AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Hei. Jeg er en gutt som opplever noe jeg ikke helt forstår. Jeg bor i et boligområde rett utenfor en stor by og opplever nå at vilt fremmede mennesker tar avstand fra meg. Jeg opplever det som at jeg har blitt lokalkjendis og ukjente folk er sinte på meg og nærmest får latteranfall når de ser meg. Et eksempel på en episode var i fjor høst når jeg skulle gå på et tog på togstasjonen her og to jenter som er noen år yngre enn meg sperret benken jeg prøvde å sette meg ned på på togstasjonen, stiret stygt på meg og når toget kom sa de demonstrativt "vi skal gå på her borte vi" og gikk noen meter fra meg. Om bord på toget sa de videre "og så setter vi oss langt her borte" og satte seg så langt som mulig unna meg. Har opplevd at det kommer på gjenger med ungdommer på bussen og stirrer og peker på meg og setter seg langt unna og deretter hvisker intenst mens de ser på meg. For litt siden satte det seg en jente ved siden av meg på bussen og deretter (etter tre sekunder) flyttet seg og begynte å hviske og le med venninnene sine som sendte henne lure blikk. Går jeg inn på det lokale treningssenteret stirret og peker folk som gale på meg, og jeg har til og med opplevd at en gjeng med jenter pekte og holdt på å le seg ihjel en gang når jeg passerte dem med tog, jeg var om bord på toget og de sto på en stasjon og brøt ut i latter og stirret som gale på meg. En gang gikk jeg forbi en guttegjeng som fortsatte å prate vanlig når jeg passerte, men når jeg var kommet 1 meter forbi så de på hverandre lurt og lo helt plutselig. Det rare er at alle er ikke fiendtlige - en gang kom det på to jenter på toget som fniste og satte seg ved siden av meg og satt og så på meg og smilte vennlig og deretter fniste lurt sammen. Har også opplevd at fremmede jenter stirrer på meg og deretter smiler og sier hei. Derimot virker noen aggressive. En gang kom det på noen som snudde seg tvert ved setet mitt når de så at jeg satt der og satte seg laaaangt unna demomstrativt, en annen gang var det noen som først stirret som gale og deretter slengte med leppa og virket sinte og hånfulle, før noen andre i gjengen sa "er ikke det han derre....." hørte ikke hva de sa mer, men sikkert navnet mitt. Jeg sitter igjen med spørsmålet om hva pokker det egentlig er som skjer!!?? Ikke er jeg blotter, ike har jeg antastet noen, ikke bruker jeg dop eller går på fylla, jeg er ra en familie med god økonomi og høyt utdanningsnivå og studerer det man i Norge omtaler som et "elitestudium" det er vanskelig å komme inn på og jeg kjenner ikke disse menneskene sa hva er det som foregår? Det skjer ikke hele tiden, bare en gang i blant. Begynner å bli lei, kanskje de forveksler meg med en annen? Har googlet navnet mitt og finer ingenting spesielt, andre jeg kjenner (som er i min aldersgruppe) er helt upåvirket og akkurat som før.. Hva er dette? Beklager langt innlegg, men er satt ut nå, blir veldig takknemlig hvis noen orker å lese og har noe forslag på hva dette kan være. Anonymous poster hash: ce0a6...e52
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Paranoia? Anonymous poster hash: 611bd...0a7 2
Cuckold Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg gått til fastlegen og fortalt om dette. Det kan være at du har tendens til paranoia, og du bør i tilfelle få hjelp. Jeg kan love deg at det neppe er så mange rundt deg som bryr seg om deg, men vi mennesker kan tolke våre omgivelser på ulikt vis, og hvis du først er disponert for dette trenger det ikke engang være snakk om at du ser ting som ikke skjer, det er bare at du tolker verden annerledes enn oss andre. Endret 1. september 2013 av Cuckold 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Paranoia? Anonymous poster hash: 611bd...0a7 Ja, har tenkt tanken. Altså du mener at det er tilfeldige episoder jeg gjør "personlige"? Har ingen forhistorie av å oppleve ting som ikke skjer, men overtolkning av ordinære situasjoner kan det jo hende er årsaken til dette. Anonymous poster hash: ce0a6...e52
