AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Jeg har en diamantring i hvitt gull med syv steiner(den i midten er hakket større enn de seks rundt) i diameter er den ca 0,5 cm. Det jeg ikke forstår eg at på garantilappen som fulgte med har butikkdamen skrevet: carat 0,21, mens på beviset som følger med ringen står det at VEKTEN er 0,21 g, altså skal den være på totalt ca 1 carat, siden det ikke er snakk om en hel diamant men syv så blir det jo litt annerledes selvsagt men hva er rett? :S Anonymous poster hash: 1ce33...690
Gjest Lille-pus Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 (endret) Kan du klare å legge inn et bilde av ringen, med fokus på stenene og noe sammenliknbart som gir oss en indikasjon om størrelse ? Jeg spør fordi en slepen diamant med diameter 5mm vil være betraktelig mye større enn 0,21 karat. Karat er forøvrig en måleenhet for vekt. Edit: Her er en liten, grov oversikt over karat og tilsvarende fysisk størrelse. Endret 2. september 2013 av Lille-pus
Wonders Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 er det verdien på dette du lurer på går det også på klarhet i edelsteinen.
Professor Orm Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Når 1 carat=0,2g, og man oppgir totalvekten i sertifikater, ser jeg ingen annen forklaring enn at det er butikkdamen som surrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå