AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Vi har overtatt en leilighet hvor det lukter tydelig parfyme på soverommet, og jeg gjenkjente lukten umiddelbart når den tidligere leietakeren skulle innom for siste overtakelse. Vi har luftet i halvannet døgn uten hell, og jeg blir kvalm av å sove der. Jeg har allergi mot alt av parfyme/salmiakk/klor/maling osv- og har lest litt ulike kjerringråd om hvordan fjerne parfymelukt- og da kommer gjerne kaffe og eddik frem som aktuelt. Eddik blir jeg like dårlig av luktmessig....men tenkte prøve kaffe. Så sier endel råd at man uansett må vaske hele rom med salmiakkvann fordi det setter seg i vegger/tak osv- men salmiakk er langt verre for meg(både allergisk og gravid)..... Noen som har hatt god hell med kaffe? Er så mye galt med boligen her- og parfymestanken er bare toppen av kaka. :SAnonymous poster hash: 872bd...b72
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Vask vegger, tak og gulv med et vaskemiddel du tåler, og hiv inn noe våt kaffegrut. Så ser du hva som skjer. Anonymous poster hash: 301d4...65e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Vask vegger, tak og gulv med et vaskemiddel du tåler, og hiv inn noe våt kaffegrut. Så ser du hva som skjer.Anonymous poster hash: 301d4...65e Det har jo allerede vært vaskepersonell her, men tipper de ikke tok vegger og tak. Om man vasker med salmiakkvann: hva skal mengdeforholdet være, og vil det skjolde/fjerne maling på vegger?Anonymous poster hash: 872bd...b72
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Vi har overtatt en leilighet hvor det lukter tydelig parfyme på soverommet, og jeg gjenkjente lukten umiddelbart når den tidligere leietakeren skulle innom for siste overtakelse. Vi har luftet i halvannet døgn uten hell, og jeg blir kvalm av å sove der. Jeg har allergi mot alt av parfyme/salmiakk/klor/maling osv- og har lest litt ulike kjerringråd om hvordan fjerne parfymelukt- og da kommer gjerne kaffe og eddik frem som aktuelt. Eddik blir jeg like dårlig av luktmessig....men tenkte prøve kaffe. Så sier endel råd at man uansett må vaske hele rom med salmiakkvann fordi det setter seg i vegger/tak osv- men salmiakk er langt verre for meg(både allergisk og gravid)..... Noen som har hatt god hell med kaffe? Er så mye galt med boligen her- og parfymestanken er bare toppen av kaka. :SAnonymous poster hash: 872bd...b72 Eddikken er det meningen du skal vaske med. Altså 1-2 ss i vanlig vaskevann. Om du selv blir kvalm så få en venn/kjæresten til å gjøre det. Eddik luftes raskt ut igjen, så lukten vil ikke være igjen i rommet. Se dessuten etter om det er noe annet enn vegger som lukta kan komme fra. Er det skap/møbler igjen i rommet? I så fall risikerer du å måtte kaste disse (vanskelig å få lukt ut av billige sponplateting). Prøv også natron. Sett det i en bolle på et bord. Det skal (teoretisk) absorbere litt lukt. Men du risikerer å måtte male opp igjen hele rommet for å få lukten helt bort. I så fall er Sense fin for allergikere (jeg reagerer på alt men tåler den). Anonymous poster hash: 39b1b...4a6
Silfen Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Neida, man må ikke vaske med eddik. Det er helt genialt å sette en skål med eddik i et rom som lukter, for lukten forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Jeg har testet kaffe nå ett døgn uten særlig hell, skal prøve eddik og. Kan dessverre ikke male om da vi ikke eier boligen og huseier er helt ekstremt lite samarbeidsvillig på ting som har en kostnad(ble et lite helvete med de forrige ifht depositum, selv om de var nærmest eksemplariske beboere). Skapene har jeg "sniffet" på, og de er det ikke. Det bare "er" i rommet generelt. Så; parfymelukt(forrige beboer brukte visstnok bare deodorant, ikke parfyme) går aldri bort, selv om man lufter i månedsvis......?Anonymous poster hash: 872bd...b72
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Jeg har testet kaffe nå ett døgn uten særlig hell, skal prøve eddik og. Kan dessverre ikke male om da vi ikke eier boligen og huseier er helt ekstremt lite samarbeidsvillig på ting som har en kostnad(ble et lite helvete med de forrige ifht depositum, selv om de var nærmest eksemplariske beboere). Skapene har jeg "sniffet" på, og de er det ikke. Det bare "er" i rommet generelt. Så; parfymelukt(forrige beboer brukte visstnok bare deodorant, ikke parfyme) går aldri bort, selv om man lufter i månedsvis......?Anonymous poster hash: 872bd...b72 Vedkommende kan ikke ha sølt parfyme/deo på gulvet da? Slik at det har trukket inn? Parfyme kan sette seg i tapet, ja. De har forsket på det - veggen bar røyk/parfyme i flere tiår etter at huset hadde vært utsatt for slikt. Neida, man må ikke vaske med eddik. Det er helt genialt å sette en skål med eddik i et rom som lukter, for lukten forsvinner. Virkelig? Jeg har prøvd dette selv, men det hadde null effekt, bortsett fra at rommet stinket eddik.. Funker det bedre på enkelte lukter (dette var røyk)? Anonymous poster hash: 39b1b...4a6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 har aldri testet det, men del en løk i to og legg den inn på rommet, det sies at løk absorberer mye av det som er i rom men om huseier er så vrien , hvorfor flyttet dere inn der da Anonymous poster hash: c90f2...133
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Løk tar visstnok litt malingslukt, ja. Min erfaring med eddik er også at det bare lukter eddik i tillegg- men til klesvask av stinkende klær funker det som gull. Hvorfor vi flyttet inn er jo et dumt spørsmål, folk er jo ikke synske. Det blir som å spørre om hvorfor folk kjøper hus med skjulte skader som eier har holdt tilbake informasjon om. Iflg forrige beboer bruker han som jeg skrev tidligere kun deodorant med lukt- ikke parfyme. Og, rommet er tomt uten tepper og inventar. Som jeg har skrevet Anonymous poster hash: 872bd...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå