Gå til innhold

Hvilke maling bør jeg bruke til å male sorte møbler hvite?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et spisebord, komoder og div fra IKEA som er sorte og jeg har lyst å male hvite.

Hvilke maling vil dere anbefale?

Bør jeg pusse de eller er det bare å male?

Anonymous poster hash: 86511...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med det er møbler som skal være inne og da er silkematt eller halvblank vanntynnet maling det vanligste å bruke.

Du bør grunne det før du maler. Ikke bare sitter toppstrøket bedre av det men den "dekker" bedre, noe som gjør at du kan klare deg med færre toppstrøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp for all del SPERREgrunning! Begynte å male møbler med vanlig grunning, som ble anbefalt på maleforretningen.. Malte og malte og malte oppå det igjen, men ble aldri nok dekket.

Anonymous poster hash: 08314...26c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg tror nok jeg ville ha spurt på en fargehandel, heller enn her på KG :D Det kommer jo an på hva møblene er laget av og evt behandlet med, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg tror nok jeg ville ha spurt på en fargehandel, heller enn her på KG :D Det kommer jo an på hva møblene er laget av og evt behandlet med, osv.

fremgangsmåten er den samme uansett hva møblene er laget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fremgangsmåten er den samme uansett hva møblene er laget av.

nåja, okay. Jeg har ikke peiling, jeg. Aldri malet et møbel før i hele mitt liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperregrunning brukes primært til våtrom så det er ikke nødvendig i dette tilfelle.

Feil! Vedkommende mener nok kvist- og sperregrunning.. Jeg ville valgt Heftgrunning!!! Og en slitesterk maling til toppstrøk f.eks Lady Supreme Finsih eller Trestjerner Gulvmaling.

Anonymous poster hash: 3bf25...609

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåja, okay. Jeg har ikke peiling, jeg. Aldri malet et møbel før i hele mitt liv :D

Men du har sunn fornuft :) Padda er bare bråkjekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil! Vedkommende mener nok kvist- og sperregrunning.. Jeg ville valgt Heftgrunning!!! Og en slitesterk maling til toppstrøk f.eks Lady Supreme Finsih eller Trestjerner Gulvmaling.

Du sier jeg tar feil men samtidig sier du "Vedkommende mener nok"... Du må være mer sikker enn som så før du retter på noen. TS sier møblene er fra Ikea og da er det rimelig å anta at møblene ikke er laget av heltre men det blir bare spekulasjoner fra vår side.

Jeg har solgt maling i 7 år så jeg er kanskje litt "yrkesskadet" sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jeg tar feil men samtidig sier du "Vedkommende mener nok"... Du må være mer sikker enn som så før du retter på noen. TS sier møblene er fra Ikea og da er det rimelig å anta at møblene ikke er laget av heltre men det blir bare spekulasjoner fra vår side.

Derfor heftgrunn!!!! Du skriver bare grunning, og det som skjer da er at Per og Pål bruker den kjøpesterke lateksen de har for det er jo grunning ;)

Jeg har solgt maling i 7 år så jeg er kanskje litt "yrkesskadet" sånn sett.

Du er ikke utlært etter 7 år.. Man blir aldri utlært. Produktendringer og nyheter hele veien.. Og jeg har solgt maling i mange flere år enn deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke utlært etter 7 år.. Man blir aldri utlært. Produktendringer og nyheter hele veien.. Og jeg har solgt maling i mange flere år enn deg.

Jeg bryr meg egentlig svært lite om hvor mange år du har solgt maling. Istedenfor å gå på meg som person kan du kanskje komme med noen tips til TS? Jeg har aldri påstått jeg er utlært men når en har jobbet med en ting i en del år begynner en å få en del kunnskap og erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig svært lite om hvor mange år du har solgt maling. Istedenfor å gå på meg som person kan du kanskje komme med noen tips til TS? Jeg har aldri påstått jeg er utlært men når en har jobbet med en ting i en del år begynner en å få en del kunnskap og erfaring.

Det gjorde jeg kl 20:34 :)

Får fylle på litt da, med at man bør vaske med husvask, slipe lett over med 180 korning, avstøve, grunne med heftgrunn, slipe lett over, avstøve, legge første toppstrøk, slipe lett, avstøve og legge toppstrøk.

Bruk gjerne rulle og fordriver for en flott finish. Gå for kvalitetspensler som er beregnet til den malingskvaliteten du kjøper. Feks Jordan Ultimate til den malingen jeg anbefalte kl 20:34.

Mulig jeg har glemt noe, men masse lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...