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Hvis jeg var deg ville jeg gått til fastlegen og fortalt om dette. Det kan være at du har tendens til paranoia, og du bør i tilfelle få hjelp. Ja, skal vurdere det, skjønner at historien min høres sprø ut, men som sagt må det jo være en grunn til at en hel gjeng stirrer på meg, hvisker sammen og alle snur seg og ser på meg mens de snakker? Anonymous poster hash: ce0a6...e52
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Huff, det hørtes trasig ut. Har du bodd lenge på det samme stedet som du bor på nå, og har det du forteller om nylig begynt? Det er rett og slett mobbing/trakassering det som du er utsatt for. Kan det være noen som har lagt ut et leit rykte? Kan du evt prøve å snakke med noen av de og finne ut hva det er de ler av, eller evt få en venn til å prøve å finne ut av det?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Ja, har tenkt tanken. Altså du mener at det er tilfeldige episoder jeg gjør "personlige"? Har ingen forhistorie av å oppleve ting som ikke skjer, men overtolkning av ordinære situasjoner kan det jo hende er årsaken til dette. Anonymous poster hash: ce0a6...e52 Sannsynligheten er mye større for at tolkningene av situasjoner sitter bare i hodett enn at alle slags folk uavhengig av hverandre reagerer på en uvanlig måte (eller reagerer i det hele tatt) når de ser deg. Anonymous poster hash: 611bd...0a7
Cuckold Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Ja, skal vurdere det, skjønner at historien min høres sprø ut, men som sagt må det jo være en grunn til at en hel gjeng stirrer på meg, hvisker sammen og alle snur seg og ser på meg mens de snakker? Anonymous poster hash: ce0a6...e52 Nei, jeg tror du var inne på det i forrige innlegg, det handler om overtolkning. Gjenger med unge vil ofte både ha ting de snakker om og en oppførsel som kan gi den som er disponert for det følelsen av at de snakker om deg. Med mindre du ser veldig spesiell ut eller har en svært sær klesstil tror jeg du kan ta for gitt at de ikke snakker om deg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Sannsynligheten er mye større for at tolkningene av situasjoner sitter bare i hodett enn at alle slags folk uavhengig av hverandre reagerer på en uvanlig måte (eller reagerer i det hele tatt) når de ser deg. Anonymous poster hash: 611bd...0a7 Jo men alle tilhører vel på en måte samme miljø, ca samme aldersgruppe, har jobb i stornyen og der er alle jeg møter helt vanlige. Takker for svar forresten. Har bodd her hele livet, dette har kun pågått ca et år. Før det var jeg anonym. Kan være noen som har spredt et rykte om meg, men hvordan skal de klare å kjenne meg igjen? Anonymous poster hash: ce0a6...e52
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Ja, skal vurdere det, skjønner at historien min høres sprø ut, men som sagt må det jo være en grunn til at en hel gjeng stirrer på meg, hvisker sammen og alle snur seg og ser på meg mens de snakker? Anonymous poster hash: ce0a6...e52 Og dette startet plutselig? Kan du evt filme noen av hendelsene senere, når du er ute for folk som ler av deg, slik at du kan vise det til legen eller familien din og høre om de har den samme oppfatningen av dette som deg? Mange ungdommer driver med mobbing mot mange, og det trenger ikke å være at de er ute etter å mobbe spesielt deg, men at de skal tøffe seg for hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Nei, jeg tror du var inne på det i forrige innlegg, det handler om overtolkning. Gjenger med unge vil ofte både ha ting de snakker om og en oppførsel som kan gi den som er disponert for det følelsen av at de snakker om deg. Med mindre du ser veldig spesiell ut eller har en svært sær klesstil tror jeg du kan ta for gitt at de ikke snakker om deg. Det jeg har tenkt er at det kan være noen av episodene som er personlige, og resten ikke. F.eks de to jentene på togstasjonen i første avsnitt tror jeg er venninner av en ekskjæreste av meg, vi hadde et litt stygt brudd og de kan være fulle av sympati med venninnen og derfor virke "straffende" overfor meg. At det var litt sånn "å setter vi oss langt unna den drittsekken"-aktig, bare at jeg har satt det i sammenheng med noe annet. Det at folk har flyttet seg i ettertid kan jo være tilfeldigheter, f.eks at de ville sitte alene. Men har som sagt opplevd at gjenger har stirret på meg og at alle har gjort det i nesten et minutt mens de snakker, slik det virker som at detr må være noe med meg de prater om. Anonymous poster hash: ce0a6...e52
