AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 I de siste to ukene, så har jeg følt meg kvalm hele tiden nesten. Det er ikke noe mat som frister, og noen ganger kjennes det ut som jeg skal spy når som helst, men spyr aldri. Er ikke kvalm 24 timer i døgnet, men mange timer om dagen hvertfall. Hva kan dette komme av? Og hvordan skal jeg få bort den kvalmen? Vet ikke om det er vits å dra til legen bare fordi jeg er kvalm. Han sier sikkert bare at det går over. Er det noe jeg kan gjøre selv for å få bort kvalmen? Noen tabletter som funker? Er ikke gravid for den som måtte tro det. Anonymous poster hash: befaf...dc9
Eliineh Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Jeg jobber på apotek og ville absolutt anbefalt deg å forsøke ingefær tabletter Ikke noe fare i å prøve iallefall, har forløpig ikke hørt noen bivirkninger på dette heller
frøkna Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Er du urolig, stresset eller plaget med angst?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Stress - depresjon? Anonymous poster hash: 63991...cb9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Jeg har vært kvalm hver dag i et halvt år, fant ut etterhvert at det skyldtes angst, så kom depresjon pga alt kvalmen hindret meg i :/ Dette kom helt plutselig på meg, jeg fikk kvalmestillende på resept, men som hun over sier kan du også prøve ingefærkapsler, det hjelper også på meg når det står som verst .. :-) I tillegg bruker jeg nå syrenøytraliserende, det også hjalp på litt.Anonymous poster hash: 27ea5...5f1
Gjest C4r1n3 Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Afipran, men det er reseptbelagt. Andre symptomer? Slapp, trøttere enn vanlig, vekttap, blekhet? Da kan det muligens være anemi/lav blodprosent.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Ingefær tabletter kan jeg prøve. Hvordan virker sukkerbiter? Skal man bare tygge den når man blir kvalm? Vil ikke si at jeg er urolig eller har angst, men er litt som stresser meg for tiden. Men ikke sånn som jeg blir kjempestresset av da. Hva er syrenøytraliserende? Noe man får kjøpt på apotek? Jeg kan være slapp og ha vondt i hodet en del. Kanskje det er lav blodprosent? Hva er det egentlig? Noe man sjekker hos legen? Anonymous poster hash: befaf...dc9
Gjest C4r1n3 Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 "Anemi er blodmangel (lav blodprosent), eller mer presist for lite hemoglobin i blodet". Det sjekkes hos lege ved blodprøve. Jeg blir ihvertfall sinnsykt kvalm, klarer nesten ikke spise, sover mye, er slapp hele tiden og orker lite når jeg har det - jeg har det relativt ofte pga 2 sykdommer som kræsjer i hverandre.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Sliter med det samme, men jeg har slitt i 1,5 år...er dessverre vanskelig og sjelden å finne årsak til kvalme. Jeg har tatt alskens undersøkelser men er like langt. Ingefær blir jeg bare kvalmere av. Afipran hadde en moderat virkning. Men vil i alle fall fraråde stemetil. Den fungerte bra mot kvalmen en stund, men så fikk jeg mye bivirkninger. Har du vært utenlands eller spist noe nytt? Går du på p-piller eller andre medisiner? Du kan sjekke vitamin/mineraler hos lege, allergi etc. Men 2 uker er ikke så lenge! Forhåpentligvis blir det ikke like langvarig hos deg. Anonymous poster hash: 25ec1...962
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Postafen reisetabletter er reseptfritt og fungerer kvalmsestillende om du vil prøve. Anonymous poster hash: 934ac...948
Gjest abcdefgh Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 Angst , stress eller depresjon?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Kan fort være vitaminmangel, da gjerne B12 eller Dvitamin(jeg blir fortere svimmel og kvalm av det). Ellers er jern og noe du bør sjekke. På meg hjelper ingefærkapsler kjempebra, men jeg tar det jo ikke daglig hver dag. Jeg ville forsøkt med et par kapsler av ganga når det er på sitt verste, og så spiser du et lett måltid samtidig(jeg tar litt banan). Om du lar være å spise forverrer det problemene betraktelig. Anonymous poster hash: fbeab...201
Gjest badeand1 Skrevet 3. september 2013 #14 Skrevet 3. september 2013 Ingefær tabletter kan jeg prøve. Hvordan virker sukkerbiter? Skal man bare tygge den når man blir kvalm? Vil ikke si at jeg er urolig eller har angst, men er litt som stresser meg for tiden. Men ikke sånn som jeg blir kjempestresset av da. Hva er syrenøytraliserende? Noe man får kjøpt på apotek? Jeg kan være slapp og ha vondt i hodet en del. Kanskje det er lav blodprosent? Hva er det egentlig? Noe man sjekker hos legen? Anonymous poster hash: befaf...dc9 Sorry for seint svar. Så ikke før nå. men man bare suger på de rett og slett. Skal visst nøytralisere/fjerne den syra som er i magen når man er kvalm.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #15 Skrevet 3. september 2013 Kom til å tenke på noe, drikker du brus eller juice? Jeg begynte å kaste opp etter jeg drakk en red bull i dag. Tror det er fryktelig surt for magen, samme med oransj juice. Anonymous poster hash: 74eb6...050
Gjest BabyBlue Skrevet 3. september 2013 #16 Skrevet 3. september 2013 Kan godt være du spiser/drikker noe du er allergisk mot. Jeg tåler ikke smaksforsterkere eller tilsetningsstoffer i mat så godt, og hver gang jeg spiser noe med det i kan jeg bli skikkelig kvalm/få hodepine og i verste fall spy. Gå over hva du har spist de siste dagene - om det er noe nytt? Som noen andre også har sagt kan det også være mye syre i inntaket av mat/drikke som gjør magen irritert. Eller så er det stress. Noen ganger prøver psyken din å fortelle deg noe, og da kan det slå ut på kroppen på flere måter. Jeg får vondt i nakken og får urenheter i huden når jeg sliter med noe mentalt, kan godt være at du opplever det i form av kvalme Konstant småstressing kan være dårlig for kroppen om det skjer over en ukes tid eller lenger.
Eliineh Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Sorry for seint svar. Så ikke før nå. men man bare suger på de rett og slett. Skal visst nøytralisere/fjerne den syra som er i magen når man er kvalm. Syrenøytralisernde fjerner ikke magesyre. magesyre må vi ha Det ligger i ordet, den nøytraliserer magesyra fjerner den ikke ) Du kan også bruke andre legemidler mot magesyre, foreksempe "gaviscon" denne legger seg som "et lokk" mellom magesekken og spiserøret slik at magesyra ikke kommer opp )
kareen Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Drikker du mye te/kaffe? Jeg blir sykt kvalm og uvel om jeg drikker litt for mye te, dvs. 3-4 kopper om dagen.
Gjest badeand1 Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Syrenøytralisernde fjerner ikke magesyre. magesyre må vi ha Det ligger i ordet, den nøytraliserer magesyra fjerner den ikke ) Du kan også bruke andre legemidler mot magesyre, foreksempe "gaviscon" denne legger seg som "et lokk" mellom magesekken og spiserøret slik at magesyra ikke kommer opp ) Hadde nesten rett da ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå