Gå til innhold

Klær til vanskelig kroppsform

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! En liten advarsel: Dette blir nok ganske mye tekst. Jeg er elendig når det kommer til å fatte meg i korthet, haha, huff.

Nå har det seg sånn at jeg ikke har en kroppsform (/klesstil?) som generelt sett gir meg skikkelig fæle bein i omtrent alt jeg prøver på. Jeg har ingen bilder, men skal prøve å beskrive litt, så får dere kanskje sett for dere noe. Jeg er 18 år, veier 65-66 kilo, er 167 cm høy og har så og si all vekta liggende fra hoftene og ned. Jeg har ikke trent særlig mye i livet, men har naturlig fått nesten alle musklene OG fettet lokalisert i beina, slik at de ser feite og atletiske ut på en gang?! Aner ikke hvordan det skjedde, men for å si det sånn: Jeg spurte min svært ærlige mor om hva hun tror vekta mi ville vært om underkroppen matchet overkroppen, og hun tippet på 55 kilo - altså ti kilo mindre! Jeg er ingen pære, men, for ved et mirakel har jeg bredere skuldre enn hofter.

Men nå var det ikke helt kroppsformen jeg skulle ha hjelp med. Poenget er at jeg ser forferdelig ut i så og si alt av underdeler, og på grunn av lår og hofter (jeg har fått æren av å arve mine mors "håndtak", hurra) så er alt av bukser, skjørt og kjoler rene mareritt for meg. Jeg har blitt litt "avhengig" av høylivsshorts/bukser (jeg har heldigvis flat nok mage til å ikke få sånn bulk under, men likevel) og tettsittende topper, for hvis jeg bruker løse overdeler så blir de bare skikkelige telt og jeg mister ALT av figur. Dessuten liker jeg å vise frem at jeg i det minste har en tynn-ish overkropp.

Jeg har prøvd alt av bukser, fra skinny jeans til bootcut til boyfriend jeans uten at NOE blir flatterende. Jeg bruker skinny jeans nå, da, for det er bare pinlig å bruke bukser som i teorien skal sitte løst men som likevel sitter som et ekstra lag med hud. Kjoler er vanskelig, fordi jeg har en høyde og kroppsholdning som ikke går overens med lange kjoler, og når kjolene blir for korte blir det så tydelig at jeg har store ben. Det er ikke særlig kult å gå på fest med jenter som bruker cocktailkjoler og å stå der med kjoler som går til knærne heller... Har også prøvd meg frem med skjørt, men "håndtakene" ødelegger for alt tettsittende, samtidig som de gjør at jeg ser ekstra bred ut i høylivsskjørt fordi skjørtet "dyttes" ut mot sidene.

Så da er mitt spørsmål hva dere ville valgt å gjøre i min situasjon? Hva slags klær ville dere satset på? Er atletisk/feite-lignende ben noe man legger merke til, eller er det bare meg? Jeg er åpen for alt av forslag, og har en såpass varierende klesstil at det overrasker ingen lenger om jeg endrer på den her og der. Det skal også nevnes at jeg er ganske selvsikker av meg, så jeg er ikke sånn som ville forsøkt å gjemme meg hvis jeg brukte for utagerende klær, eller blir forlegen i for sterke farger osv. :P Er lei av at jeg ikke klarer å finne noe som klær beina mine likevel, da, så det hadde vært fint hvis noen kunne komme med tips!

Anonymous poster hash: 9c456...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som du har pæreform, jeg er ikke så god på dette, men det finnes mange nettsider der ute som kan hjelpe deg å finne kroppsform og klær du bør gå for.

Som denne siden: http://www.channel4.com/4beauty/style/dress-for-your-body-shape

Men viktigst av alt bør du bli komfortabel med den kroppen du har. Ut fra innlegget virker du ganske streng og kritisk mot deg selv..

• Liker 1
Skrevet

Slik tenkte jeg også da jeg var på din alder og valgte vekk skjørt og kjoler. Nå som jeg er voksen går jeg med skjørt og kjoler hele tiden.

Enig med hun over her som skriver at du virker veldig streng og kritisk mot deg selv. Det er neppe klærne som er problemet, jeg tror bare du har et veldig negativt kroppsbilde.

Skrevet

Skjørt med A-linje får frem midjen og skjuler beina :) Det er lov å ha på skjørt og kjoler, absolutt!

Men så er det lett å se det negative mer enn du ser det positive. Se heller hva som er flott med deg, og fremhev det. Så forsvinner det negative synet.

Skrevet

Jeg synes kraftige ben kan være veldig flott, jeg. Vis dem frem!

Jeg ville forsøkt meg på noe som viser frem overkroppen din og som drar fokuset opp der, ikke noe løst og flagrende men gjerne noe blonder, rysjer eller fine farger, og så hatt et mørkt (kjole)skjørt som duser ut hoftene og "håndtakene" men som likevel viser frem beina. :)

Anonymous poster hash: 2e56e...f45
Skrevet

Dette hørtes ut som en slitsom promblemstilling! Jeg tenker også A-line skjørt, og mørke strømpebukser, men ikke skjørt i stivt stoff som står ut til alle kanter, altså kanskje noe slkt;

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/skj%C3%B8rt/only-589/astrid-mouline-skirt-589839-14/

men ha det i midjen, ikke på hoftene. Jeg ville unngått denne typen skjørt:

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/skj%C3%B8rt/mimi-blix-for-nelly-2663/menon-skirt-300530-14/

Gjest Lille-pus
Skrevet

Da jeg var like gammel som deg, TS så trodde jeg også jeg hadde nøyaktig det samme problemet som du så presist beskriver.

Mitt problem var at min beste venninne, verdens triveligste jente, var sylslank og hadde lange, tynne ben som en flamingo.

Jeg syntes jeg hadde skikkelige fotball-legger og lår.

Så viste deg seg at det var ikke slik alikevel.

Du bruker skinnyjeans. Det kunne du ikke gjort om du hadde hatt så mye vekt på underkroppen.

Du har flat mave... da har du ikke mye ekstra vekt i den regionen.

Jeg tenker jeans med rette ben, eller en liten bootcut, og så utfordrer jeg deg til å prøve blyantskjørt... og ta bilder av deg selv i prøverommet slik du ser ut i speilet.

Jeg er nemlig ikke så helt sikker på at du ikke befinner deg i nøyaktig samme fellen som jeg selv satt i dag jeg var 18 år.

A-linje skjørt er også smashing når du er slank og lekker som jeg hører du er.

Skrevet

Jeg har litt stor magen og ingen rumpa. Jeg bruker et veldig godt hold in body jeg fant på nettet. Den strammer inn og likevel fremhever alt jeg ønsker. Kanskje du få prøve det.?? :-)

Skrevet

Ååå, tusen takk for alle svar! :D Skal ta til meg alt og huske det til neste store shoppingtur om noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...