AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Kan du tenke deg å være hjemme lenge? Jobbe deltid? Ikke jobbe? Har du en karriereplan? Jeg er en av dem som ikke har noen stor plan. Jeg skulle ønske jeg hadde en karriereplan, hvor jeg kanskje hadde drømmer om hvilke stillinger jeg ønsket å jobbe for. Jeg vet ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor, selv etter en lang utdanning. Det føles ganske vanskelig å ha gjort mer eller mindre tilfeldige ting etter utdannelsen. Etter at babyen kommer vet jeg ikke helt hvor veien går. Jeg ønsker jo mye tid med unger, samtidig som jeg også ønsker en form for karriereplan.Anonymous poster hash: 26e02...b90
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Jeg har relativt nylig begynt å jobbe igjen etter nesten et helt års permisjon, så jeg har gjort meg opp noen tanker om dette. Jeg har, som deg, tatt lang utdanning, men egentlig aldri tenkt på/planlagt bevisst karriere. Likevel endte jeg, litt tilfeldig, i en veldig spennende og godt betalt jobb noen år før jeg fikk barn. Jeg hadde vært i stillingen min i fire år da jeg gikk ut i permisjon, og er tilbake i den samme stillingen nå. Jeg merker imidlertid at prioriteringene mine har endret seg litt, og fritiden min er langt viktigere for meg nå enn hva den var før. Det viktigste for meg nå er å komme meg hjem etter endt arbeidsdag for å tilbringe tid med barnet mitt, og jeg har innsett at jeg nok ønsker å trappe ned til maks 80 % i løpet av forholdsvis kort tid. Både jeg og mannen min tjener heldigvis så godt at dette ikke vil gjøre nevneverdig utslag på økonomien vår. Min arbeidsgiver er også heldigvis veldig fleksibel, og er flink til å tilrettelegge for småbarnsfamilier, så det er helt uproblematisk at jeg velger å redusere stillingsprosenten min, og prioritere familien litt høyere for en periode. Hadde jeg vært ansatt et sted hvor dette var mindre akseptert, hadde jeg nok vurdert å se meg om etter en annen stilling. Småbarnstiden går så utrolig fort og man får den aldri igjen, så det betyr mye for meg å få med meg så mye som mulig av den. Anonymous poster hash: 31d5e...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå