AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 I fjor opprettet jeg BSU 2.0 samtidig som jeg sparte opp i vanlig BSU. Sparte opp 20 000 kroner på begge kontoene i fjor, men har ikke spart noe mer på BSU 2.0. Jeg lurer på om det er mulig å få ut pengene fra BSU 2.0? Hva skjer da med denne kontoen? Får jeg fortsatt spare i vanlig BSU, eller vil begge kontoene avsluttes? Håper noen vet. Finner ikke svar på nett. Anonymous poster hash: 099e1...2cb
Zzyzx Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Du kan ta ut pengene, men du mister noe av renteinntektene. Nærmere bestemt differansen mellom BSU 2.0 og det en ordinær sparekonto ville gitt deg. Du kan fortsette å spare i vanlig BSU. Ta kontakt med banken, så kan de fortelle deg hvor mye dette utgjør.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Antar du bruker DNB? Hvis du skal bruke BSU2.0 pengene til "godkjente" boligformål, så kan du bruke BSU2.0 uten og miste noe av rentene. Du kan fortsette å spare på vanlig BSU. Alt jeg gjorde var å sende en kort melding til banken fra mine sider i nettbanken, der det sto sånn ca. Hei, Jeg skal kjøpe bolig, og i den forbindelse ønsker jeg å avslutte min BSU2.0-konto, kontonummer X, og overføre pengene til <Navn på megler> på kontonummer Y. Om de trenger mer dokumentasjon, så ber de om det. Jeg sparer fortsatt på min vanlige BSU-konto. Anonymous poster hash: 8f80c...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå