Gå til innhold

Ny nabo og mannen har blitt sprø.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 32 år gammel kvinne og samboer med en mann på 35. Min mann har slitt med psykiske problemer siden barndommen men har vel egentlig ikke fått noe god hjelp og hater i dag alt med leger/psykologer. Han er ikke voldelig og har en god jobb og mestrer vel egentlig hverdagen ganske bra. Vi har det godt sammen.

Nabohuset vårt har stått tomt siden vi flyttet hit for 5 år siden men for ett år siden ble det voldsom aktivitet der med renovering og oppussing men vi så ikke noe til eierne. Men nå i juli så vi en ung kvinne men det regnet så fælt den dagen så alt vi så var noen i en regnjakke med hette som kom og gikk i noen dager. Det var så mye aktivitet der at jeg ville ikke gå over og forstyrre. Men nå i forrige uke så jeg henne igjen. Kjempesøt jente, ganske ung og vakker. Slank og ja.... som sagt pen. Men så kom bomba da- hun er psykolog med egen praksis.

Mannen min ropte at jeg ikke fikk bli venninne med henne og han vil sette opp gjerde og høye busker og han er allerede overbevist om at hun driver og analyserer han.

Nå har alt blitt et helvete, han bruker ikke hovedinngangen på huset men går inn kjellerinngangen så hun ikke skal se når han kommer og går. Han tror hun har tatt noe av posten vår... altså, han er jo helt på styr. Hva i alle land skal jeg gjøre??

Anonymous poster hash: 0f025...0e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du gjøre? Dra han med til en lege slår meg som et rimelig alternativ!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror du må sette deg ned med han og prøve med en realitetsorientering.

Hvorfor i alle dager skulle naboen ha interesse av han?

Om han ikke evner å oppføre seg rimelig normalt og fungere i et samliv med deg, så må han til legen.

Enten han liker det eller ikke.

Eller du setter en stopper for det videre samlivet.

Om han hater leger og psykologer, så kanskje en alternativ behandler som faktisk virker hadde vært noe?

Det er enkelte som jobber som "coach" som er meget dyktige.

Du kan jo også ramse opp alternativer for nabohuset som hadde vært værre enn å få inn denne stakkars psykologen.

Jeg tror du må ta en vurdering på hva du orker. Selv hadde jeg ikke holdt ut med en mann som det rablet for så snart noe som var utenfor hans kontroll foregikk. Ikke bli medvirkende og tilrettelegg for hans sprøhet.

• Liker 1
Skrevet

0f025...0e1

Det virker som at han har paranoide tendenser, noe som kan gi han en alvorlig psykose. Be han gå til legen. Nekter han, ring fastlegen selv.

Jeg har dessverre erfaring med paranoid psykose, noe min eksmann lider av. Det. Er noe dritt, og veldig smertefullt for pasienter og alle rundt.

Jeg orket ikke mer, det ble skillsmisse.

Det vanskeligste er at disse ikke selv mener de er syke, så de vil tro at de som vil hjelpe egentlig er mot dem. Veldig tøft å være pårørende da.

Ønsker dere begge lykke til!

Gjest pilldorf
Skrevet

Ring legen ja. Samme hvem det er som ringer.

Skrevet

Jo, jeg må ringe fastlegen hans. Jeg er redd han skal tippe helt over av dette her.

Anonymous poster hash: 0f025...0e1
Skrevet

Jeg kan godt forstå at han hater leger og psykologer når han er og har vært psykisk syk og hatt mye med dem og gjøre, de gjør ofte ting verre.

Men han overreagerer og generaliserer. Det er nok viktig for han og få et tillitsforhold til en lege/psykiater eller psykolog så han kan frariste seg en nærmest paranoid holdning til folk i disse yrkesgruppene og få skikkelig behandling.

Anonymous poster hash: f6476...03d
  • Liker 1
Skrevet

Han har vært pult henne eller lagt an på henne og har panikk for at du skal finne det ut.

Anonymous poster hash: f734d...8b9
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...