske butikker.

Linser og andre øyeprodukter fordi det er mye billigere.

Hudpleie og hårpleie pga det er billigere

Bøker på Amazon.

Det er omtrent alt jeg handler på nettet.

Klær foretrekker jeg å prøve i fysiske butikker fordi jeg må se hvordan det ser ut på. Bilder på nettet stemmer ofte ikke overens med hvordan fargene, fasongen og stoffet er i virkeligheten.

Skrevet

Et ord: Amazon! Handler så godt som alle pensumbøkene mine der, samt andre bøker jeg innbiller meg at jeg har tid til å lese, CD-er, elektronikk, tskjorter, gaver, etc. Nå sist klinte jeg til og kjøpte printer og ny vifteplate til laptopen, fikk det rett på døra så jeg slapp å bære det en meter. Takk og pris for gratis frakt :P

Sminke pleier jeg å handle i butikk, liker å se at farge/konsistens er rett før jeg kjøper :) Samme med klær, jeg har så rar figur at jeg må prøve først. Unntaket er tskjorter, de handler jeg gjerne på nett.

Skrevet

Mye. Noe grunnet utvalg, noe grunnet det at jeg sjelden har tid til å gå rundt i sentrum og handle selv.

Jeg kjøper:

- bøker

- klær (jeg kjenner størrelsen min i de fleste typer og merker klær, har kanskje bommet 2 ganger på 100 plagg og returen gikk smertefritt - har handlet alt fra undertøy til vinterkåper)

- vinyl

- hudpleie

- hårprodukter

- diverse praktiske produkter, sist en liten kabel til hodetelefonene mine som jeg aldri i verden hadde orket å gå rundt i butikker og lete etter

Selvsagt liker jeg fremdeles å gå i bokhandel og bla gjennom platebunker, men det er mer for kosens skyld. Når jeg trenger noe er det lettere for meg å handle på nett, da jeg ofte jobber i butikkenes åpningstider og må ta bussen til sentrum på en lørdag for å få handlet. Jeg hater butikker i sentrum på lørdager, det er for mye mas.

Anonymous poster hash: 80b0d...431
  • Liker 1
Skrevet

Jeg handler det meste av klær på nett. Virkelig hater prøverom! Det er mye bedre å prøve i fred og ro hjemme. Sko derimot kjøper jeg som regel i fysiske butikker, da føttene mine er veldig vanskelige.

Ellers kjøper jeg reseptfrie apotekvarer og elektronikk på nett, ja til og med hvitevarer. Alt som er for tungt eller stort til å hente på posten, får jeg levert på døra.

Anonymous poster hash: 2ffd1...f10
  • Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg handler på nett for det meste kun om det er noe jeg skal ha som er vanskelig å få tak i ellers. Noen ganger når jeg vet at jeg får det betraktelig billigere over nett også. Bøker, elektronikk og noe interiør går det ofte i da.

Klær skjer det ikke at jeg handler på nett, med unntak av kjoler, sko og kanskje jakker. Det er fordi jeg er veldig kresen på hvordan klær burde sitte på meg, så liker å prøve først.

Skrevet

Et ord: Amazon!

Oh yes indeed!! :tommelsmil:

Fikk i går Dr Martens sko levert på døra! Bursdagsgave til eldste jenta mi. Hadde saumfart butikkene litt (+ andre nettsteder) men der kosta de rundt 1300-1400,- for den typen hun ønska. På Amazon fant jeg de til 950,- inkl frakt! Niiiice....!!!

Ellers handler jeg, som så mange andre her, endel på nett. Klær, sminke, bøker, sko (!!!!), vesker....you name it!

Skrevet

Fikk i går Dr Martens sko levert på døra! Bursdagsgave til eldste jenta mi. Hadde saumfart butikkene litt (+ andre nettsteder) men der kosta de rundt 1300-1400,- for den typen hun ønska. På Amazon fant jeg de til 950,- inkl frakt! Niiiice....!!!

Ellers handler jeg, som så mange andre her, endel på nett. Klær, sminke, bøker, sko (!!!!), vesker....you name it!

Hvor lang er leveringstiden på Amazon? :)

Anonymous poster hash: 6d5ce...3ac

Skrevet (endret)

Hvor lang er leveringstiden på Amazon? :)

Anonymous poster hash: 6d5ce...3ac

Skoene ble bestilt 28. august - og kom altså i går 3. september. Ei knapp uke m.a.o.

Endret av Scorpina
  • 2 uker senere...
Skrevet

Iherb.com, vaskemidler, kosttilskudd, snacks.

Cheapsmells,com, kjøper claudie og declor.

Feeluniqe.com, declor produkter.

Nyx.com, billig nyx-sminke

Elf.com, sminke, særlig lipgloss.

Blivakker.no og blush.no, når de har salg på gode produkter

Skrevet

Alt unntatt møbler.

Anonymous poster hash: 8f08f...7ac

Skrevet

Men, ble ikke tollgebyr osv. veldig dyrt i tillegg? :klo: De gangene jeg har kjøpt klær fra utlandet synes jeg tollen er veldig høy altså :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...