Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei.. dette høres nok veldig rart ut. Men sånn er det altså. Jeg og min søster er bestevenninner. Har nok et sjelden godt forhold vil jeg påstå. Vi går av og til ut sammen bare oss to. Jeg har ikke mange andre venninner i nærheten her jeg bor, så har ingen andre jeg kan dra ut på byen med.

Problemet er rett og slett at hun stjeler nesten all oppmerksomhet fra menn. Ingen prater med meg, alle, nesten uten unntak er ute etter henne. Noen prater gjerne med meg først, sier hei og starter en samtale, men glir over på henne etter hvert. Så sitter de der, prater, ler og koser seg, mens jeg sitter der "alene" igjen.

Hun er en naturlig blid og positiv person, med mye sjarm og utstråling. Så jeg skjønner godt at menn finner henne attraktiv og intressang i forhold til meg. Jeg er også blid og positiv, absolutt. Men litt mer innesluttet, og har nok ikke den utadvendte utstrålingen. Hun liker selvfølgelig godt oppmerksomheten hun får og ser kanskje ikke så godt at jeg sliter med å holde på oppmerksomheten.

Det som er så jævlig irriterende er at hun har SAMBOER, en perfekt fyr. Mens jeg er KRONISK singel!! :( Har bare små tulleforhold. Menn vill ikke forplikte seg til meg virker det som. Brukbar for knulling, men ikke noe mer...

Når jeg har vært i forhold tidligere, har jeg alltid latt mine single venner komme "først i køen", jeg prøver ikke å ta noe oppmerksomhet fra gutter vi treffer, fordi jeg ønsker at mine single venninner skal få bli kjent med nye gutter uten at jeg skal stjele noe fokus, liksom. Går gjerne vekk når jeg ser det kommer noen og setter seg med bordet, evet gjør meg veldig uinteressang og "opptatt". Hvordan er det vanlig og oppføre seg i slike situasjoner, og hvorfor gir ikke min søster meg litt mer rom?

Bare så det er sagt så handler ikke dette om utseende. Vi får ofte høre at jeg er den typisk pene, mens hun er den hyggelige. (selvfølgelig fulle folk som sier folk, men ikke noe hyggelig likevel) Og hun er jo veldig pen hun også... men det gjør jo ikke mitt problem noe enklere :P

Videoannonse
Annonse
Gjest pilldorf
Skrevet

Hva er problemet ?

Gå ut med noen andre da, eller alene.

Skrevet

Er hun med deg på dater også? Skjønner ikke helt problemet her.

Skrevet

Okei kanskje problemet ligger i mitt eget hode... Føler det litt som et problem at hun drar mye oppmerksomhet over på seg selv. Jeg blir sittende litt i skyggen på en måte. Skulle vel ønsket at hun kunne se det fra min synsvinkel, og gjøre det enklere for meg, hehe. Ærh... høres så teit ut. Nei jeg ha ingen andre å gå ut sammen med. Og jeg dater ikke...

Skrevet

Det er ikke teit. Faktisk kjenner jeg et søskenpar hvor hun eldste trekker all oppmerksomheten selv om hun har den perfekte samboeren, og hun yngste kommer i skyggen. Nå er hun eldste i overkant selvopptatt. Faktisk tåler hun ikke å ikke være midtpunktet. (les: potensielle raserianfall)

Vil råde deg til å finne andre arenaer å møte menn på.

Anonymous poster hash: bf9b4...8fb
Skrevet

Det jeg i grunn tenker ts, er at du er alt for snill.

Det er trist å si det, men når jeg er snill, har jeg ikke på langt nær samme draget som når jeg er egoistisk, slu og gjør ting for min egen fordel. Det kan være så enkelt at jeg spør en gruppe på byn: Kan jeg sitte med dere? Så sier en av mennene, nei her er det opptatt. Da har jeg to valg, enten kan jeg bare godta det han sier, eller jeg kan grave litt for å finne ut om de andre i gruppa vil ha meg der. Dersom jeg er inne i en egoistisk periode så graver jeg lett uten å blunke en gang, og dersom jeg finner ut at han for eksempel ikke kom med de som var der, så kan jeg lett kjøre over han..

Hvis jeg har bestemt meg for å være grei, så sier jeg bare "ok", og går der i fra.

Når man tar hensyn til alle andre mister man mange muligheter selv. Slik er det bare, og jeg synes det er vanskelig å finne en balansegang hvor jeg tar hensyn til andre, men samtidig klarer å komme meg frem selv. Nå har jeg i grunn vært ganske så snill det siste halvåret, og jeg har ikke tenkt å slutte med det. Liker ikke den personen jeg blir når jeg er egoistisk, selv om jeg gjør det bedre med damene da. Nei, jeg skal finne en måte å være snill på og samtidig klare å sjarmere de jeg synes er søte :P

Vet ikke om det er det at du er for snill som er problemet, men det var det første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt.

Skrevet

For det første - utvid din sosiale sirkel. Uansett hva slags personlighet din søster har, så må du ha flere å falle tilbake på.

For det andre - gjør deg selv så attraktiv som mulig. Hvis du trenger å gå ned i vekt eller trene mer - gjør det. Legg effort i hår og sminke og kle deg på en måte som gjør at du fremstår best mulig. Jobb også med dine sosiale evner. Å være mer innadvendt er ikke feil i seg selv (jeg er selv det og min erfaring er at motsetninger tiltrekker hverandre og utadvendte menn faller lettere for meg enn kvinner som dem selv) men hvis du ikke er trygg i sosiale sammenhenger vil du slite med å gjøre en vanlig samtale til en flørtende en. Ikke ha sex med menn før du vet de er seriøse - det er den beste måten å single ut de som bare vil ha et ligg. Hvis menn mister interessen hvis de ikke får sex med deg første kvelden, se på om du kan gi de gale signalene (ikke vær for sent ute på byen, ikke drikk for my osv.)

Jeg kan forøvrig sympatisere. Jeg har en eldre søster som alltid må være midtpunktet i samtaler. Jeg vet at dypt inne er hun ekstremt usikker, hvilket er hvorfor hun søker bekreftelse fra alle menn. Hun ligger mye rundt og vil flørte med menn hun ikke engang er tiltrukket av - hun er nødt til å vite at de er interessert. Det er ikke noe du vil ta opp, for hun vil vri det til sjalusi (jeg får forøvrig mye oppmerksomhet fra menn så har ikke grunn til å være sjalu - men vi vet jo alle hvor slitsomt det er å være rundt noen som må vri all oppmerksomhet mot seg selv). Hun kan spille 'dum blondine' og iblant legge til en babystemme, hvilket også betyr at hun tiltrekker seg menn som bare vil ha et ligg. Jeg har med årene dratt mindre og mindre ut på byen med henne og det er mye mer interessant å være ute med en venninne som er mer som meg selv og avviser menn som bare vil ha en ONS.

Skrevet

Hjertelig takk for fine svar, dere som svarte :))

Ikke så veldig lett å utvide vennekrets når jeg ikke har noe nettverk her jeg bor, desverre. Dater litt på nett også, eller dater jo strengt tatt ikke. Har en profil på sukker. Men får kun respons av seksuell karakter.. ser ikke helt muligheter der :/

Har ingenting med utseende eller kropp og gjøre dette her. Er fornøyd med meg selv, og har nok ikke så veldig stort forbedringspotensiale på det ytre. Det er rett og slett personligheten det går på.

Har en lei uvane med å bli litt krass og nebbete når jeg føler menn går litt for fort frem eller er litt for frampå. Det er nok en forsvarsmekanisme jeg drar frem når jeg blir usikker. Tips til hvordan jeg kan jobbe med meg selv, og bli litt mer åpen, og by på meg selv?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Det blir jo litt feil å be søstra di om ikke å være seg selv for å gi rom til deg. Hun er vel bare slik? Skal hun gjemme seg i en krok bare for at hun har samboer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...