Gå til innhold

Ny konto - avtalegiro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skifte konto og lurer på hvordan jeg best gjør det i forhold til Avtalegiro?

Er det best å ta kontakt med hver bedrift og oppgi nytt kontonummer, eller kan det gjøres på en enklere måte?

Anonymous poster hash: 91996...273
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel minst to måter å gjøre det på. Den første er å gå inn i dagens bank og finne info om avtalegiroene. Noter ned KID-nr og konto nr. Deretter kan du opprette en betaling på 1kr til nedskrevne konto/KID i ny bank, og du vil da få valg om å opprette avtalegiro. Etterpå kan du slette betalingen og slette avtalen i din gamle bank. Slik flytter du de selv.

Alternativt bare slette de fra gamle banken, da får du giro neste gang. Betaler den som vanlig og velger da å opprette avtalegiro i nye banken. Dumt for regninger med gebyr for faktura du ellers slipper unna, men lettvint å slippe å "styre" med å flytte de som skrevet over.

Skrevet

Jeg skal skifte konto og lurer på hvordan jeg best gjør det i forhold til Avtalegiro?

Er det best å ta kontakt med hver bedrift og oppgi nytt kontonummer, eller kan det gjøres på en enklere måte?

Kommer litt an på banken din, vil jeg tro. Men vi måtte slette avtalen i vår gamle bank. Så sendte diverse firma vanlig faktura fordi avtalegiroen ikke lenger fantes, og på denne fakturaen var info til å lage ny avtalegiro i ny bank :)

Skrevet

Det er vel minst to måter å gjøre det på. Den første er å gå inn i dagens bank og finne info om avtalegiroene. Noter ned KID-nr og konto nr. Deretter kan du opprette en betaling på 1kr til nedskrevne konto/KID i ny bank, og du vil da få valg om å opprette avtalegiro. Etterpå kan du slette betalingen og slette avtalen i din gamle bank. Slik flytter du de selv.

Alternativt bare slette de fra gamle banken, da får du giro neste gang. Betaler den som vanlig og velger da å opprette avtalegiro i nye banken. Dumt for regninger med gebyr for faktura du ellers slipper unna, men lettvint å slippe å "styre" med å flytte de som skrevet over.

Tenk at jeg skulle få svar fra den eneste økonomibloggen jeg følger :]

Takk for tips, alternativ en høres best ut for meg.

Alternativ 2 er prøvd før, og det ble mye ekstra gebyr, da jeg vanligvis ikke betaler en eneste regning på egenhånd lenger, og halvparten forble ubetalt litt for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...