Gjest ts Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg flyttet inn til kjæresten min i fjor,da jeg var student. Egentlig ville jeg ikke bo her, da han har bygget leiligheten med sin x (dvs valgt ut alt sammen med henne, romfordeling, kjøkken, stue...alt. Det er tilogmed deres møbler som er her..) Jeg har nå fått jobb, begynner i oktber, og ønsker å kjøpe hus når jeg har fått kontrakten. Kjæresten min nekter å selge i vinter, og sier vi må vente til mai/juni pga markedet. Jeg er kjempelei meg, og det går ut over humøret å bo her. Jeg har byttet ut endel møbler, fikset på rom og pyntet med mine egne ting. Alikevel føler jeg det er DERES. Det ble slutt ca 2 mnd før han møtte meg, og han har derfor alle samme tingene som han hadde med henne.. Hver gang vi diskuterer dette blir jeg lei meg og sint, og sier jeg ikke vil bo i leiligheten. Han blir sur og sier at hvis vi bor her et år til, kan vi spare mye. Jeg vil ikke spare. Jeg vil bare ut. Skjønner ikke hvorfor jeg flyttet hit til Hadde bare så lyst til å bo med han..
Sabel Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Synes du høres litt masete ut. Det er snakk om møbler, jeg antar det ikke henger fotoer av eksen i stua. 17
Gjest ts Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Synes du høres litt masete ut. Det er snakk om møbler, jeg antar det ikke henger fotoer av eksen i stua. Det er et hjem de har bygget og skapt sammen. De har bygget leiligheten. ts
Gjest pilldorf Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Du høres veldig barnslig og umoden ut, TS. 11
Sabel Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 (endret) Det er et hjem de har bygget og skapt sammen. De har bygget leiligheten. ts Da får du flytte ut, da. Å kreve at han skal selge leiligheten fordi du ikke klarer å bo i den er fulstendig urimelig. Endret 2. september 2013 av Sabel 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 bit det i deg. eller du kan finne deg en liten leilighet selv å bo der om du vil... Anonymous poster hash: bb540...8ec 3
Gjest gjest Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Jeg flyttet inn til kjæresten min i fjor,da jeg var student. Egentlig ville jeg ikke bo her, da han har bygget leiligheten med sin x (dvs valgt ut alt sammen med henne, romfordeling, kjøkken, stue...alt. Det er tilogmed deres møbler som er her..) Jeg har nå fått jobb, begynner i oktber, og ønsker å kjøpe hus når jeg har fått kontrakten. Kjæresten min nekter å selge i vinter, og sier vi må vente til mai/juni pga markedet. Jeg er kjempelei meg, og det går ut over humøret å bo her. Jeg har byttet ut endel møbler, fikset på rom og pyntet med mine egne ting. Alikevel føler jeg det er DERES. Det ble slutt ca 2 mnd før han møtte meg, og han har derfor alle samme tingene som han hadde med henne.. Hver gang vi diskuterer dette blir jeg lei meg og sint, og sier jeg ikke vil bo i leiligheten. Han blir sur og sier at hvis vi bor her et år til, kan vi spare mye. Jeg vil ikke spare. Jeg vil bare ut. Skjønner ikke hvorfor jeg flyttet hit til Hadde bare så lyst til å bo med han.. Kanskje du burde ta tingene dine og flytte ut?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Hehe, det finnes studenter som må bo på en gymsal og jobbe 6-8 timer kveld etter studier for å få ting til å gå rundt, og når de er ferdigutdannet kan de kanskje sikte seg inn på et lite krypinn hvis de er heldige, og du dakar som sutrer over å ha et bosted med en kjæreste som tydlig forsørger mye av den gjelden og lånene du skulle sittet igjen med nå fordi eksen hans bodde der først? hahahahah vis nå typen din tråden bare, så tror jeg han fikser problemet ditt på dagen, så kan du gå å lete etter ditt eget sted alene. Dette har var direkte patetisk. Anonymous poster hash: 0ea87...5fc 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Så hvis han hadde bodd i et svært hus som han ønsket å beholde så ville det vært dealbreaker? Hva med barn? Er det lov å beholde de? Barn er tross alt enda mer spor av enn en leilighet. En dame som oppførte seg sånn hadde