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Jo men alle tilhører vel på en måte samme miljø, ca samme aldersgruppe, har jobb i stornyen og der er alle jeg møter helt vanlige. Takker for svar forresten. Har bodd her hele livet, dette har kun pågått ca et år. Før det var jeg anonym. Kan være noen som har spredt et rykte om meg, men hvordan skal de klare å kjenne meg igjen? Anonymous poster hash: ce0a6...e52 Har du opplevd mobbing fra andre, før dette startet? Jeg tenker om det er noen som du kan tenke deg at evt kunne ha startet dette? Det er alvorlig, dersom noen har spredt et rykte om deg som fører til mobbing fra mange. Og er det slik fatt, så bør det anmeldes. Prøv å få filmet slikt, uten at de merker det. Det finnes jo bittesmå filmkameraer som du kan feste på klær el.l. og stille på opptak før du går ut, slik at du filmer alt mens du er ute f.eks. (De vil jo legge merke til det dersom du begynner å fikle med å slå på opptak når de først er der). Videoopptak vil også sikre bevis, i tilfelle du velger å anmelde det som har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 HA HA HA......så det er du derre ja. skal gå ut av tåden her jeg.........så leser jeg en på et annnet forum. Anonymous poster hash: ef122...e04
Boletta Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Kan det være rykter fra det bruddet? Har du en venn du kan spørre?
Cuckold Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 (endret) Det jeg har tenkt er at det kan være noen av episodene som er personlige, og resten ikke. F.eks de to jentene på togstasjonen i første avsnitt tror jeg er venninner av en ekskjæreste av meg, vi hadde et litt stygt brudd og de kan være fulle av sympati med venninnen og derfor virke "straffende" overfor meg. At det var litt sånn "å setter vi oss langt unna den drittsekken"-aktig, bare at jeg har satt det i sammenheng med noe annet. Det at folk har flyttet seg i ettertid kan jo være tilfeldigheter, f.eks at de ville sitte alene. Men har som sagt opplevd at gjenger har stirret på meg og at alle har gjort det i nesten et minutt mens de snakker, slik det virker som at detr må være noe med meg de prater om. Anonymous poster hash: ce0a6...e52 Ja, jeg skjønner at du opplever det sånn, men jeg har ikke så stor tro på at de virkelig er så opptatt av deg. Og som du sier, hvis disse jentene hadde hørt noe stygt om deg via din eks kan det selvsagt tenkes at akkurat de ville ta avstand fra deg. Hvis de var svært unge. Det høres uansett litt rart ut, men det kunne selvsagt skje den ene gangen. Det du derimot kan ta mitt ord for er at det ikke er slik at det er massevis av fremmede folk som tar avstand fra deg. Bare det at du tenker tanken viser at du nok har en liten tendens til paranoia, og derfor tror jeg det vil være mye lurere å gå til fastlegen med problemet enn å fortsette å diskutere det med brukere på KG. Endret 1. september 2013 av Cuckold
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Og dette startet plutselig? Kan du evt filme noen av hendelsene senere, når du er ute for folk som ler av deg, slik at du kan vise det til legen eller familien din og høre om de har den samme oppfatningen av dette som deg? Mange ungdommer driver med mobbing mot mange, og det trenger ikke å være at de er ute etter å mobbe spesielt deg, men at de skal tøffe seg for hverandre. Ja, kan være at de ler av halvparten av dem de ser. Har også sjekket i skattelistene, på en oversikt over hvor mange søk det er blitt gjort på navn, at det er tre ganger så mange som har søkt på mitt navn som andre på mitt kull. Anonymous poster hash: ce0a6...e52
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Ja, kan være at de ler av halvparten av dem de ser. Har også sjekket i skattelistene, på en oversikt over hvor mange søk det er blitt gjort på navn, at det er tre ganger så mange som har søkt på mitt navn som andre på mitt kull.Anonymous poster hash: ce0a6...e52 hvis du driver og søker på navnet ditt er jo ikke det rart? Anonymous poster hash: ef122...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå