Gå til innhold

Nå skal jeg forsøke å kapre han!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat, du leste riktig! :P

Er så utrolig betatt av en kompis som jeg har kjent i snart 2 år. Vi har alltid hatt en flørtete undertone, og har i perioder hadd daglig kontakt. Han vet alt om meg, og det er ingen jeg har vært så ærlig til som til han. Av ulike grunner har det derimot ikke passet seg å gått videre med noe forhold for noen av oss. (Og jeg vet jo helt ærlig ikke helt hva det har han føler for meg..) Hehe.

Det har aldri skjedd noe fysisk i mellom oss, bortsett fra litt forsiktig stryking på rygg, osv.

Uansett, nå har vi tilbringt myyye tid den siste tiden, og jeg er så ... forelsket !! :rodmer:

Problemet er bare at det er litt skummelt å utsette et vennskap, om det bare er den ene veien. Vet han ikke er helt sikker på meg, og hva det er jeg er ute etter. Har alltid gitt litt mikset signaler, da jeg ikke har vært helt sikker på hva jeg ville selv.

Men jeg tror jeg bare må forsøke å få han like forelsket i meg. Man må jo satse i livet, enten går jeg på tryne, og tabber meg ut. Eller så kan det gå motsatt vei.. Noen ganger må man jo bare satse?

Bare vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Og er det lurt? Hvordan vite hva han føler? Eller bør jeg bare være klar på mine signaler på at jeg liker han bedre enn bare en venn? Wæh, så euforisk, og så mye spørsmål.. :rolleyes:

Anonymous poster hash: c72fa...917
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest pilldorf
Skrevet

Ja vel. Hva lurer du på?

Kjør deg opp.

Skrevet (endret)

Lurt? Sikkert, spesielt hvis dere har hatt en flørtende undertone. Husk derimot på at vennskapet med stor sannsynlighet går til helvete dersom det blir et forhold av det og det en gang tar slutt. Jeg var kjærester med bestevenninna mi gjennom ungdomsskolen. Vi var i lag i nesten fire år, gjennom hele videregående, før det begynte å skrante og tok slutt. Det var et kjipt brudd og vi har i etterkant hatt tilnærmet null kontakt, og når vi først snakker i lag er det en spiss og forholdsvis kjip tone over hele fjøla.

Personlig ville jeg vært ærlig, bare sagt rett ut at du var interessert i ham og nysgjerrig på noe mer, men samtidig vært klar på at dersom han var uinteressert, så ville jeg respektert det. Tipper det er en stor sjanse for at han er interessert i deg også og blir sjeleglad når du kommer med det. Men det kan jo alltids gå den andre veien også.

Endret av Klatt
Skrevet

Ja vel. Hva lurer du på?

Kjør deg opp.

Hihi, er ikke så lett å formulere seg gitt.

Det jeg lurte på var hvordan i hele tatt gå frem uten å evt ødelegge et vennskap?!

Skrevet

Hihi, er ikke så lett å formulere seg gitt.

Det jeg lurte på var hvordan i hele tatt gå frem uten å evt ødelegge et vennskap?!

Eller hvordan gå frem for å vise at jeg er interessert? En situasjon jeg ikke har erfaringer med, med tanke på at vi har vært venner så lenge. Også kan jo som sagt ikke være sikker på hva han føler om meg. Men kanskje jeg kan gjøre noe for å få han like interessert?! Haha, det her ble bare tull... Skal forsøke og ikke dagdrømme og spekulere så mye. Skjer det, så skjer det..

For å være ærlig så kan jeg neppe være venn med han når jeg er så forelsket uansett. Så da har jeg ikke noe å tape med å forsøke å vise hva det er jeg føler :rolleyes:. Har en usedvanlig oppførsel, så fører ofte til at jeg havner i nettppp "kompis-fella...". Forstår ikke helt hva det er jeg gjør galt. Kanskje jeg er for spøkete, og tuller og ler for mye. Kan prøve å være litt mindre "laidback".

TS

Gjest pilldorf
Skrevet

Oki. Ta kontakt med ham og fortell han det da.

Det er ingen måte fra eller til som kan risikere noe vedrørende vennskapet.

Enten er han interessert eller ikke. Og det merker du nok.

Skrevet

Hva med å være ærlig og rett frem? Det liker gutta. Vi er ikke glad i hint og tips og jenter som går rundt grøten for å "forsiktig" vise oss at de er interessert. Det er i alle fall ikke jeg. Ingenting hadde vært kulere enn ei venninne som rett ut innrømte at hun var gira på å ta vennskapet et steg videre. Men om du tør å være såpass direkte må du også være klar for å ta imot et avslag, dersom karen ikke er interessert i noe mer. Personlig ville jeg syntes det var greit å få klarhet i det, om det var jeg som var i din situasjon. Om du prøver å forføre han eller noe lignende, "gjøre han interessert" som du sier, så kan det være at du bruker mye tid og energi på dette, uten at det fører noe sted. Like greit å få det unnagjort nå og deretter dyrke en forelskelse de kommende månedene, eller komme seg videre og se seg om etter andre mennesker.

Skrevet

Hva med å være ærlig og rett frem? Det liker gutta. Vi er ikke glad i hint og tips og jenter som går rundt grøten for å "forsiktig" vise oss at de er interessert. Det er i alle fall ikke jeg. Ingenting hadde vært kulere enn ei venninne som rett ut innrømte at hun var gira på å ta vennskapet et steg videre. Men om du tør å være såpass direkte må du også være klar for å ta imot et avslag, dersom karen ikke er interessert i noe mer. Personlig ville jeg syntes det var greit å få klarhet i det, om det var jeg som var i din situasjon. Om du prøver å forføre han eller noe lignende, "gjøre han interessert" som du sier, så kan det være at du bruker mye tid og energi på dette, uten at det fører noe sted. Like greit å få det unnagjort nå og deretter dyrke en forelskelse de kommende månedene, eller komme seg videre og se seg om etter andre mennesker.

Tusen takk for gode tips :) Åh, det er bare så vanskelig situasjon.. Jeg har ikke lyst å miste vennskapet, men jeg kan ikke fortsette å være så mye sammen med han siden jeg nettopp har utviklet slike følelser. Bare så typisk at de kom nå, og ikke for 1 år siden. Jeg tror kanskje at det er en grunn til at det aldri har utviklet seg til noe mer, så bør bare forsøke å være ærlig med meg selv heller:) Men merker at når vi er sammen, så er det noe der. En slags "spenning", får ikke helt til å forklare det. Hvis vi f.eks sitter i samme sofa, så kan han strekke ut armen eller noe for å komme nærmere meg, eller tilfeldigvis at han legger hånden på min, og slike ting. Er ikke trygg nok på hva han føler at jeg kan være så direkte enda.

Så typisk at jeg skal forelske meg i HAN, og ikke noen andre. :glare: Skal alltid gjøre livet mitt så komplisert, haha..

TS

Gjest pilldorf
Skrevet

Dette hørtes ikke så veldig ut som en forelskelse nei.

Hvor godt kjenner du denne vennen, TS?

Og har denne vennen anbefalt deg å snakke med en psykolog?

Skrevet

Unnskyld? :)

Gjest pilldorf
Skrevet

Unnskyld? :)Anonymous poster hash: c72fa...917

Hva? Ble det vanskelige spørsmål?

Skrevet

???

TS: Jeg synes også tipsene om å rett og slett si det rett ut høres lurt ut. Fortell at du tror du er interessert i å være noe mer enn venner, dersom han føler det på samme måte kan dere se hvor det går, men dersom han sier at han kun vil være venn er kanskje det lureste at dere tar litt avstand en stund så du kan få roet følelsene :) Men for meg høres det ikke ut som om han er totalt uinteressert, i hvertfall.

Tror også det er lettere å takle en "avvisning" dersom du går rett og sak og forklarer hvordan det er. Det er nok tøft å si det, men jeg tror det lureste er å bare hoppe i det :)

Skrevet (endret)

Unnskyld? :)

Ignorer pilldorf, makan til type skal man se lenge etter. Fremstår bitter og utrivelig. Høres ut som en forelskelse, og jeg syntes det høres ut som om han er interessert. Jeg ville gått for det og tatt det som det kom!

Endret av Klatt
Skrevet

Og for all del - oppdater hvordan det går! :)

Skrevet

Skal møte han i morgen, så da skal jeg forsøke å være litt mer direkte:-) skal holde dere oppdatert:)

Ts

Gjest pilldorf
Skrevet

Føler jeg har lest 1000 tråder om det samme temaet nå.

Det kommer aldri en oppdatering og det er heller aldri noen fremgang.

Kanskje flere burde bli flinkere på å si ting rett ut?

Gjest JakeGreen
Skrevet

Gjør det enkelt: Del en flaske rødvin.

Å begynne å snakke om følelser mener jeg er upassende i de fleste situasjoner. Det passer bedre når man ligger nakne ved siden av hverandre i senga.

:)

• Liker 1
Skrevet

Føler jeg har lest 1000 tråder om det samme temaet nå.

Det kommer aldri en oppdatering og det er heller aldri noen fremgang.

Kanskje flere burde bli flinkere på å si ting rett ut?

Joda, det er mange uten noen fremgang eller oppdatering - men de gangene det går bra for TS og den eventuelle gutten/jenta det er snakk om, er det utrolig koselig ;)

Gjest pilldorf
Skrevet

Joda, det er mange uten noen fremgang eller oppdatering - men de gangene det går bra for TS og den eventuelle gutten/jenta det er snakk om, er det utrolig koselig ;)

Og aboslutt alle de andre gangene, er det bare slitsomt å lese på.

Skrevet

" Nå skal jeg forsøke å kapre han! :D Synes nå det virker mer som du planlegger det stikk motsatte, og mer ut som : Nå skal jeg sette meg ned å vente å se om han kanskje liker meg eller ikke :P

Er du tøff nok, og villig til å "kapre" gjør du som Klatt sa. Si det rett ut, men vær klar over at det kan bli en avvisning. Det trenger alikevel ikke være slutten på vennskapet om du ikke får aksept.

Forelskelser kan gi seg ganske så lett bare man gir dem litt pusterom. Lykke til med enten venting eller kapring, hva enn det nå måtte bli :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...