AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg må vaske gulv/vegger/tak med salmiakkvann for å fjerne lukt som sitter fast tross utprøvde kjerringråd m kaffe/eddik osv. Rommet ble pusset opp for bare noen år siden, og jeg kan ikke male på nytt. Vil den malte tapeten/tak flekke eller få skjolder etc av å vaske med salmiakkvannblanding?Anonymous poster hash: b3efa...b94
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 salmiakkvask av vegger anbefales når du skal male. Det matter ned og fjerner fett. Er du skker på at det er vegger det liukter av? Anonymous poster hash: ed601...7b8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Sannsynligvis har det satt seg i tak og vegger ja, rommet er helt tomt og gulvene er vasket nettopp av vaskepersonell. Det er snakk om parfymelukt som ikke forsvinner, som nok har satt seg over lang tids bruk av samme parfyme(gjenkjente lukta umiddelbart på forrige beboer). Jeg har brukt salmiakkvann før ved nedvask på tak og vegger og da fikk vi ikke noe maling på klut/mopper. Men jeg eier ikke selv her, og jeg vet huseier er ekstremt nøye på alt og kan kreve endel når depositum skal tilnakebetales..... Rommet er ubrukelig nå, vi skal egentlig bruke det som rom til et spedbarn- og det kan vi jo ikke når jeg selv blir kjempekvalm av å oppholde meg der...... Ser heller ikke for meg at overnattingsgjester kommer til å orke å sove der.Anonymous poster hash: b3efa...b94
*Frida* Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Klart du kan vasje med sakniakkvatn! Salmiakk fjerner fett (som lukt kan sitte i), derfor anbefales salmiakkvask også før maling (maling heng jo ikkje på fett). Den eventuelle mattinga av ny maling vil ikkje vise når du vaskar heile flatane, det vil -ikkje- verken flasse av eller ødelegge malinga.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 står vel på flaska hva du skal bruke til vanlig vask, og hva du skal bruke til matting av maling FØR ny maling. Bare et spm, er der umalt treverk noe sted i dette rommet? Lister eller dører eller noe? DER setter det seg lettes, og disse kan du vaske godt med salmiakk uten problemer Spør gjerne også huseier om du får lov å male disse, med et trekk i husleien eller at han kjøper inn maling Forklar gjerne problemet til huseier Teppegulv vil selvfølgelig også holde på lukt. I verste fall har det satt seg under listene, så disse må taes ned.... Anonymous poster hash: 2b01d...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå