Gå til innhold

Holde biffen varm. Trenger svar fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står og lager en tre retter til meg og kjæresten akkurat nå.

Lurer på hvordan jeg skal holde biffen varm mens vi spiser hovedrett uten at den blir tørr? Vil ha den medium stekt.

*føler seg dum som ikke tenkte på det før x)*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek den halvveis, for så å stek den ferdig rett før servering

Skrevet

Stek den halvveis, for så å stek den ferdig rett før servering

Tusen, tusen takk :)

Skrevet

Kanskje du kan legge den i ovnen mens du dekker den med aluminiumsfolie?

Anonymous poster hash: fb3a4...7fc
Skrevet

Jeg legger de på et fat og et fat oppå det igjen så de ligger helt tett, da ligger de kjempefint, blir ikke tørre eller seige, og holder varmen. Når man steker biff skal det ikke røres eller stekes i flere omganger, da blir det ikke bra, så stek den slik du skal ha den, og gjem den godt i tett rom som feks mellom to fat.

Anonymous poster hash: beaa1...627
Gjest Badebuksa
Skrevet

Eh, jeg putter den i folie, men jeg er ikke kresen på biff, så vet ikke om det blir så bra som du ønsker ;)

Skrevet (endret)

Stek den brun, sterk varme i smør, og bare litt mer enn rå i midten, ha biffene over i en ildfast form og legg over folie, ha par grytekluter og kjøkkenhånduker på toppen, sett den ildfaste formen ved siden av det andre du koker på komfyren. Etter 20 min er biffene klare. Da er de ikke blodlige, men gjennomstekte og møre. Dette er biffer som er ca par cm høye.

Eller gjør som ab 5. Det er også smart.

Eller hvis du har jernpanne med lokk, brun de raskt på sterk varme på begge sider eller alle fire om de er tykke, pepre og salte, dra pannen av og sett på lokk, la det få frese litt igjen etter cirka fem minutter, men bare cirka 30 sekunder. Sett på lokk, vent 20 min eller mer etter som.

Men hva mente du ts, er biffene ment som dessert siden du skal ha de etter hovedretten?

Endret av Alvina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...