AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Har ei snuppe på 10 mnd som nå har begynt å bæsje på natta. Hun gjorde det et par ganger før hun var 6uker....ellers aldri. I natt våknet hun av det og jeg valgte å skifte selv om det betyr opp av senga, ut i gangen og inn på badet. Må ha litt lys på for å se, så hun blir jo lys våken. ...la henne igjen i egen seng etterpå. Hva gjør dere andre? Barn skal jo ikke tas opp om natten.....Anonymous poster hash: ef029...649
Gjest Magdalene Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Man må jo skifte bæsjebleie, uansett når. Bæsjer minsten på natten (skjer en gang i mnd kanskje), så skifter vi på gulvet på rommet, i mørket (lys fra gangen bare). Gidder ikke ta han ut av rommet. 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 (endret) SELVSAGT skal du bytte bæsjebleie på barnet når det har bæsjet på seg! Du lar ikke barnet ligge med den bleia på seg da! Har ingenting å si om barnet har vansker med å sovne igjen etterpå. Forstår at det er dumt, men det kommer i andre rekke. Samme gjelder når ungen før eller senere får omgangssyke. Om barnet spyr på seg i senga (som kan skje både to og tre ganger i løpet av en natt om en er uheldig), så bytter du jo sengesett og alt slikt med det samme. I disse tilfellene har trådstarters siste setning ingenting å si. Endret 2. september 2013 av Mrs. Random Nick
skruf Skrevet 2. september 2013 #4 Skrevet 2. september 2013 Bæsjebleier ble alltid byttet da mine var små. De kan ikke ligge å sove med bæsj, tenk deg hvor ubehagleig det er (du ville vel ikke gjort det selv heller...), for ikke å snakke om hvor sår de kan bli på stumpen av det!.
OnlyGemini Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Bæsjebleier skifter jeg alltid, uansett når tid på døgnet det skjer.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Bæsjebleier byttes alltid, ja.Anonymous poster hash: 60ace...014
Kassiopeia Skrevet 2. september 2013 #7 Skrevet 2. september 2013 Vi har enda ikke hatt noen bæsjebleier på natta, så nei det gjør vi ikke. Men alt til sin tid, når det skjer kommer vi selvfølgelig til å gjøre det.
Harlekin Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 (endret) Selvsagt må bæsjebleier byttes. Men jeg har pleid å gjøre det i sengen, legger noe under og vasker og skifter fort. Lar døren til gangen stå åpen, slik at litt lys kommer inn og jeg kan se, uten at det blir full flombelysning. Endret 2. september 2013 av Harlekin
Eliisa Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 Bæsj i bleia trumfer det å ikke ta opp barn om natten. Selvsagt må bæsjebleier skiftes. Skift bleia uten å dille og dalle, bruk dimmet lys og rett i seng igjen - så skal det vel ikke være noe problem. Av og til vil de våkne til, men sånn er det jo å ha barn...
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Selvfølgelig skiftes bæsjebleier. Det er bedre at hun våkner enn at hun gråter neste dag fordi hun har sår i rumpa etter å ha hatt på bæsjebleie i flere timer. Skifter forresten fortsatt innimellom bleier på natta på treåringen (har ikke klart å slutte på natta ennå), men bare hvis jeg vet hun har drukket mye. Da pleier jeg å skifte på henne når jeg går og legger meg, for at hun ikke skal tisse igjennom. Skifter bare i senga, og hun sover igjennom det hele. Anonymous poster hash: 70d83...da7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Bæsje bleier må byttes ja, ellers kan jo barnet bli sår i underlivet. Anonymous poster hash: 70e4f...98b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Mener dere at dere er inne og sjekker om det er bæsj, og evnt. vekker barnet? Vi skifter bæsjebleier vi og, me bare om han våkner. Han ligger jo på eget rom, så vi får jo ikke med oss det om han sover gjennom det?Anonymous poster hash: 4be3f...96a
MsPaddington Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Mener dere at dere er inne og sjekker om det er bæsj, og evnt. vekker barnet? Vi skifter bæsjebleier vi og, me bare om han våkner. Han ligger jo på eget rom, så vi får jo ikke med oss det om han sover gjennom det?Anonymous poster hash: 4be3f...96a De aller aller fleste unger våkner jo selv hvis de har bæsjet. Og gjør de ikke det lukter man det jo hvis man er inne og ammer. Men klart man ikke går inn kun for å sjekke om ungen har bæsjet. Her tisser min så mye om natta at jeg må skifte tissebleie en gang per natt for at det ikke skal begynne å lekke (nei det er ikke pga. bleien). Kjedelig det også, men heldigvis ikke like mye styr som å skifte bæsjebleie!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Skiftet ikke når ungen bare drakk mm. Da våknet vi heller ikke Vekket heller ikke fra dupper ved bæsjebleie. Ved bare litt fast føde er bæsj noe som byttes med en gang. Trumfer natteroAnonymous poster hash: cf592...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå