Gå til innhold

jeg som har med kamera, ser ikke ut som jeg var med på turen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på en venninnehelg. Kjempekoselig tur. Men det som er litt kjipt er at jeg hadde med kamera og tok masse bilder, og det ser ikke ut som jeg var med på turen :sukk: Jeg er med på et par bilder, og de måtte jeg ta selv. En venninne har lagt ut bildene på facebook, og på et gruppebilde (uten meg, siden jeg var fotograf) står det: hele gjengen. Eh nei, det er ikke hele gjengen! Jeg var med jeg også!! :sur:

Anonymous poster hash: e2750...b30
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Du burde brukt selvutløser, om det er det på den,på gruppebildet, men litt trist st de synes hele gjengen er utenom deg. Men kanskje ikke vondt ment?

Neste gang får noen andre være fotograf ;)

Skrevet

Kjenner til den der, jeg har det fineste og beste kameraet i vennegjengen, jeg har mange bilder, og kanskje par hundre med meg selv på, etter mange år og utflukter. Har rett og slett gjort det slik at kameraet går på omgang på turer nå, alle tar bilder, alle er med, salig blanding.

Anonymous poster hash: 758fc...d7f
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen i den der. Det jeg lærte av det, var å be de andre på turen om å være fotograf innimellom. Føltes rart første gang jeg spurte, men så lærte jeg meg å gi f.

På gruppebilder er det lurt å be en forbipasserende eller noe om å ta bildet. Gjerne en som er del av en gruppe, da kan du gjengjelde tjenesten og så blir alle glade!

Skrevet

Slutt med trangen å måtte fotografere alt mulig, så slipper du dette problemet.

Anonymous poster hash: 5cba4...f6c
  • Liker 3
Skrevet

Jeg liker også å ta bilder. Men folk sier da automatisk "La meg ta bilder også, så du selv kan være med på noen!" o.l. Rart at ingen sier det til deg og, ganske ubetenksomt av dem...

Jeg var på klassetur for noen år siden. Sluttet i klassen et par uker senere, men gikk fortsatt på samme skole. I skoleavisa måneden etter hadde noen laget et lite reisebrev. Vi var delt i grupper på turen, og var med på ulike aktiviteter. Disse ble beskrevet i brevet. Navnene til alle i min gruppe ble nevnt i et avsnitt, unntatt mitt. Kanskje de glemte det, siden jeg ikke lenger gikk i klassen? Ikke vet jeg, men det var ganske kjipt....

Anonymous poster hash: 3a2b1...696
  • Liker 1
Skrevet

stortrives bak kameraet!

så ja, jeg er sjelden med på bilder selv. Men for mitt vedkommende gjør det ikke noe.

Har aldri opplevd at noen ikke har nevnt at jeg er fotografen/er med på turen om de har lagt ut bilder eller snakket/skrevet om turen i etterkant.

Skrevet

Det med å la andre ta bilder er litt både og. Har man et svindyrt 1D med optikk til 20k er det under tvil å levere fra seg kameraet til hvermannsen som kun greier å ta mobil eller pocketkamera-bilder på full auto. Er det alkohol med i "bildet" blir det enda mer tvilsomt. Sjøl gir jeg fra meg kameraet kun til personer jeg vet forstår seg på speilrefleks, og som i tillegg er edru og forsiktig med utstyret.

Men jau, det blir naturligvis få bilder jeg er med på selv da...

Skrevet

Ofte blir det litt mindre bilder av den som har kamera, det faller kanskje litt naturlig, men det er jo selvsagt kjedelig å ikke være med på noen av bildene. Så når jeg er med mine venner så går ofte ett eller flere kamera på rundgang så alle tar bilder:) Og skulle det mot formodning være sånn at en MÅ ta bilde på et gruppe bilde, så tar man to, der en av de andre bytter med fotografen, evt. skrive; og Kari Nordman bak kamera!

Anonymous poster hash: 20f1c...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...