Hundejente Skrevet 2. september 2013 #1 Skrevet 2. september 2013 Argh, har blitt svindlet på Finn... Ja, jeg vet, min egen skyld. Men jeg satte inn en Ønskes kjøpt-annonse på barneklær, og FInn Betalingsgaranti funker kun ved TIl salgs-annonser, i hvert fall sist jeg sjekket. Så da måtte jeg bare ta sjansen og sette inn penger på forhånd, og selger virket veldig troverdig (men jeg var dum nok til å ikke be om adresse og telefonnummer etc, vi har kun hatt kontakt via mail). Det jeg lurer på, er det noen andre som har opplevd dette, og hvor politianmeldelse faktisk har ført til noe? Jeg har jo kontonummeret. Eller blir det bare ekstra jobb uten resultat? Kan Finn gjøre noe?
Lettpåtå Skrevet 2. september 2013 #2 Skrevet 2. september 2013 Det skal ihvertfall ikke være noe heksekunst å finne navnet til personen når du har kontonummeret. 1
Gjest Is_te Skrevet 2. september 2013 #3 Skrevet 2. september 2013 Jeg hadde ihvertfall gitt beskjed til Finn. Om jeg hadde anmeldt det til politiet er avhengig av beløpet, men kanskje gitt de beskjed også. For alt du vet, er det flere som har blir svindlet av samme person og kanskje er din anmeldelse dråpen i begeret for at politiet faktisk gjøre noe. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #4 Skrevet 3. september 2013 Kan man ikke bruke Finn betalingsgaranti så kan man bruke Postens postoppkrav der kjøperen må betale for varen når den hentes hos posten. Du bør uansett si i fra til Finn Anonymous poster hash: 2239e...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #5 Skrevet 3. september 2013 Kan man ikke bruke Finn betalingsgaranti så kan man bruke Postens postoppkrav der kjøperen må betale for varen når den hentes hos posten. Du bør uansett si i fra til Finn Anonymous poster hash: 2239e...c1b Å sende med postoppkrav lønner seg ikke for selgeren, for om mottaker ikke henter ut pakken, blir den sendt i retur og da må selgeren betale for hele greia. Anonymous poster hash: 68fbb...79d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #6 Skrevet 3. september 2013 Det er ikke noen vits å annmelde det. Saken blir henlagt så det er bortkastet tid Anonymous poster hash: aa95c...67d
Marie90 Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 (endret) Du får overhodet ikke svar fra selger og har prøvd å søke opp epostadresse? Jeg ville sagt ifra til FINN, vedkommende er vel registrert der og hvis h*n er en svindler er det sannsynlig at h*n har svindlet fler. Jeg tror ikke det er så mye å gjøre her, men du kan i hvert fall forsøke å forhindre at det skjer med andre. Endret 3. september 2013 av Marie90 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå