Gå til innhold

Han sammenligner meg med eksen - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min sammenligner meg daglig med eksen hans. Enten det gjelder klesstil, trening, husarbeid, hvordan jeg snakker osv. Jeg er den tapende part selvsagt, og mye går på at jeg ikke gjør/er som henne og det er negativt. Er møkkalei av å bli sammenlignet med eksen hans.

Noen andre som har opplevd dette og hvordan få han til å slutte? Han vet hva jeg syns om det, men får likevel høre det daglig.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min sammenligner meg daglig med eksen hans. Enten det gjelder klesstil, trening, husarbeid, hvordan jeg snakker osv. Jeg er den tapende part selvsagt, og mye går på at jeg ikke gjør/er som henne og det er negativt. Er møkkalei av å bli sammenlignet med eksen hans.

Noen andre som har opplevd dette og hvordan få han til å slutte? Han vet hva jeg syns om det, men får likevel høre det daglig.....

Liker han å plage deg og trykke deg ned?

Vært lenge sammen?

Har han alltid gjort slik, eller begynte det etter en stund?

Jeg ville ikke hatt en slik mann...

Skrevet

Du må sette grenser. Respekterer han deg ikke; gå fra han

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg ville aldri vært sammen med noen som sammenlignet meg med eksen på en negativ måte.

Skrevet

Dette er nedbrytende psykisk mishandling.

Det er sjelden at folk forandrer seg

Skrevet

I all verden - nei, det er ikke normalt!

Anonymous poster hash: 6c86c...758
Skrevet

Liker han å plage deg og trykke deg ned?

Vært lenge sammen?

Har han alltid gjort slik, eller begynte det etter en stund?

Jeg ville ikke hatt en slik mann...

Ja, han gjør vel det til tider.

Vært sammen i ca 2 år.

Det begynte etter en stund, alt var perfekt med meg i starten.

Lurer litt på om jeg egentlig vil ha han jeg også

Skrevet

Jeg sammenlignet min forrige kjæreste med en jeg var sammen med før. Det var jeg som gjorde det slutt med begge. Men etter hvert som tiden gikk i det andre forholdet, innså jeg at det jeg hadde i det første, var utrolig bra.

Har hatt flere kjærester og har ikke sammenlignet da. Så det har nok noe å gjøre med at man fortsatt har følelser for eksen.

Jeg sa ingenting til han jeg var sammen med, om sammenligningene. Da jeg forstod at det ikke ville gå over, slo jeg opp.

Skrevet

Det er ikke normalt nei. Har han ikke kommet over eksen?

• Liker 1
Skrevet

Ja, han gjør vel det til tider.

Vært sammen i ca 2 år.

Det begynte etter en stund, alt var perfekt med meg i starten.

Lurer litt på om jeg egentlig vil ha han jeg også

Huff

Typisk person som er psykopat eller lignende.

Kom deg bort mens du enda har helsa i behold

Les gjerne Sjarmør og tyrann for å lære om slike personer og hvordan å beskytte seg mot dem

Skrevet

Jeg ville aldri vært sammen med noen som sammenlignet meg med eksen på en negativ måte.

Det er ikke bra på en positiv måte heller. For det tyder på at det er noe uoppklart mellom han og eksen. Han tenker fortsatt på henne, er bitter, ikke ferdig med henne osv osv.

At kjæresten rakker ned på noen i det heletatt, er ikke bra. Jeg ville ikke syntes det var greit om kjæresten snakka dritt om eksen sin.

Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Jeg har aldri opplevd at en gutt gjør det og jeg har heller aldri sammenliknet en gutt med en jeg har datet tidligere.

Alle samtaler om exer pleier å være minimale i forhold og det er de fleste inneforstått med. Man kan snakke om historie hvis spurt men det er ikke normalt å nevne en eks daglig.

Har du aldri sagt ham imot? Spurt hvorfor hun ofte er tema eller rett og slett sagt poengtert at han er sammen med deg nå?

• Liker 1
Gjest pilldorf
Skrevet (endret)

Litt ufint å bli sammenlignet med eksen ja, i svært mange tilfeller.

Og det er helt uaktuelt å bli fortalt at man kommer dårligere ut enn eksen sin hvert fall, om det i teorien var noe som tilsa at det ville ha vært tilfelle.

Endret av pilldorf
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke bra på en positiv måte heller. For det tyder på at det er noe uoppklart mellom han og eksen. Han tenker fortsatt på henne, er bitter, ikke ferdig med henne osv osv.

At kjæresten rakker ned på noen i det heletatt, er ikke bra. Jeg ville ikke syntes det var greit om kjæresten snakka dritt om eksen sin.

Det trenger ikke å bety at han tenker på eksen. Det han holder på med er psykisk mishandling, og det kan være tilfeldig at det er akkurat eksen han "sammenligner" henne med.

Skrevet

Det trenger ikke å bety at han tenker på eksen. Det han holder på med er psykisk mishandling, og det kan være tilfeldig at det er akkurat eksen han "sammenligner" henne med.

Dvs, han kunne like gjerne ha skrytt kameraten sin kone opp i skyene samtidig som han rakket ned på trådstarter. Cirka samme effekt har det, i hvertall er begge måtene psykisk nedbrytende.

Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Jeg har aldri opplevd at en gutt gjør det og jeg har heller aldri sammenliknet en gutt med en jeg har datet tidligere.

Alle samtaler om exer pleier å være minimale i forhold og det er de fleste inneforstått med. Man kan snakke om historie hvis spurt men det er ikke normalt å nevne en eks daglig.

Har du aldri sagt ham imot? Spurt hvorfor hun ofte er tema eller rett og slett sagt poengtert at han er sammen med deg nå?

Selvfølgelig sier jeg han i mot, til ingen nytte. Jeg spør blant annet om han hadde likt at jeg sammenlignet han med min eks, men da sier han bare at han driter i den idioten. Det var han som gikk fra henne og hun har vært alt annet enn enkel i ettertid, så skulle egentlig tro at han var møkkalei av hele damen. Det er ihvertfall jeg.

Gjest pilldorf
Skrevet (endret)

Hva faen? Dealbreaker!!!

Hehe. Nå begynner vi å snakke om noe her.

Endret av pilldorf
Skrevet

IKKE normalt! Jeg hadde svart: "Ja vel, hvis hu er så perfekt så får du dumpe meg og bli sammen med henne igjen da!"

Dump den tapern.

Skrevet

IKKE normalt! Jeg hadde svart: "Ja vel, hvis hu er så perfekt så får du dumpe meg og bli sammen med henne igjen da!"

Dump den tapern.

Det er allerede prøvd ut maange ganger, men han er ikke interessert i å bli sammen med henne igjen sier HAN, virker som han kun er ute etter å fortelle meg hvor mye bedre hun er enn meg. Jeg spør hvorfor han er sammen med meg siden jeg er så ubrukelig, men da får jeg bare til svar at han elsker meg. Mannfolk skal ikke være lett å skjønne seg på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...