Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere strekkmerker på magen? Jeg har *bank i bordet* ikke fått en eneste en og er 33 uker på vei. Min mor fikk ingen på magen av sine graviditeter, så jeg håper at jeg har arvet det fra henne. (Selv om noen sikkert vil rope ut her at det ikke er arvelig)

Anonymous poster hash: 6c677...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veit om de som ikke har et eneste strekkmerke (ei har tilogmed tvillinger). å så er det ei jente som ikke var noe stor under svangerskapet som nesten hadde lilla mage på grunn av at strekkmerkene kom så fort :P

Anonymous poster hash: 698fc...ed1
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg fikk i uke 36-37 første gang. Fem små på hver side. Denne gangen fikk jeg ingen.

Skrevet

trodde ikke jeg skulle få noen,og banket i bordet som deg, men plutselig i uke 37 fikk jeg 8 store på undersiden av magen

Anonymous poster hash: 7cf07...46d
Skrevet

Her har de dukket opp etter fødslene. Men ganske lyse, kun et mørkt(som er blitt mørkere) på ene hoften som jeg hadde fra før jeg ble gravid. De har bleknet mye mellom fødslene.

2 1/2 år siden siste fødsel og man kan ikke se de om man ikke vet de er der.

Anonymous poster hash: e86e9...b18
Skrevet

De dukket opp noen lyse strekkmerker "under" magen rundt uke 35-36. La ikke merke til dem før etter fødsel... :)

Skrevet

Veldig individuelt tror jeg. Jeg har ikke et eneste etter to svangerskap, men har noen på rumpa etter puberteten ;)

Ikke for å kuppe tråden, men er det noen som har opplevd å få strekkmerker med unger nr tre (eller to) uten å få det med nr en?

Anonymous poster hash: fb2b7...7ad

Skrevet

Her kom de aldri. Gikk ut uke 38 med førstemann, og er snart til termin med nr.2 nå uten ett merke. Jeg har hørt at dette er genetisk betinget, og det stemmer hos oss. Min mor hadde ingen, men hun påstår det er fordi hun smurte seg godt.

Jeg har også smurt masse, men har mest tro på at det ligger i slekta. Smører fordi jeg skal ha gjort alt for å unngå det, i tilfelle jeg får. ;)

Anonymous poster hash: e01d6...841
Skrevet

Jeg er i uke 29, og har ganske stor mage, men har ikke fått strekkmerker enda. Har en del strekkmerker på magen fra før som kom etter vektoppgang i tidligere år (som jeg har gått ned igjen), så jeg regner med at de vil komme nærmere slutten av svangerskapet.

Har hørt at mange tror de slipper unna, men at de i de siste ukene før fødsel får allikevel, ettersom huden strekkes gaaanske godt så sent.

Skrevet

De fleste får vel strekkmerkene de siste par ukene. Jeg fikk noen få på siden i uke 35 ca. Jeg var livredd hele svangerskapet for å få strekkmerker, mamma har 1000. Fikk noen få til kun på sidene og jeg gikk kun opp 7 kg i svangerskapet, var norallvekt før graviditeten. Men nå som min vakre baby er født driter jeg fullstendig i strekkmerkene! Kunne ikke brydd meg mindre, selvom jeg hylgren i en uke da jeg oppdaget det første. Er dog veldig glad jeg slapp så billig unna:) er nokså nøye med utseende ellers og for meg var tanken på strekkmerker på linje med at livet ville være over og at jeg ikke kom til å klare å leve med strekkmerker. Nå er jeg tilogmed klar for babysvømming 6 uker etter fødsel med flat mage og mine æresmerker;) hehe:)

Anonymous poster hash: 28e5b...d97

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fikk to stk små (1 cm) på hver side av magen den siste uka før fødselen.

Endret av Maman
Skrevet

Siden min mor fikk ingen strekkmerker av 3 svangerskap så har jeg forhåpentligvis arvet det, men får se hva som skjer.

TS

Skrevet

Ja det skrev du i startinnlegget....

Skrevet

Ja det skrev du i startinnlegget....

Og så? Spesifiserte nå at det er 3 svangerskap min mor har hatt. Så ikke folk tenkte ett kanskje.

Skrevet

Jeg har vært gjennom fire svangerskap uten å få strekkmerker, men fikk noen på rompa da jeg begynte med p-piller i tenåra.

Moren min (to svangerskap) har ikke strekkmerker, og heller ikke mormoren min (fem svangerskap).

Skrevet

Veldig individuelt tror jeg. Jeg har ikke et eneste etter to svangerskap, men har noen på rumpa etter puberteten ;)

Ikke for å kuppe tråden, men er det noen som har opplevd å få strekkmerker med unger nr tre (eller to) uten å få det med nr en?Anonymous poster hash: fb2b7...7ad

Eg fekk ei lita stripe eller så med første (kom i veke 38+), under magen. Altså ubetydelig.

I andre svangerskap fekk eg et heilt nett av striper midt på magen, rundt navelen. Et par under på sida. Kom frå veke 35-36.

No er eg 39 veker, og har ingen nye (?). Men alle frå sist gong har liksom blitt tydeligare igjen, så magen er stripete som sist.

Fekk strekkmerker på lår og bryst i puberteten, dei er kvite og knapt synlige i dag.

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker helt på slutten...Uke 35 kanskje..

Mamma har ikke et eneste ett(fått 3 barn), så jeg har visst ikke arvet henne...

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker helt på slutten...Uke 35 kanskje..

Mamma har ikke et eneste ett(fått 3 barn), så jeg har visst ikke arvet henne...

Samme her. Jeg fikk i uke 35 (plutselig kom det mange), men min mor fikk aldri noen selv om hun har fått tre barn.

Skrevet

Samme her. Jeg fikk i uke 35 (plutselig kom det mange), men min mor fikk aldri noen selv om hun har fått tre barn.

Dårlig gjort :fnise:

Skrevet

Mange heldige her inne! :)

Her fikk jeg strekkmerker på magen i uke 3, av hormonelle grunner. Hadde gått ned i vekt, så ting hadde ikke blitt strukket, men ja.. Strekkmerker. Skikkelig surt, men de synes heldigvis ikke nå som det er noen år siden. Ellers fikk jeg ingen, smurte heller ikke noe mer enn vanlig da det ikke har noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...