AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg er ikke redd for å kalle menn med dårlige mannerer og negative holdninger til likestilling og kvinner for kvinnehatere, selv om de kanskje ikke direkte hater kvinner Jeg vet det er slemt, men de blir så defensive og opptatt av å rette opp rykte sitt at de sier og gjør nærmest alt for at jeg skal tilgi dem. Hvis de ikke gjør det så holder de hvertfall fred og går sin vei Det er så lett å kontrollere menn sånn. Er jeg helt alene om å tenke sånn ? Anonymous poster hash: ac599...507 1
oeas Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Problemet med å kalle menn som ikke går inn for å ha de mest progressive meningene når det kommer til likestilling for "kvinnehatere" er jo at det kun sementerer inntrykket en del har av feminister rabiate mannehatere. Eller i det minste at de er urimelige. Og det er jeg ikke sikker på om gagner noen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Jeg er ikke redd for å kalle menn med dårlige mannerer og negative holdninger til likestilling og kvinner for kvinnehatere, selv om de kanskje ikke direkte hater kvinner Jeg vet det er slemt, men de blir så defensive og opptatt av å rette opp rykte sitt at de sier og gjør nærmest alt for at jeg skal tilgi dem. Hvis de ikke gjør det så holder de hvertfall fred og går sin vei Det er så lett å kontrollere menn sånn. Er jeg helt alene om å tenke sånn ? Anonymous poster hash: ac599...507 Nei. De som bruker ordet rasisme om alt mulig er også i samme skuffen. Det begynner å bli ganske fullt nedi der. Anonymous poster hash: e564c...a9c 1
Gjest Houdini Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror jeg aldri har møtt en kvinnehater ... Lurer på hvor dere finner dem, ser heller ikke kvinnehatere her inne på KG. Frustrerte menn, ja, kvinnehatere, nei. 3
Silfen Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror jeg aldri har møtt en kvinnehater ... Lurer på hvor dere finner dem, ser heller ikke kvinnehatere her inne på KG. Frustrerte menn, ja, kvinnehatere, nei. Da tror jeg jaggu du må åpne øynene dine litt, dersom du aldri har sett menn med dyp kvinneforakt og ja, hat, her inne. Irl, nei, not so much. 5
Gjest abcdefgh Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror jeg aldri har møtt en kvinnehater ... Lurer på hvor dere finner dem, ser heller ikke kvinnehatere her inne på KG. Frustrerte menn, ja, kvinnehatere, nei. Jeg har blitt kalt både "kvinnehater" og "bitterpikk" flere ganger her inne i diskusjoner om at AS Norge har for mange og gode støtteordninger til alenemødre og barn. Skal som regel ikke så mye mer til en uenighet om sak eller at de går tom for argumenter før personangrepene kommer. 1
flesvik Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 (endret) Da tror jeg jaggu du må åpne øynene dine litt, dersom du aldri har sett menn med dyp kvinneforakt og ja, hat, her inne. Irl, nei, not so much.Da burde det ikke være noe problem for deg å linke til og sitere noen eksempler på dette da og forklare oss hvor i innlegget hatet mot alle kvinner som kjønn er. Jeg venter i spenning... Endret 3. september 2013 av flesvik
Cuckold Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Jeg er ikke redd for å kalle menn med dårlige mannerer og negative holdninger til likestilling og kvinner for kvinnehatere, selv om de kanskje ikke direkte hater kvinner Jeg vet det er slemt, men de blir så defensive og opptatt av å rette opp rykte sitt at de sier og gjør nærmest alt for at jeg skal tilgi dem. Hvis de ikke gjør det så holder de hvertfall fred og går sin vei Det er så lett å kontrollere menn sånn. Er jeg helt alene om å tenke sånn ? Anonymous poster hash: ac599...507 Hehe, nei du er i godt selskap. Her på KG bruker kvinner uttrykket "bitterpikk" for å forsøke å stemple og ufarliggjøre menn når man føler at man ikke evner å møte vår argumentasjon på et saklig vis. Det er verdt å merke seg at noen av kvinnene som har begynt å bruke dette skjellsordet fnøs av mine bekymringer når jeg påpekte at ordet kan oppfattes å ramme nesten alle menn som uttaler seg kritisk i kjønnsspørsmål, både Tabris og Vampen mente det var åpenbart at jeg ikke var blant bitterpikkene. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=753781&page=12#entry12890987 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=753781&page=12#entry12891016 Men i en tråd som ble opprettet i går, Du vet du har en bitterpikk i tråden din når... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=769722&page=1#entry13194757 ...blir jeg derimot beskrevet som en av 4 gjenkjennbare bitterpikker, og parodien (Bitterpikk3) er den eneste av disse som bare passer på én person. Så vi ser at bitterpikk fungerer akkurat slik jeg påpekte i debatten med Tabris og Vampen. (Hvorfor henger kvinnehatere på et kvinneforum?) Jeg lurer på hva de kvinnene som bruker dette skjellsordet ville sagt om vi menn hadde begynt å kalle kvinnene femnazier ol. Det er verdt å merke seg at det er svært få av oss som gjør det, mens bitterpikk nærmest har gått inn i KG-kvinnenes normalvokabular. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 Forhåpentligvis, ja. Jeg har ingen problemer med å skjelle ut sjåvinister som kun ser på kvinner som objekter til for deres egen nytelse, men da skal kritikken være berettiget. Jeg har heller ingen problemer med å skjelle ut selverklærte feminister som skriker opp om kvinnehat og sjåvinisme bare fordi en mann ikke omtaler enhver som "hen" og går i supertrange bukser på grensa til kastrasjon. Hehe, nei du er i godt selskap. Her på KG bruker kvinner uttrykket "bitterpikk" for å forsøke å stemple og ufarliggjøre menn når man føler at man ikke evner å møte vår argumentasjon på et saklig vis. Det er verdt å merke seg at noen av kvinnene som har begynt å bruke dette skjellsordet fnøs av mine bekymringer når jeg påpekte at ordet kan oppfattes å ramme nesten alle menn som uttaler seg kritisk i kjønnsspørsmål, både Tabris og Vampen mente det var åpenbart at jeg ikke var blant bitterpikkene. (...) Nåja, det spørs litt på hva man velger å definere bitterpikk som. Det er noen som skriker opp bare en mann bruker ordet "kjønn" i en sammenheng, men dersom man er litt mer selektiv i bruken synes jeg at bitterpikk er et ganske så OK ord for bitre, sjåvinistiske menn som legger skylda for alt vondt over på kvinner og som drar alle under en kam. En bitter pikk, med andre ord. Anonymous poster hash: 12bac...4d5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #11 Skrevet 3. september 2013 Jeg tror ikke de fleste menn i Norge er kvinnehatere, men jeg har faktisk datet et par menn som har uttrykt en del meninger som tilsier at de ser litt ned på kvinner. "Kvinner ja, haha, de klarer jo ikke det.", "Kvinner klarer jo ikke kjøre. Herregud noe så dårlig", da jeg satt foran rattet en gang. Årsaken var at jeg ikke kjørte fort nok, selv om jeg lå litt over fartsgrensen... Jeg er meget flink til å kjøre, og forstod ikke en døyt. De ble dumpet raskt, for å si det sånn... Anonymous poster hash: 463ff...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #12 Skrevet 3. september 2013 mens bitterpikk nærmest har gått inn i KG-kvinnenes normalvokabular. Det har en mye bedre klang enn femnazi, og man har ikke den leie koblingen mot nazi-tyskland i ordet heller. Anonymous poster hash: e430d...f7d
flesvik Skrevet 3. september 2013 #13 Skrevet 3. september 2013 Det har en mye bedre klang enn femnazi, og man har ikke den leie koblingen mot nazi-tyskland i ordet heller. Anonymous poster hash: e430d...f7d Greit det. Sutrefitte er vel et bedre begrep da? Tror jeg skal begynne å bruke det flittig. For når bitterpikk tydeligvis er helt akseptert av moderatroene her på forumet så må jo også sutrefitte være det.
Niennas Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Tråden er ryddet for personangrep og svar til disse. (Og joda, i mine øyne så går sutrefitte greit Vi er tross alt på Skråblikk!) Niennas, mod.
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Hva vist jeg fortalte deg at det er like mange kvinner som hater menn. Som det er menn som hater kvinner
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Hva vist jeg fortalte deg at det er like mange kvinner som hater menn. Som det er menn som hater kvinner Men så må vi huske på at det også er veeeeeldig mange kvinner som er veeeeldig glad i menn, og helt sikkert veeeeldig mange menn som også er veeeeldig glad i kvinner! *moseklemme alle* Anonymous poster hash: 12bac...4d5
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Men så må vi huske på at det også er veeeeeldig mange kvinner som er veeeeldig glad i menn, og helt sikkert veeeeldig mange menn som også er veeeeldig glad i kvinner! *moseklemme alle* Anonymous poster hash: 12bac...4d5 Ja og det er veldig maneg menn som er veldig klad i kvinner.......Men la oss bare forkusere på de få som hater kvinner
Jalp Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Menn blir kritisert hvis de ikke engasjerer seg i likestillingsspørsmål. Men så snart man gjør det og argumenterer mot diskriminering av menn, blir vi kalt kvinnehatere. Av kvinner. Resultatet? At menn aldri kan ha tillit til at kvinner virkelig ønsker at diskriminering av menn skal opphøre. Dermed blir kvinner en motpart og en del av problemet. Og vårt ønske om at kvinner ikke skal diskrimineres, forsvinner.... Det er resultatet, i den grad det finnes evne til å vurdere om dette er en lur strategi...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Menn blir kritisert hvis de ikke engasjerer seg i likestillingsspørsmål. Men så snart man gjør det og argumenterer mot diskriminering av menn, blir vi kalt kvinnehatere. Av kvinner. Resultatet? At menn aldri kan ha tillit til at kvinner virkelig ønsker at diskriminering av menn skal opphøre. Dermed blir kvinner en motpart og en del av problemet. Og vårt ønske om at kvinner ikke skal diskrimineres, forsvinner.... Det er resultatet, i den grad det finnes evne til å vurdere om dette er en lur strategi... Ditt ønske, som ikke var særlig dyptliggende hvis det forsvinner med en gang. Anonymous poster hash: 29d93...b68
Gjest Skrue McDuck Skrevet 6. september 2013 #20 Skrevet 6. september 2013 Jeg hater kvinner av nøyaktig, samme grunn som jeg hater menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå