sweety pie Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg har en kenwood major, men merker at jeg ikke helt skjønner hvor stor hastiget og hvilket redskap som skal brukes. Skal det være k-spaden eller visp, skjønner aldri dette. Har prøvd å piske egg og sukker til eggedosis, det tar jo evigheter. Der bruker jeg k-spaden på middels hastighet. Det som er rart at det går så mye fortere når jeg pisker det med hånd. Og kremfløte som skal piskes i maskinen blir aldri helt bra, er snakk om sekunder før den forvandles til nesten smør hehe. Så dere kenwood eksperter, kom med tips;)
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 (endret) Hei, Vispen skal brukes til pisking av krem, eggedosis etc. K-spaden bruker du til deiger etc. Hva hastighet angår, kommer det an på. Brøddeiger bør kjøres på svak hastighet, så glutenet i melet får strekt seg ut. La maskinen gå i 5-10 minutter. Eggedosis/krem bør piskes på middels til høy hastighet i kort tid, og du må holde øye med dette hele tiden under pisking. Endret 2. september 2013 av sunglasses
fuksia Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Hva har du brukt når du har vispet egedosis da? Generelt skal du bruke vispen når du skal vispe ting som egg og fløte, k spaden når du skal røre sammen feks smør og sukker, og eltekoken når du lager gjærdeiger. Det er litt vanskelig å vispe krem i en kenwood fordi den er så kraftig at det er veldig lett for at kremen blir for mye vispet, og man har ikke så god kontroll på konsistensen som når man gjør det for hånd. 1
sweety pie Skrevet 4. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2013 Hei, Vispen skal brukes til pisking av krem, eggedosis etc. K-spaden bruker du til deiger etc. Hva hastighet angår, kommer det an på. Brøddeiger bør kjøres på svak hastighet, så glutenet i melet får strekt seg ut. La maskinen gå i 5-10 minutter. Eggedosis/krem bør piskes på middels til høy hastighet i kort tid, og du må holde øye med dette hele tiden under pisking. Hva med kakedeig, der bruker jeg k-spaden. Skulle lage marengs en gang,da brukte jeg vispen, tok jo evigheter.
sweety pie Skrevet 4. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2013 Hva har du brukt når du har vispet egedosis da? Generelt skal du bruke vispen når du skal vispe ting som egg og fløte, k spaden når du skal røre sammen feks smør og sukker, og eltekoken når du lager gjærdeiger. Det er litt vanskelig å vispe krem i en kenwood fordi den er så kraftig at det er veldig lett for at kremen blir for mye vispet, og man har ikke så god kontroll på konsistensen som når man gjør det for hånd. Jeg har pleid å bruke visp, men bruker k-spaden, siden jeg føler den er bedre.
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 (endret) Hva med kakedeig, der bruker jeg k-spaden. Skulle lage marengs en gang,da brukte jeg vispen, tok jo evigheter. Jeg bruker vispen til marengs. Fungerer bra for meg, men må ha høy hastighet. Endret 4. september 2013 av sunglasses
fuksia Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 det kan være du har litt lite i bollen, da tar kommer ikke vispen så godt nedi og det tar lengre tid. jeg synes det høres rart ut at k-spaden er bedre til eggedosis, fordi den rører, den visper ikke inn noe særlig luft. om du skal bruke visp eller k-spade på kakedeig spørst hva de første ingrediensene er, om det er smør og sukker bruker du k-spaden, om det er egg og sukker bruker du vispen.
sweety pie Skrevet 5. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2013 det kan være du har litt lite i bollen, da tar kommer ikke vispen så godt nedi og det tar lengre tid. jeg synes det høres rart ut at k-spaden er bedre til eggedosis, fordi den rører, den visper ikke inn noe særlig luft. om du skal bruke visp eller k-spade på kakedeig spørst hva de første ingrediensene er, om det er smør og sukker bruker du k-spaden, om det er egg og sukker bruker du vispen. Takk for geniale tips fuksia:)
fuksia Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Takk for geniale tips fuksia:) får du det til nå?
sweety pie Skrevet 9. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2013 får du det til nå? Har ikke prøvd noe enda, men blir vel en kake til uka tenker jeg meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå