AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Bestiller en del på nett, både klær og interiør, av praktiske årsaker. Billig frakt og lettvindt å betale med visa er også gode grunner istedet for å stresse til kjøpesenteret med bilen ned 2 hunder og to små barn, ikke alltid jobben til mannen passer med når det passer å handle. Så når jeg ver hva jeg skal ha bestiller jeg mye på nett, fra blackdesign, ellos, kud, hennes og maurits, lindex, netonnet osv... Men i dag da jeg henter en pakke, presterte dama i kassa å spørre "gjør du ikke annet enn å bestilke pakker??" Ble litt satt ut, er dette noe de ansatte ved utleveringsstedet har noe med? Hun hadde sagt noe lignende til mannen min en gang han hentet en pakke i mitt navn... Burde jeg sende inn en klage til sjefen hennes? Synes liksom ikke hun har noe med om jeg handler på nett eller på et kjøpesenter. Arg!!Anonymous poster hash: 18294...20b 4
Wolfmoon Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Jeg tror jeg sagt fra direkte til dama om at det har hun ikke noe med. Ev. også sendt en henvendelse til sjefen hennes. Jeg synes overhodet ikke det er greit at butikkansatte kommenterer på hva eller hvor mye jeg handler. Uavhengig av om det er en fysisk butikk eller nettbutikk. Hva om noen handler mye kondomer på butikken? Er det liksom greit å kommentere "Jasså, du har deg mye? *blunkblunk*"? Jeg synes ikke det. 5
Gjest badeand1 Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Neste gang hun kommenterer hadde jeg sagt ifra. Gjør hun det igjen etter du snakket til henne så hadde jeg sendt klage. 6
Gjest iGirl Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 send en e-post til daglig leder/butikksjef 2
Meridian Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Nei, det har hun ingenting med! Ring til sjefen og klag, eller ta det direkte opp med denne damen. Jeg skjønner godt du ble irritert. Du gjør akkurat som du vil, så lenge du ikke plager andre. Eller syns hun det er så plagsom at du kommer der så ofte? 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 har hun overhodet ingenting med.. du kan kjøpe ting på nettet 10 ganger til dagen om du vil, hun skal ikke bry seg. det er ikke hennes jobb Anonymous poster hash: 98d89...e2d 1
violet92 Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Æsj. Hater når det skjer. Skulle handle inn til jentekveld en gang og kjøpte 2 poser chips, 1 pakke bamsemums og 1 pakke lakris. Mannen i kassa så oppgitt på meg og sa " wooow det har mye ja " , svarte at jeg ikke skulle spise alt selv ( hva så om jeg skulle gjort det forresten??) " allilkevel" var hans kommentar på det. Handler ikke der mer for å si det sånn. 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Ja, heller klage på butikksansatt enn å innse at du handler enormt mye... Anonymous poster hash: 12b6c...973 2
Meridian Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Ja, heller klage på butikksansatt enn å innse at du handler enormt mye... Anonymous poster hash: 12b6c...973 Er du hun dama bak kassa som kommenterte, kanskje? 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Ja, heller klage på butikksansatt enn å innse at du handler enormt mye... Anonymous poster hash: 12b6c...973 Er det hennes ansvar som butikkansatt å avgjøre hva som er for mye? nei. hun har ingen verdens ting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 98d89...e2d 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Ja, heller klage på butikksansatt enn å innse at du handler enormt mye... Anonymous poster hash: 12b6c...973 Ser ikke helt hva du vil frem til med det svaret der. TS skriver jo at hun vet at hun handler mye på nett. Det er jo helt OK det, men det er da ikke nødvendig at en person skal drive å påpeke det hele tiden. Spesielt ikke personer innenfor kundeservice! Anonymous poster hash: ae54f...522 6
Marie90 Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Det er jo så vanlig å handle på nett i disse dager men det er noen (kanskje spesielt de litt eldre) som ikke gjør det og ikke forstår hvor vanlig det er. Jeg handler nesten bare klær på nett, det er jo mye lettere å få oversikt over utvalg. Sånne som henne er nok litt bitre, tenker at du shopper mye og har fordommer. For det første innser hun ikke at nettshopping er vanlig (er ikke som om man nødvendigvis handler i butikker i TILLEGG til på nett) og er sikkert en midfornøyd person som må la irritasjon få utløp. Hva oppnår hun med det? Håpløse mennesker... Jeg hadde sagt ifra neste gang eller evt sendt en mail. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Kan godt hende det var en uskyldig kommentar, jeg henter gjerne ut 5-10 pakker i slengen bestilt fra utlandet. Syntes ikke det er rart om noen biter seg merke til at jeg henter 50 pakker på en måned En kommentar er i det tilfellet bare small talk Anonymous poster hash: 9fe8d...7de 9
Steele Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Du tror ikke det bare var ett forsøk på en enkel og harmløs liten spøk, da hun tydeligvis kjenner både deg og din mann igjen, og bruker den muligheten hun har til litt small talk. Må også legge til at det var da veldig til overreagering blant enkelte her da, med tanke på at dette er en ikke-sak. 24
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Signerer de to siste her, det første jeg tenkte var også at det var small talk/humor? Jeg shopper veldig mye på nettet, alt fra klær og sko til bøker, plater og filmer, ca all kosmetikk/hårpleie jeg bruker, mye tull og småting fra ebay, håndklær, musli, blomsterpotter, gryter, barberblader, vitaminer, helsekost, ballonger, belter, smykker, godteri, you name it. I tillegg til at jeg bruker nett mer enn butikk så er jeg shoppinggal. Jeg har vært gjennom tre postkontor de siste årene, og på alle har det vært minst en i disken som har dratt kjensel på meg etterhvert og gjerne kommer med en "pakke igjen?"-kommentar med et smil. HELT uskyldig ment, og sånn har jeg tatt det også. Og så har det blitt small talk utav det, vi snakker om hvor hekta man kan bli på ebay eller hvilket land/hvilke nettbutikker det er best/billigst å bestille bøker eller CDer. Nå har jeg en post i butikk hvor det er forskjellige folk hver gang og den ene er surere enn den andre, jeg savner de koselige postansatte jeg har hatt tidligere som faktisk kjente meg igjen og hilste genuint. Anonymous poster hash: 001c5...596 7
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Ja, heller klage på butikksansatt enn å innse at du handler enormt mye... Anonymous poster hash: 12b6c...973 Har ikke noe med å legge seg opp i noe, dem.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Det er vel ment som small-talk. Ikke som å beskylde deg for noe som helst. Anonymous poster hash: 4d63c...0be 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #18 Skrevet 2. september 2013 Folk er så nærtagende.. Anonymous poster hash: ba4de...a13 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Hehe, jeg kjøper og endel på nettet, og har lurt på hva de ansatte kanskje tenker. Hvor ofte henter du noe? Anonymous poster hash: cb8b7...707
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #20 Skrevet 2. september 2013 Jeg måtte slutte å handle på nærbutikken når dama i kassen spurte om jeg ikke ville ha oppskrifter til å lage ting fra bunnen av. Siden jeg kjøpte "så mye" Toro og lignende produkter....Anonymous poster hash: 271f4...428 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå