Gå til innhold

Samboer vil kalle babyen Oddleif...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså: Samboeren min er en mann av tradisjon, og han synes Oddleif er et pokkers genialt navn til den lille ettersom hans bestefar heter Odd og min heter Leif... Trodde først han køddet så jeg begynte å le, og nå er han sur på meg!

Fikk dratt ut et par andre navn han påstår å like, og det er:

Njål-Vidar

Sigfred

Godleik

Ingebrigt

Jeg er kjempeglad i sterke, norske navn, for all del, men ikke pokker om jeg kaller en unge GODLEIK!!! Jeg foreslo Sigurd, Eivind, Tor, Brage og andre navn som er norske, men ikke for gammelmann-ske, men disse bare fnyser han av og mumler noe om "nymotens fjasenavn". Hadde skjønt det om jeg ville kalle ungen Leander Chrisander Oleander Savander, men herlighet, Sigurd er da erkenorsk...

*riste oppgitt på hodet*

Og det verste er at jeg ikke vet om han vil kalle ungen Godleik på pur faen eller om han faktisk liker navnet... Håper han tar til vett snart :(

Anonymous poster hash: 0e73b...cad
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har et poeng med Oddleif da. Å Oddleif er vel ikke det veste, Oddleifene har da også vært baby. Velger man navn, så må det nesten klinge når han er voksen også.

Anonymous poster hash: 02736...e0c
  • Liker 1
Gjest kattinka
Skrevet

Hææ? Haha..Han kommer til å bli mobbet ihjel om dere kallen han ODDLEIF. Skjønner ikke foreldre som kaller ungene sine for slike navn..Helt grusomt!

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i den minoriteten som synes Odd er et ok navn på en gutt. Ja, så betyr det 'rar' på engelsk, og så? Jeg kan ikke se at det er et stort problem all den tid folk som regel er klar over at man er norsk og ikke er døpt 'rar'.

Skrevet

Hææ? Haha..Han kommer til å bli mobbet ihjel om dere kallen han ODDLEIF. Skjønner ikke foreldre som kaller ungene sine for slike navn..Helt grusomt!

Det vet vel ikke du noe om, kan jo hende han ikke blir det. Er du 14 år eller?

Skrevet

Jeg kaller ikke ungen min Oddleif... basta!! Folk forøvrig skal få gjøre som de vil, men ingen baby av meg skal hete Godleik eller Sigfred :)

*brette opp ermene og gjøre klar til kamp*

- TS

• Liker 3
Gjest kattinka
Skrevet

Det vet vel ikke du noe om, kan jo hende han ikke blir det. Er du 14 år eller?

Nei, jeg er langt i fra 14 år du :) Men Oddleif er vittelig tragikomisk i mine øyne og jeg tror nok jeg har omtrent alle jeg kjenner med meg på laget. Beklager - Det er et veldig "gammelkaillj!" navn.

• Liker 2
Gjest kattinka
Skrevet

Jeg kaller ikke ungen min Oddleif... basta!! Folk forøvrig skal få gjøre som de vil, men ingen baby av meg skal hete Godleik eller Sigfred :)

*brette opp ermene og gjøre klar til kamp*

- TS

You go girl!

Skrevet

å så grusomt :O

Anonymous poster hash: 8a827...057
Skrevet

Du ka jo kalle ham noe sånt som Leif-Marton eller Odd-Mangor?

Anonymous poster hash: f11bc...27e
Skrevet

Hva med Knut-Helge?

Skrevet

Nei, han skal hete Sigurd..

- TS

• Liker 2
Skrevet

Hva med at du velger et fornavn, også kan sønnen din hete oddleif til mellomnavn?

Anonymous poster hash: ec985...7c4
Skrevet

Men Sigurd er også et gamling navn.

• Liker 1
Skrevet

*gjesp*

Alle disse trolletrådene om navn....

• Liker 3
Skrevet

Hva med at du velger et fornavn, også kan sønnen din hete oddleif til mellomnavn?

Anonymous poster hash: ec985...7c4

Nei, skal ikke ha mellomnavn.. Iallfall ingen på måfå.

Men Sigurd er også et gamling navn.

Ikke i min verden :) Et gammelt navn, ja, men ikke et gamlingnavn.

*gjesp*

Alle disse trolletrådene om navn....

Tro det eller ei, det finnes faktisk folk som synes Godleik og Oddleif er passende navn på babyer.. og samboeren min er visst en av dem.

- TS

Skrevet

Hva med å foreslå navn som du vet at din samboer ikke vil like, og hevde at du vil bruke ett av de. Og etterpå spørre hvordan det føltes for han å få alternativ som han overhodet ikke likte? Dere må jo uansett bli enige, den ene kan ikke bestemme over den andre.

Det har vært navn som jeg liker mens som samboer ikke liker og motsatt, så de ble ikke med på lista vår. Så nå har vi noen navn på lista som begge liker, men vi vil se ungen før vi bestemmer oss :)

Anonymous poster hash: e8fc8...1f9
Skrevet

Nei, jeg er langt i fra 14 år du :) Men Oddleif er vittelig tragikomisk i mine øyne og jeg tror nok jeg har omtrent alle jeg kjenner med meg på laget. Beklager - Det er et veldig "gammelkaillj!" navn.

Trur jeg joiner det laget :-P

Skrevet

Trur jeg joiner det laget :-P

^^ Samme her... Oddleif kalte jeg venninna mi en gang vi fremførte en sketsj om to gamle menn på juleavslutninga i 7. klasse.

Skrevet

Er Sigurd nymotens, nå? Du får servere ham den eldre Edda eller Snorres kongesagaer, det er et par vesentlige Sigurd'er der som motbeviser akkurat dén påstanden, ihvertfall.

Men for å være litt konstruktiv - hva om dere begge ser gjennom en navnebok eller leker litt på navnegeneratorer på nett, og kommer opp med navn dere synes er fine? Så kan dere sammenlikne lister og se om dere har noen fellestrekk. Først kan man kanskje bli enige om å forkaste allerede foreslåtte navn som den ene parten synes er uaktuelt - man skal jo tross alt velge navn sammen, så om den ene virkelig hater et navn blir det vel rart om den andre skal kunne trumfe det gjennom.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...