Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett Catfish the TV show?

For dere som ikke har det så handler det om mennesker på internett som utgir seg for å være noen andre enn det de er. Altså noen du har fått et forhold med på nett, som du(eller andre) har funnet ut at ikke er den gutten/jenta du trudde det var. Ganske mange syke historier på det showet.

Uansett, tenkte å lage en tråd for de på KG som har opplevd det samme, både ekstreme sitasjoner, og ikke-ekstreme.

Lærepenge: Ikke stol på mennesker du møter på nettet

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest pilldorf
Skrevet

Har hilst på en del luringer på nettet ja.

• Liker 2
Skrevet

Som TS kan jeg jo starte med min histore. Ikke såå ekstrem, men likevell ekkel..

Da jeg var yngre(14 år?) møtte jeg en gutt på internett som jeg syntes var utrolig søt. Han het Vegard, var to år eldre enn meg. Vi snakket masse i telefon og på MSN(den tid det var). Han hadde ikke webcam, så fikk kun sett bilder av han som han sendte over. Kjekk gutt! Han bodde et stykke unna så ble vanskelig å møtes.

Jeg ble jo så betatt av denne gutten. Vi snakket sammen i over ett år da han endelig fortalte at han skulle på camping-ferie i nabobyen, og bestemte oss for å møtes en dato.

Da dagen endelig var der satte jeg meg på benken i parken, der vi hadde avtalt å møtes. Satt der i over en time, men ingen dukket opp. Dro hjem. Etter dette hørte jeg ikke noe mer fra han. Hver gang jeg ringte gikk det rett til personsvar og MSN'en hans var aldri aktiv. Inntill en dag. Han skrev noe alla "Hei. Beklager måneder uten kontakt. Jeg møtte opp i parken, men stod et stykke unna. Fikk dårlig samvittighet for at ei ung jente satt å venta på en ung gutt. Vil bare beklage og håper du tilgir meg. Jeg er en mann på over 50 år som bor i samme by som deg. Ville bare ha en venn. Ha et fint liv. MVH "Vegard". Skjønner ikke hvordan jeg kan ha kobla en "gammel" stemme med en "ung" stemme, men var vell litt for lettlurt på den tiden.
Tok aldri saken videre eller fortalte foreldrene mine det, men nå som jeg er litt eldre tenker jeg på hvor ekkelt dette kunne bli. Skulle anmeldt mannen, men litt sent nå.

• Liker 7
Skrevet

Tror jeg har falt for en..

Jeg vet hvordan han ser ut på grunn av webcam, men andre ting han sier virker bare usannsynlig.

Det verste er at jeg vil møte galningen.

Skrevet

Tror jeg har falt for en..

Jeg vet hvordan han ser ut på grunn av webcam, men andre ting han sier virker bare usannsynlig.

Det verste er at jeg vil møte galningen.

Det at det finnes noen gamle griser og svindlere der ute betyr ikke at alle er det.

Jeg møtte mannen min på en datingside på nett og han er en fantastisk mann på alle måter :)

Vi snakket sammen via chat, webcam og telefon et par dager før vi møttes og ettersom vi pratet ganske mye så fikk jeg et godt inntrykk av hvem han var før vi møttes face2face.

Ellers har jeg opplevd ekle ting da jeg var yngre og ganske naiv.

Var vel i 13års alderen og hadde pratet masse med en jevnaldret gutt på nettet og via telefon og sms. Dette var vel før webcam var veldig vanlig så hadde aldri sett han.

Skulle møte han en dag og han viste seg å være betydelig eldre enn han gav seg ut for å være. Han spurte venninna mi om hu ville ha sex med han også fulgte han etter oss hele kvelden når vi prøvde å komme oss bort fra han. Husker ikke så veldig mye fra det, men kommer aldri til å glemme hvor mye han skrøt av at han var med i røde kors :P

Skrevet

Jeg hadde ikke så mange venner på skolen, da jeg slet med mobbing og bodde et stykke fra de få vennene jeg hadde, og søkte derfor tilflukt på internett gjennom størsteparten av ungdomsskolen og VGS.

En av disse jeg møtte på nettet, mener vi møttes enten over popit eller blink (åh! hvilke tider det var), og vi ble sånn. Jeg vet ikke, sånn halvveis internettkjærester, tror jeg. Ikke sånn skikkelig, men det var veldig mye kliss ute å gikk. Vi var aldri på cam, men han sendte meg en del blider, og jeg ble amazed over hvordan en som var så grei, kunne også være så kjekk! ...ah, om jeg bare hadde visst.

Etter en stund, kanskje når vi hadde pratet i nærmere 2 år, fikk jeg en blink-melding fra ei jente jeg ikke kjente, som sa at "LureLeif" ikke var den han ga seg ut for, iallfall ikke på bildet, at det ikke var bilde av han. Når jeg sa dette da, til LureLeif, så sluttet han å prate til meg på mange måneder. Tror faktisk det var tre år før han pratet til meg igjen, og da sa han "Hei! Hører du har flyttet til (samme by som familien hans kommer fra), jeg skal der i helgen og lurer på om du har lyst å møte meg?". Jeg var litt sånn, eh, javel? Dette kom jo da, flere år for sent, men ålreit. La oss møtes da. Hvorfor ikke. Jeg vet ikke hvorfor han bestemte seg for at det på dette tidspunktet var en bra tid å møtes, men samma det.

Han hadde sendt bilder av broren sin. Selv var han 1. yngre enn hva han hadde gitt seg ut for, 2. lavere enn hva han hadde gitt seg ut for, 3. han så helt annerledes ut enn hva han hadde gitt seg ut for, foruten om hårfarge og øyenfarge (de var greit nok relativt like brorens).

Vi har ikke pratet igjen etter dette. Helt ålreit.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har en eldre slektning "Leif" som møtte ei fra Bulgaria på nettet.

Denne eldre slektningen "Leif" er handikapet mangler en arm og har og andre skader etter en trafikkulykke.

Han møtte henne og besøkte henne i Bulgaria, hun kom på besøk til Norge. Hun var ganske stille og ikke særlig kontaktsøkende ja ja det er jo ikke så lett og komme til et fremmed land med veldig mange nye mennesker ny mat og kultur tenkte vi. men alle vi slektningene til leif syntes hun virket hyggelig søt snill også så positivt at "Leif" hadde funnet kjærligheten.

Leif er en veldig grei kar full av humor og optimisme men han er litt sjenert og har litt tungt for å sjekke opp og ta kontakt med damer.

De giftet seg i Bulgaria.

Men etter de var blitt gift begynte hun og melke for penger. Å alle slektningene hennes også!! det var slik at var han på butikken så lesset slektningene hennes oppi handlekorga slik at han måtte betale.

slektningene hennes eide også et taxi selskap, tok han taxi fiklet de med takstameteret slik at han måtte betale mye mye mer enn alle andre! osv.

de behandlet han virkelig dårlig!

hun flyttet også til norge, og bodde her 1 år etter han tok opp med henne at han ikke kunne kjøpe ting til henne hele tiden ble det slutt.

hun var ikke fornøyd med noe verken hvordan leif bodde (leilighet i sentrum) hun syntes det var stusslig.

"hun hadde nok sett for seg et palass og bli behandlet som en prinsesse"sa en av mine slektninger til barnet sitt. og det er egentlig en god forklaring.

det var også ganske tydelig at hun var ikke glad i ham men ville bare ha penger.

ikke helt den klassiske historien hvor møter noen på nettet og blir svindlet over nettet. han ble svindlet etter de hadde giftet seg.

Skrevet

I mine yngre dager (16 ca) så har jeg nok kommet over en del slike.

Spesielt en jeg husker veldig godt som brukte modell bilder, men hadde merkelig nok ikke vanlige bilder av seg selv. Han var veldig pushy på det med å få tak i telefonnummer og slike ting, men det fikk han aldri.

Fant ut senere at venninna mi på 17 ramlet over samme kar, viste seg at modellkaren som visst var 24, blåøyd, blond og hunkadory viste seg å være en sliten chubby kar på nesten 50. Fant ut hvem det var med å søke opp telefonnummeret og venninna mi var gal nok til å oppsøke han, alene.

Når jeg var 20 så snakket jeg med en ny kar, veldig hyggelig, virket oppriktig, brukte webcam og alt mulig. Snakket veldig lenge før vi bestemte oss for å møtes. Jeg falt pladask dagen jeg møtte han, men kort etter så fant jeg ut at han hadde dame, unge, han het ikke det han sa han het, jobbet ikke det han sa han jobbet med, ALT han hadde fortalt var ren løgn.

Good times, good times...

Anonymous poster hash: 72ae6...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...