Gå til innhold

Hun gir meg dårlig samvittighet fordi jeg ikke vil bli kjent med venna hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kaller meg uhøfflig og sier jeg er asosial bare fordi jeg trekker meg tilbake når en av de kjedlige venninnene hennes er med henne. Jeg er nok litt sær, men trives bare rundt folk som er lik meg selv, så jeg passer dårlig inn blant jenter interessemessig. FIkk høre nå at ei venninne av henne har sagt jeg må være dårlig oppdratt og dama ga meg klar beskjed om at jeg fikk se å skjerpe meg å vise mer interesse for venna hennes. Jeg har alltid trukket meg unna folk og de venna jeg har er treningstyper og litt edgy folk som kan være litt harde utad, folk som jeg trives med, og jeg hilser på venna hennes når vi møtes, men jeg stikker så fort jeg får muligheten til det eller hooker opp med noen andre, og svarer bare kort på spørsmål uten å stille noen tilbake. Har hun rett til å be meg skjerpe meg, eller bør hun ikke akseptere at jeg har mine behov? Anonymous poster hash: 066ab...7e8

Videoannonse
Annonse
Gjest pilldorf
Skrevet

Det hørtes ikke urimelig ut akkurat, fra hennes side.

• Liker 8
Gjest pærecider
Skrevet

Slik du beskriver deg selv, ville jeg fått inntrykk av at du er overlegen og at vennene hennes ikke er bra nok for deg. Jeg ville i alle fall følt det slik hvis jeg var en av vennene til dama di. Så klart, man går ikke overens med alle slags mennesker, men det går an å være hyggelig og snakke med dem, spørre dem litt om saker og ting. Jeg forventer ikke at en partner skal like alle vennene mine, heller ikke at de skal bli bestevenner, men det koster ikke mye å være hyggelig med dem og jeg ville blitt glad. Vinn-vinn situasjon. Du har så klart dine behov, men er man i et forhold må man oftes møtes litt på midten. Med mindre du har sosial angst, så syns jeg at du virker litt selvopptatt og overlegen.

Skrevet

Slik du beskriver deg selv, ville jeg fått inntrykk av at du er overlegen og at vennene hennes ikke er bra nok for deg. Jeg ville i alle fall følt det slik hvis jeg var en av vennene til dama di. Så klart, man går ikke overens med alle slags mennesker, men det går an å være hyggelig og snakke med dem, spørre dem litt om saker og ting. Jeg forventer ikke at en partner skal like alle vennene mine, heller ikke at de skal bli bestevenner, men det koster ikke mye å være hyggelig med dem og jeg ville blitt glad. Vinn-vinn situasjon. Du har så klart dine behov, men er man i et forhold må man oftes møtes litt på midten. Med mindre du har sosial angst, så syns jeg at du virker litt selvopptatt og overlegen.

Jeg hater Q/A's så at jeg i heletatt hilser og svarer litt er mye mer enn jeg er komfortabel med. Har ikke angst, men mistrives veldig rundt flokkdyr, om det går an å kalle dem det, og er ikke vant til å prate løst og fast om hverdagslige ting. Trives best når alle har en felles plattform å snakke om.

Anonymous poster hash: 066ab...7e8

Skrevet

Det hørtes ikke urimelig ut akkurat, fra hennes side.

Hvorfor høres det urimelig ut fra min side da?

Gjest pilldorf
Skrevet

Hvorfor høres det urimelig ut fra min side da?

Fordi å bare trekke seg på trass, fordi en føler det blir slitsomt er urimelig og lite hyggelig.

Da bør man heller først si at man ikke klarer helheten, og så finne et annet sted å være hvor behovene blir noe mer tilfredsstilt eventuelt.

Go hard or go home.

Skrevet

Jeg hater Q/A's så at jeg i heletatt hilser og svarer litt er mye mer enn jeg er komfortabel med. Har ikke angst, men mistrives veldig rundt flokkdyr, om det går an å kalle dem det, og er ikke vant til å prate løst og fast om hverdagslige ting. Trives best når alle har en felles plattform å snakke om.

Hvordan klarte du å skaffe en kjæreste?

Anonymous poster hash: 75f75...0af

• Liker 6
Gjest Heartbeat
Skrevet

Du oppfører deg merkelig. Legg nå litt sjel i å være litt hyggelig da :) Det gavner forholdet deres på en bra måte :)

• Liker 3
Skrevet

Hvordan klarte du å skaffe en kjæreste?

Bra utseende, humor og felles musikksmak dugde for henne.

Skrevet

Bra utseende, humor og felles musikksmak dugde for henne.

Virker som om det ikke er nok til å duge lenger.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hater Q/A's så at jeg i heletatt hilser og svarer litt er mye mer enn jeg er komfortabel med. Har ikke angst, men mistrives veldig rundt flokkdyr, om det går an å kalle dem det, og er ikke vant til å prate løst og fast om hverdagslige ting. Trives best når alle har en felles plattform å snakke om.Anonymous poster hash: 066ab...7e8

Som er trening? Du høres rimelig ensporet ut. At hun gidder å være sammen med deg, som ikke har interesse for andre mennesker enn deg selv..,

Anonymous poster hash: f6a83...883

Skrevet

Virker som om det ikke er nok til å duge lenger.

Du sier forsåvidt noe...Sliter bare med å akseptere at venna hennes skal påvirke forholdet mitt. Det går utover stoltheten min.

Skrevet

Bra utseende, humor og felles musikksmak dugde for henne.Anonymous poster hash: 066ab...7e8

Sosiale evner har også en del å si i lengden...

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Du burde nok prøve å vise litt interesse for vennene. Men må si jeg kjenner igjen den følelsen, vil ikke, vil ikle.. Men noen ganger må man.

• Liker 1
Skrevet

Som er trening? Du høres rimelig ensporet ut. At hun gidder å være sammen med deg, som ikke har interesse for andre mennesker enn deg selv..,

Hvorfor så krass? Har jeg bedt om den tonen? Jeg er bare ikke så overflatisk som andre i å forme bekjentskap.

Skrevet

Du burde nok prøve å vise litt interesse for vennene. Men må si jeg kjenner igjen den følelsen, vil ikke, vil ikle.. Men noen ganger må man.

Takk for forståelsen. Men hvorfor må man? Hva er det jeg ikke skjønner som alle andre skjønner?

Skrevet

Du sier forsåvidt noe...Sliter bare med å akseptere at venna hennes skal påvirke forholdet mitt. Det går utover stoltheten min.

Hvorfor går det ut over stoltheten din?

Anonymous poster hash: ea63b...b67

• Liker 2
Skrevet

Sosiale evner har også en del å si i lengden...

Det går nok mer på manglende vilje enn evne.

Skrevet

Det handler om sosiale spilleregler. En norm som de fleste forholder seg til og dermed forventer at andre også relaterer seg til. Å gå på tvers av dette oppfattes uhøflig.

Du trenger ikke å følge disse samspillreglene, men da må du også akseptere at du faller utenfor i mange sammenhenger.

Anonymous poster hash: 49b40...597

Skrevet

Det handler om sosiale spilleregler. En norm som de fleste forholder seg til og dermed forventer at andre også relaterer seg til. Å gå på tvers av dette oppfattes uhøflig.

Du trenger ikke å følge disse samspillreglene, men da må du også akseptere at du faller utenfor i mange sammenhenger.

Anonymous poster hash: 49b40...597

Så du sier dere bare følger noe helt hjernedødt fordi andre forventer det av dere? Det er jo nesten religiøst. Det gir meg kanskje en slags sektfølelse å forholde meg til mennesker som jeg ikke er på bølgelengde med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...