Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring fra igangsettelse med ballongkateter?

Jeg skal settes i gang nå, uten å være moden i det hele tatt.

Det jeg lurer på er hvor fort det har gått for dere fra kateteret ble satt til fødselen evt. kom i gang? Virket det i det hele tatt?

Fortsetter med gelè i morgen om ikke fødselen kommer i gang selv.

Jeg håper det ikke blir pangstart, men vil jo gjerne at jeg skal komme i gang uten at det tar dagesvis.

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Oi, ble det ikke KS alikevel?

Erfaringsmessig funker det dårlig med det kateteret. Det faller ofte ut.

Får håpe gel funker, slik at du slipper å gå så lenge.

Lykke til!

Skrevet

Ble forsøkt satt i gang med ballongkateter x2. Men siden det aldri satt og bare falt ut, siden legen hadde gigantiske hender regner jeg med, så funket det ikke. Ikke at jeg tror det hadde fungert uansett, jeg er tregstartet.

Skrevet (endret)

Åå, lykke til! Da tok du innersvingen på meg til slutt hehe :fnise:

Ja, jeg lurer også, du ville prøve vaginal istedet?

Endret av Mus-Katt
Skrevet

Takk alle sammen :)

Siden jeg var helt umoden da de satte kateteret mente de det kom til å virke ei stund før det evt. falt ut. Riene (eller hva det er) startet kort tid etter at de satte det, men jeg har skjønt at de kan lure meg, så jeg tar det med ro foreløpig.

Ungen snur seg såpass ofte at de hadde lyst til å få meg i gang nå når han tilfeldigvis lå riktig da de sjekket i dag. Jeg fikk beskjed om at setefødsel er uaktuelt uansett pga størrelsen på ungen, så nå blir det igangsatt "hodefødsel" eller ks om han snur seg igjen.

Skrevet

Masse lykke til, Stinelin!!

Skrevet

Ble igangsatt med ballongkateter.

Satt inn på ettermiddag, riene kom med en gang. Lagt inn på morgenen, baby var ute neste ettermiddag. Gikk egentlig greit.

Fikk etterhvert epidural, riestimulerende og baby ble overvåket med elektroder. Hele fødselen var kontrollert og de fulgte fremdriftsplanen som ble satt opp. Blir ekstra overvåket ved igangsettelse.

Anonymous poster hash: e968e...319

Skrevet

Tyder jo godt at du fikk rier, da er iallfall mormunnen klar for stimulering. Have fun.

• Liker 1
Skrevet

Glemte å ønske deg lykke til. :)

Anonymous poster hash: e968e...319

Skrevet

Skal du føde nå?? Du var jo nettopp blitt gravid!

Lykke til, hele gjengen:)

Skrevet

Noen her som har erfaring fra igangsettelse med ballongkateter?

Jeg skal settes i gang nå, uten å være moden i det hele tatt.

Det jeg lurer på er hvor fort det har gått for dere fra kateteret ble satt til fødselen evt. kom i gang? Virket det i det hele tatt?

Fortsetter med gelè i morgen om ikke fødselen kommer i gang selv.

Jeg håper det ikke blir pangstart, men vil jo gjerne at jeg skal komme i gang uten at det tar dagesvis.

Jeg ble satt i gang med ballongkateter, var ikke moden i det hele tatt. Det satt i ca 16 timer før det datt ut da vi skulle "stramme" teipen på låret (ble satt inn på formiddagen, og datt ut morgenen etter). Det fungerte ikke i det hele tatt for meg. Fortsatte igangsettingen med tabletter 3 ganger dagen det datt ut, og 2 ganger med doble doser neste dag igjen. Ble sjekket av legen på føden og det var ikke noen tegn på modning, og legen ville ta en pause. 2 timer etter sjekken gikk vannet, og 4 1/2 time etterpå var baby ute.... Det gikk veldig kjapt da det først skjedde noe ;)

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg ble først satt i gang med gele, som satte i gang konstante rier uten noen særlig kraft. De satte derfor inn et ballongkateter dagen etter, og det tok ikke mange timene før det falt ut (2 cm åpning). Riene kom ikke skikkelig i gang den dagen heller, men hadde 4 cm den kvelden og da tok de vannet. Sov natta gjennom før riene satte inn for fullt på morgenen etter. Jeg syns ballongkateteret fungerte veldig fint.

Skrevet (endret)

Svigerinna mi var helt umoden 12 dager på overtid, og fikk satt inn ballongkateter, rundt 10-11 på dagen. Fikk små sammentrekninger med en gang. Vannet gikk ca 7 på kvelden, og da satte det i gang med skikkelige rier ganske fort.

(Hun måtte ta keisersnitt kl 5 på morgenen, men hun har nå fått beskjed om at hun ikke kan føde vanlig, så derfor.)

Masse lykke til!

Endret av Susa
Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger alle sammen! Nå er ungen ute, og alle har det fint.

Igangsettingen var forsåvidt vellykket, mens fødselen gikk rett vest og endte i katastrofesnitt. Takk og pris for å være i trygge hender når slikt skjer. :)

Skal du føde nå?? Du var jo nettopp blitt gravid!

Lykke til, hele gjengen:)

Hehe, 9mnd går fort! ;)

Skrevet

Gratulerer så mye.

Synd at det endte slik, men du ga det et godt forsøk.

Skrevet

Uæ, så ekkelt. Men gratulerer så masse, og så bra det gikk fint! :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Gratulerer!

Synd det ikke gikk da, men nå er jo ungen ute :)

Skrevet

Nei, uffda.. Og gratulerer så masse!! Kjenner litt at jeg har lyst til å spørre hva/hvordan/hvorfor det gikk som det gikk, men vet at det ikke er min sak og ikke noe man nødvendigvis vil dele.

Håper du får all den hjelp du trenger nå fremover og at tilhelingen går som den skal. Og at du kan kose deg med den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...