vært dealbreaker for min del. Må da være grenser for hvor sjalu det er mulig å være. Jeg har til og med senga fortsatt som jeg og eksen kjøpte sammen, og hadde oss i, masse. Aldri hørt ett eneste om fra min nåværende samboer at dette er et problem. Anonymous poster hash: f3274...4ca 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Du har hatt en tråd om dette før også sant? Jeg har bare en ting å si til deg; Skjerp deg, din kaninkoker. Jeg blir så vanvittig flau over at det finnes så toskete og eisyke kvinnfolk som deg, som ikke evner å tenke logisk i det hele tatt. Skammer meg over å være kvinne selv. Anonymous poster hash: 873b8...811 4
Gjest ts Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Så hvis han hadde bodd i et svært hus som han ønsket å beholde så ville det vært dealbreaker? Hva med barn? Er det lov å beholde de? Barn er tross alt enda mer spor av enn en leilighet. En dame som oppførte seg sånn hadde vært dealbreaker for min del. Må da være grenser for hvor sjalu det er mulig å være. Jeg har til og med senga fortsatt som jeg og eksen kjøpte sammen, og hadde oss i, masse. Aldri hørt ett eneste om fra min nåværende samboer at dette er et problem. Anonymous poster hash: f3274...4ca Kjekt for samboeren din at du har hatt masse sex i senga deres da, og skryter av det. det er forskjell på ekser. Min samboers eks er jævlig og har gjort ALT for å få han tilbake. Hadde ikke gått inn i et forhold med barn.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Kjekt for samboeren din at du har hatt masse sex i senga deres da, og skryter av det. det er forskjell på ekser. Min samboers eks er jævlig og har gjort ALT for å få han tilbake. Hadde ikke gått inn i et forhold med barn. Det er jo ikke noe jeg med vilje påpeker, det er bare et faktum. Eksens oppførsel spiller ingen rolle. Dette er DIN sjalusi. En sjalusi som jeg kan garantere deg er en betydelig større trussel mot forholdet deres enn eksen hans noen gang har vært eller kommer til å bli. Anonymous poster hash: f3274...4ca 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Kjekt for samboeren din at du har hatt masse sex i senga deres da, og skryter av det. det er forskjell på ekser. Min samboers eks er jævlig og har gjort ALT for å få han tilbake. Hadde ikke gått inn i et forhold med barn. Sånn. Går. Det. Når. Man. Hopper. Inn. I. Forhold. For. Fort. Etter. At. Det. Forrige. Er. Avsluttet. Anonymous poster hash: 0c749...ef7 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Herregud, ts. Skam deg. Anonymous poster hash: ba931...589 2
Gjest observer Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Jeg flyttet inn til kjæresten min i fjor,da jeg var student. Egentlig ville jeg ikke bo her, da han har bygget leiligheten med sin x (dvs valgt ut alt sammen med henne, romfordeling, kjøkken, stue...alt. Det er tilogmed deres møbler som er her..) Jeg har nå fått jobb, begynner i oktber, og ønsker å kjøpe hus når jeg har fått kontrakten. Kjæresten min nekter å selge i vinter, og sier vi må vente til mai/juni pga markedet. Jeg er kjempelei meg, og det går ut over humøret å bo her. Jeg har byttet ut endel møbler, fikset på rom og pyntet med mine egne ting. Alikevel føler jeg det er DERES. Det ble slutt ca 2 mnd før han møtte meg, og han har derfor alle samme tingene som han hadde med henne.. Hver gang vi diskuterer dette blir jeg lei meg og sint, og sier jeg ikke vil bo i leiligheten. Han blir sur og sier at hvis vi bor her et år til, kan vi spare mye. Jeg vil ikke spare. Jeg vil bare ut. Skjønner ikke hvorfor jeg flyttet hit til Hadde bare så lyst til å bo med han.. Typisk eksempel på følelsesstyr kvinne å praktisk tenkende mann. DET ER ET HUS AV PLANKER OG SPIKER FRA ALMENNINGA.Det har ingen minner, følelser eller preferanser. Gutten tenker praktisk. Han ser at han kan potensielt tape 100.000 kr ved å forhaste seg. Men følelses senteret hos jenta tenker ikke konsekvenser. At kvinner var ulogiske og følelsessyrte ble faktisk brukt som motargument mot kvinnelig stemmerett. Men det var 100 år siden.....
