Gå til innhold

Deprimert?

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballjente
Skrevet

Hei.

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men måtte bare få ut litt tanker.

Jeg er 20 år, har en fantastisk kjæreste, gode venner, en hund som er glad i meg, flink på skolen, verdens beste familie, får ofte komentarer om at jeg er pen, ser bra ut, burde vært modell osv. Jeg har lenge lidd av flink pike syndromet, følelsen av å ikke strekke til, være flink nok, snill nok, bra nok, bry meg nok om andre osv.

Det siste halve året har jeg vært et rot. Jeg har vært sint, lei meg, sliten, fortvilet,stresset, gått med en stor klump i magen konstant.. Jeg føler meg ikke bra nok, pen nok, flink nok, morsom nok, har fått utrolig dårlig selvtillit, blitt ekstremt sjalu, stoler ikke på noen osv. Jeg vet ikke hva som har skjedd, jeg har bare gått på en smell. Jeg har prøvd å dytte vekk de jeg er glad i, og ingen kjenner meg igjen. De sier jeg ikke er meg selv. Kjæresten min er selfølgelig frustrert, det er ikke lett å være sammen med en som meg, men han er der for meg. Besteveninnen min også. De andre vennene er det litt verre med, de er der fortsatt, men de forstår ikke helt hva som foregår, sikkert litt forvirret, og ikke direkte unngår meg, men har vel kanskje sluttet å prøve.

Jeg føler at jeg bare skuffer alle, og mest av alt meg selv. Jeg har ikke snakket med noen om det, annet enn med kjæresten min og litt med besteveninnen min.

Jeg vil bare bli meg selv igjen! Hva skal jeg gjøre?

Hilsen frustrert jente

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikk til legen din.

Anonymous poster hash: f7f68...7bf

• Liker 1
Gjest Lille My
Skrevet

Har gått gjennom det samme mange ganger, kjenner følelsen. Høres ut som du trenger en liten pause for å få samlet kreftene og tankene dine, og litt tid for å komme deg ovenpå igjen. Vil anbefale deg å starte med å ringe fastlegen din. Fortell om situasjonen, så hjelper han/hun deg å finne en løsning, enten det er sykemelding, medisiner, psykolog. Det første steget sitter ofte litt langt inne, men når du har tatt det steget går ting som oftest litt lettere. Lykke til :blomst:

Skrevet

Ring fastlege, eller oppsøk helsesøster på skolen eller helsestasjonen.

Øv deg på å stole på deg selv, og tenk at du ikke skal prøve å gjøre alle fornøyde. Du kan ikke ta ansvar for hvordan andre skal reagere eller oppføre seg, for det vil slite deg ut og det er kanskje det som begynner å skje nå?

Du er sliten og lei av det trykket du har prøvd å holde oppe i mange år, noe som er en helt naturlig reaksjon. Når folk ser deg slik blir de redde og ukomfortable, som også er helt normalt når ting forandrer seg.

Men gi deg selv tid til å slappe av, det er lov og kroppen din trenger det. selv om du har en nedtur nå behøver det ikke bety at du har forandret deg og at det skal være slik resten av livet.

Se på det som en mulighet til å lære mer om hvordan kroppen og hodet ditt fungerer, en erfaring som kan hjelpe deg videre :)

Men for all del gi deg selv litt slækk til å reagere, for det kommer til å gå over, og du er ikke mislykket når du har en helt normal og menneskelig reaksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...