Gå til innhold

Hest på for?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en godt voksen dame som kunne tenke meg å ha hest på for.

Men hva innebærer egentlig dette..

Er det ikke sånn at man tar ansvaret for hesten en eller to dager pr uke...steller, rir, osv..

Hvor mye rideerfaring må man ha? Jeg har ridd en 7-8 år gjennom barne og ungdomsskole samt litt da jeg gikk videregående. Går ut fra at det meste er innlært..blir vel som å lære å sykle ..en glemmer det aldri.

Men kanskje det var en lur ide å ta et "oppfriskningskurs" først.

Noen her med erfaringer på denne fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

Det er to forskjellige måter du kan ha hest på for på (sikkert flere og, men jeg er bare kjent med disse)

Det ene er, som du sier, å ha en hest to dager i uka ca.. da får du som regel hele ansvaret for hesten disse dagene, hvilket gjerne innebærer møkking, strigling, ridning og diverse andre ting man gjør til vanlig.. noen steder må man betale for dette, andre steder er det gratis.. Det er jo en fordel med ridekunnskap, dersom du skal ri... Nå er jo ridning noe som blir godt innlært, men jeg merker selv at jeg har glemt en del fra da jeg gikk på rideskole, så et lite kurs er sikkert positivt uansett:O)

Den andre måten er jo på helfor, at du låner en hest av noen, og har den som din egen, men dette er tidkrevende igjen, og du må betale mer..

Vet ikkehvordan det er med staller der du bor, men i stallen jeg er i, så er det noen jenter som steller hester noen dager i uka, og får hjelpe til med alt mulig, og de betaler ingenting.. Men det har jo en del med hva slags folk man omgås også :) Håper iallefall du finner deg en flott liten hest å ha det morro med, dyrene er absolutt noe jeg får mye igjen av iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...