Chien Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 Du vet at det sitter i hodet, sant? Det er bare innbilling. Hva har det egentlig å si at de bodde sammen tidligere? De fleste av oss har vel bodd sammen med en eks tidligere. Det gjør ikke oss til dårligere mennesker. Det betyr ikke at vi ikke er klar for et nytt forhold med en ny samboer vi elsker. Det betyr bare at; guess what, vi har også en fortid. Har ikke du en fortid? Jeg syns du heller bør jobbe med deg selv rundt dette. Du kan ikke bare knipse i hendene og få det som du vil med en gang. Samboeren din har tydeligvis kommet med et forslag om løsning på problemet; å selge noen måneder senere. Det høres ut som en god løsning spør du meg! Jeg foreslår at du våkner opp og innser at det er DU som bor sammen med en fyr jeg regner med er en bra person. Ønsker du at forholdet skal fortsette å være bra? Da må du i så fall åpne øynene dine og se hva som er rett foran deg. Ikke hva som ligger begravet langt i fortiden.... 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #17 Skrevet 2. september 2013 Typisk eksempel på følelsesstyr kvinne å praktisk tenkende mann. DET ER ET HUS AV PLANKER OG SPIKER FRA ALMENNINGA.Det har ingen minner, følelser eller preferanser. Gutten tenker praktisk. Han ser at han kan potensielt tape 100.000 kr ved å forhaste seg. Men følelses senteret hos jenta tenker ikke konsekvenser. At kvinner var ulogiske og følelsessyrte ble faktisk brukt som motargument mot kvinnelig stemmerett. Men det var 100 år siden..... Men kvinner kan ikke utvikle seg mye på 100 år, så argumentene er gjelder fortsatt uansett hvor lite politisk korrekt der er å si. Det er skremmende at de har stemmerett. Jeg overhørte lunshpraten til frisørbertene da jeg klipte meg forrige uke, og samtlige av disse minstelønnsmottagerne ønsket høyre i regjering fordi de vil ha skattelette osv. Skattebidraget til arbeider og middelklassen er så marginalt for felleskapet at det er disse gruppene som taper på disse ordningene, men kvinner tenker bare kortsiktig.Anonymous poster hash: 0ea87...5fc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #18 Skrevet 2. september 2013 Men kvinner kan ikke utvikle seg mye på 100 år, så argumentene er gjelder fortsatt uansett hvor lite politisk korrekt der er å si. Det er skremmende at de har stemmerett. Jeg overhørte lunshpraten til frisørbertene da jeg klipte meg forrige uke, og samtlige av disse minstelønnsmottagerne ønsket høyre i regjering fordi de vil ha skattelette osv. Skattebidraget til arbeider og middelklassen er så marginalt for felleskapet at det er disse gruppene som taper på disse ordningene, men kvinner tenker bare kortsiktig.Anonymous poster hash: 0ea87...5fc Kalkunkrøll?Anonymous poster hash: 4c2a8...521
Gjest tsejG Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Uhm... Problemstillingen (om den kan kalles det...) du beskriver, tror jeg er noe alle i dagens samfunn må innfinne seg med blir standarden i uoverskuelig fremtid. Folk flest opplever faktisk flere enn kun èn relasjon i livet slik verden er nå. Du kan ikke forlange at alle (hypotetisk) dine kommende partnere skal selge sine boliger, bare fordi du har kommet inn i bildet, og ikke liker tanken på at et annet hunkjønn har bodd der før. Det kan som du sikkert skjønner bli veldig dyrt. Møbler om, skift maling/tapet, og vips, eksen er forduftet... Så enkelt er det faktisk!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #20 Skrevet 2. september 2013 Kjære TS, det er bare ting! Han har valgt deg over henne, og det er DET du må kjenne på her! Når jeg bodde sammen med eksen min fant jeg forlovelsesringene til han og sin ex i et skap når jeg ryddet. DEN svei for å si det sånn! Men at sengen han hadde delt med henne var der og sofaen de hadde kjøpt sammen var den vi satt i hver dag - kunne ikke brydd meg mindre! (Ringene måtte jeg dessverre bare godta, for de hadde en datter sammen og han hadde en plan om å smelte dem om til henne når hun ble gammel nok til å forstå verdien av dem. Helt greit og jeg forsonet meg med det, men ikke lett å treffe på dem i skapet :/ ) Så her er min mening om at du må bare ta deg sammen og la fornuften komme fremfor følelsene dine. Det ER bare ting, og det betyr IKKE at han tviholder på deler av henne! Anonymous poster hash: f6354...2d2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå