Gå til innhold

Lage "Lowlights"/mørkere striper i håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli lei mitt platinablonde hår :haar: tenkte og lage liv i det med mørkere striper.

Kan frisører gjøre det, og hvor mye koster det?

Har sett litt på youtube at jenter gjør det selv med aluminiumsfolie og farge fra butikk, hvor trygt er det?

Sliter farge på håret?

Anonymous poster hash: 56997...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man ikke har peiling så burde man ikke gjøre det selv. Du risikerer nemlig å få grønnskjær når du farger fra lyst til mørkt.

Frisører kan gjøre det ja. Det blir vanskelig å gi deg en eksakt pris på dette. Ta kontakt med samtlige frisører i ditt nærområde og forhør deg.

Skrevet

Om man ikke har peiling så burde man ikke gjøre det selv. Du risikerer nemlig å få grønnskjær når du farger fra lyst til mørkt.

Frisører kan gjøre det ja. Det blir vanskelig å gi deg en eksakt pris på dette. Ta kontakt med samtlige frisører i ditt nærområde og forhør deg.

Ok takk! Jeg tenkte kanskje å bruke en gyllen farge som 7, og så ta toning i hele håret siden det underste håret er "oransj dirty blonde".

Jeg stripet håret lysere hos frisør sist fredag, med 6% bleiking. Hvor lenge må jeg la håret hvile før jeg drar til frisøren og tar lowlights?

Anonymous poster hash: b8ce5...ee3

Skrevet

Bumper dette spm:

Hvor lang tid må jeg vente fra bleking til å sette striper med farge i håret?

Stripet det litt lysere for en uke siden.

Skrevet

husk bare for guds skyld å velg mørk farve med røde pigmenter, hvis ikke vil håret få grønnskjær.

Skrevet

Bumper dette spm:

Hvor lang tid må jeg vente fra bleking til å sette striper med farge i håret?

Stripet det litt lysere for en uke siden.

Det kan du gjøre med en gang det. Så lenge håret ditt ikke er helt ødelagt av bleking. Noe jeg tviler på om du gjorde det hos frisør. Hjemmebleking er som regel sterkere enn det en frisør ville ha brukt.

Skrevet

Null stress å gjøre det hjemme, farging går sjeldent galt hvis du farger det mørkere enn din naturlige farge.

Hvis du egentlig har veldig mørkt hår som er blekt blondt, kan du få feil skjær i det siden du da har andre fargepigmenter.

Skrevet

Null stress å gjøre det hjemme, farging går sjeldent galt hvis du farger det mørkere enn din naturlige farge.

Hvis du egentlig har veldig mørkt hår som er blekt blondt, kan du få feil skjær i det siden du da har andre fargepigmenter.

Det kan bli grønt selv om man er naturlig blond også, så det er et sjangsespill om man ikke har litt peiling på fargesirkelen og fargelære på forhånd.

Hvis man f.eks. har mye gule pigmenter i det blonde håret sitt og vil ha en kald mørk farge som ofte inneholder blå pigmenter. Da kan fort få grønnskjær. For gult pluss blått blir grønt. Det er basisen i fargelære og gjelder like mye naturlig farget hår som farget eller bleket hår,

Skrevet (endret)

.

Endret av zazzles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...