Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg mistet ganske mye hår etter at jeg fikk barn for ca 1,5 år siden. Jeg tok en intens tremåneders kur med Marine Matrix og håravfallet avtok, samtidig som nye hår poppet opp.

jeg har naturlig mørkebrunt hår, med naturlige krøller. I løpet av sommeren ble håret mitt noe solbleket, og jeg hadde en veldig ujevn farge, som jeg følte så ut som mislykket hjemmefarge, selv om håret var "virgin".

Jeg dro derfor til frisøren og farget håret mørkebrunt igjen, ca. min egen farge, for at det skulle se "friskere" ut. Siden jeg er skeptisk til kjemiske hårfarger dro jeg til en frisør som spesialiserer seg på "grønne" hårprodukter. De brukte en fargeserie som het Zenz, som består av henna. Under fargingen kjente jeg en prikking i hodebunnen. Jeg spurte om det var vanlig, og frisøren mente det var det. Før jeg fikk barn farget jeg det konstant med billigfarger fra HM. Har aldri kjent maken til svie. det var en befrielse da hun skylte det ut.

Da jeg kom hjem og skulle vaske håret for første gang kjente jeg med en gang at noe var galt. det kjentes rett og slett ut som om håret mitt var en stor tyggis. Selv om jeg balsamerte håret i flere omganger var det grusomt flokete, og håret ramlet ut i store "chunks", såpass at det tettet sluket. Dette skjer nå etter hver vask, og jeg kjenner at håret mitt er blitt minst like tynt som det var etter å ha mistet hår under ammingen.

Jeg hadde veldig glansfult, sunt og fint hår med noe høyere håranfall enn vanlig, men nå er det virkelig grusomt. Så tørt og frizzy at det ikke er til å håndtere i det hele tatt. Jeg tørr knapt å dusje, eller kamme håret.

Kan jeg klage til frisøren, eller er dette "å forvente"?

PS: Jeg har tidligere farget håret med "vanlig" kjemisk hårfarge, til og med bleket håret hos frisør uten å ha opplevd noe lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan høre med frisøren om dette er normalt.

Frisøren min sa at "naturlige" hårfarger er hardere for håret, fordi det må sterkere skyts til enn med kjemikalier. Håret mitt føltes ut som om det var bleket maaaange ganger etter at jeg prøvde en slik grønn hårfarge.

Skrevet

Jeg synes du skal gå tilbake ja. Veldig mange vegrer seg for å gå tilbake til frisøren, men du har betalt for en service som endte svært dårlig.

Hvor mye det svir kan avhenge av hudtype (jeg har sensitiv hud, alt svir på meg), men hvis du har tålt hjemmefarve har du ikke utpreget sensitiv hodebunn.

Jeg går fra mørk blond til lys blond og jeg bruker "tint" Går til en frisør i London og de har en variant uten peroxid. Så du trenger ikke gå til en type "henna" frisør, det holder med en vanlig frisør som bruker noe annet enn vanlig bleking.

Frisørbesøkene mine koster ekstremt mye så forleden prøvde jeg meg på hjemmebleking og håret mitt er veldig tørt og skadet nå - gjør ikke det igjen :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk bleka håret hos en frisør for mange år siden, og siden jeg hadde en blanding av sort hårfarge som var igjen fra tidligere farging, og brunt hår, så tok det flere omganger og lang tid før det ble noenlunde slik jeg ønsket. Tror hun bleka det i tre omganger, og jeg satt der i flere timer til sammen.

Jeg fikk streng beskjed av frisøren om at jeg skulle la være å kamme det på noen dager, og heller ikke dusje det. Hun sa rett ut at "da vil håret brekke av!" Jeg ble riktignok redd, men hun hadde vel aldri gjort det i utgangspunktet om det var så ille. Når jeg dusja det et par dager etterpå så måtte jeg kun bruke hårkur og ingenting annet. Jeg lot det lufttørke og kammet det ikke, de første par gangene jeg dusja. Det gikk fint med meg. Mista nesten ikke hår, og jeg tror det er fordi jeg var forsiktig og gjorde som hun sa. Jeg synes at du har fått veldig lite informasjon av frisøren din, men jeg tror desverre ikke det er uvanlig at håret blir veldig skjørt etter en drastisk forandring. Hun burde vel ha gitt beskjed om den risikoen på forhånd, synes jeg. Eller før du gikk derfra, i det minste. Dette kan du selvsagt klage på.

Det kan selvsagt også hende at du er allergisk mot henna, siden du reagerte så sterkt som du gjorde. :/ I såfall, hvis det fremdeles er ømt og vondt i hodebunnen, så ville jeg komt meg til lege.

Anonymous poster hash: e599c...a32
Skrevet

Uff, ja, jeg har virkelig lyst til å gå for å klage. Fargen er jo forsåvidt grei... ikke helt slik den skulle bli... mer rødt enn brunt faktisk. Det var nøyaktig det jeg ikke ville. men det er såpass mørkt at det bare syns i sollys. Uansett. Da jeg satte opp håret tidligere i dag så jeg at jeg har masse "små hår" som stikker opp fra hodebunnen. Altså... avbrekte hår :/ Også håret mitt som var sååå sunt før dette. Ikke et eneste hår out of place. Æsj, hvorfor tok jeg ikke bare noe fra hylla på Rema1000 :(

Hvis jeg går og klager, hva burde de kompensere med? Jeg har neppe lyst til å bli påprakket noen flere av produktene de fører, spesielt ikke hvis de i tillegg vil ha betaling for dem.

Skrevet

Hmm... Kanskje du kan få de til å klippe det til så det ser mindre skjemmende ut? De burde absolutt ha sagt ifra til deg at du må være veeeeldig forsiktig med både børsting og vasking etter noe slikt.

Anonymous poster hash: e599c...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...