Gå til innhold

Hvor mye kan jeg "plage" han med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, veldig Lang historie litt kortere:

Vi flyttet sammen tre måneder etter vi ble sammen, han 23 og jeg 20. Bare kort tid etter ble jeg deprimert og ble psykisk syk. Dette varte i to år. Iløpet av disse to årene ble han "betatt" av to andre vakre jenter. Psykologen min og jeg fant ut at det var best om jeg flyttet ut, i min egen leilighet for å lære meg å leve selv, finne frem selvsikkerhet osv. Han hadde i løpet av de to årene pådratt seg mye spillegjeld og leiligheten hans ble lagt ut på tvangsauksjon.

Jeg har alltid skylt på meg, siden jg preget livet hans så mye med min sykdom og siden jeg til tider så ut som en dass, men etter at jeg flyttet for meg selv kan jeg nå se at han har vært veldig ødelagt selv.

I januar gjorde han det slutt, og fant en jente ganske fort. I juni ble vi sammen igjen. I begynnelsen av august ble han betatt av enda en jente som ga han oppmerksomhet. Vi hat tatt en "pause", han har søkt om hjelp hos legen sin for han innser at han har dårlig selvtillit og sosial angst.

Ingen kan gjette det for han stråler selvtillit og er en av byens mest "kjente" karer, han er utadvendt og pratet med alle og han har en veldig sosial jobb. Allikevel ser jeg hvor ødelagt og sliten han blir av det hjemme, og hvor mye alkohol som må til for å dempe følelsene.

Vi kjenner hverandre inn og ut, han vet alt om meg og jeg om han. Og jeg vil ha en fremtid med han, han er fantastisk helt til han begynner å drikke og blir snakket til av megapene jenter. Men dette vil han jobbe med.

Jeg fungerer igjen nå, har begynt å studere og livet mitt er på rett kjøl. Men det er denne jævla angsten som dukker opp hele tiden, jeg gransker og føler meg paranoid. Alt jeg tenker på er at om han ikke er ærlig mot meg og har ei anna jente på siden.

Dette får meg til å føle meg slem, men tilliten er ganske tynn nå. Det plager meg så mye at jeg går og tenker på det hele tiden.

Vi har snakket litt om det, men jeg tør ikke prate så alt for mye, jeg er redd det vil skape mer dårlig stemning. Samtidig syns jeg det er viktig å snakke om ting for å bygge tillit.

Eller er dette noe jeg bare må bite i meg og glemme?

Videoannonse
Annonse
Gjest pilldorf
Skrevet

Du burde kunne snakke med ham om dette ja.

Men ødelagte utro folk er som regel ganske fastkjørt og lite samarbeidsvillig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...