AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Jeg har kun uker igjen til termin og har nettopp funnet ut at samboer har vært utro. Jeg føler meg helt kald og griner ikke i det hele tatt. Trenger hjelp til hva som skjer nå. Jeg flytter selvsagt ut og ser etter leilighet til meg og bebis. Må vi på mekling? Hva gjør jeg med nav? Har allerede søkt om foreldrepenger, hvordan blir dette nå? Har jeg krav på støtte fra nav om det skulle bli litt trangt økonomisk? Takk for hjelp Anonymous poster hash: caa15...5a6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 For det første, stor klem.... Alt det andre kan kanskje andre som er mer drevne på NAV svare på. Vil bare dele min medfølelse, ønsker deg alt godt. Anonymous poster hash: ca967...802 4
Jolene Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Hvorfor ikke prøve å finne ut av ting sammen først? Ikke en selvfølge å flytte ut, stakkars barn! Hvorfor ikke snakke sammen, familievern-kontoret? 8
Sabel Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 (endret) Du kan søke overgangsstønad. http://www.nav.no/familie/enslig+mor+eller+far/overgangsstønad Endret 1. september 2013 av Sabel
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 Populært innlegg #5 Skrevet 1. september 2013 Hvorfor ikke prøve å finne ut av ting sammen først? Ikke en selvfølge å flytte ut, stakkars barn! Hvorfor ikke snakke sammen, familievern-kontoret? Kan bare svare for meg selv, om noen var utro mot meg mens jeg var høygravid skulle vedkommende vært glad for å komme fra det med helsa i behold, langt mindre forholdet i behold. Anonymous poster hash: ca967...802 50
Gjest pilldorf Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 På tide å pakke tingene sine da ja. Eller hans, alt ettersom. 5
Peculiar Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Om du flytter ut før barnet er født trenger du ikke dra til mekling. Foreldrepenger skal du vel ha uansett om du er alene eller ikke. Eneste forskjellen blir vel at du skal ha fulle permisjonen, så du må kontakte nav. Ang det å være alene har du krav på dobbel barnetrygd som utgjør 1940 i mnd og overgangstønad. Overgangstønaden er regulert etter hva du har i foreldrepenger (lønn). Full overgangstønad utgjør 14208 kr i mnd, men blir redusert med 40 øre for hver krone du tjener over 43000 (43000 i årsinntekt altså). Overgangstønaden får du i ett år uten krav til å være i arbeid, etter dette må du være i minimum 50 % jobb eller skole for å kunne motta overgangstønad. Overgangstønaden kan du ha i totalt 3 år, med mindre du holder på med nødvendig utdannelse da du da kan få forlenget med 2 ekstra år. Når barnet går i barnehage har du krav på tilskudd til barnetilsyn på 64 % av faktiske utgifter, ikke inkludert matpenger, det dekker de ikke. Vær obs på at overgangstønaden kan ha behandlingstid på 3 mnd og det er ikke mulig å søke før du har folkeregistert deg bort fra barnefar. 6
Frisørdama Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Trist situasjon. Det siste man trenger oppleve når man snart skal få barn sammen. Tror peculiar har dekket det meste. Men tror ikke man får overgangs stønad mens man har permisjon og får de 80% eller100% permisjonspengene? Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ned på nærmeste Nav kontor i morgen for å få hjelp og finne alle skjema du må fylle ut, og hvilke du skal ha etterhvert (som barnepass sønad og evnt stønad til utdanning el.l) lykke til.! 1
Gjest kinkylita Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Hvorfor ikke prøve å finne ut av ting sammen først? Ikke en selvfølge å flytte ut, stakkars barn! Hvorfor ikke snakke sammen, familievern-kontoret? Hvorfor det? Ungen er da ikke født enda, og vil ikke vite av annet enn at mor og far bor hver for seg. Er det synd på alle unger som blir oppfostra av alenemødre og da eller? Barn kan da ha det godt selv om mor og far ikke bor sammen. 14
Gjest LonelyAngel Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Hvorfor det? Ungen er da ikke født enda, og vil ikke vite av annet enn at mor og far bor hver for seg. Er det synd på alle unger som blir oppfostra av alenemødre og da eller? Barn kan da ha det godt selv om mor og far ikke bor sammen. Ja, men ungen får jo vite det. "Hvorfor er du ikke sammen med pappa egentlig?" "Fordi pappa var utro når jeg gikk høygravid med deg" Daddy of the month! 2
Purple Basil Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Kan bare svare for meg selv, om noen var utro mot meg mens jeg var høygravid skulle vedkommende vært glad for å komme fra det med helsa i behold, langt mindre forholdet i behold. Anonymous poster hash: ca967...802 Samme her! Og det med at de har en liten en på vei burde mannen tenkt over før han gikk og knullet en annen. Vil bare sende deg en klem TS, synes du bare må kommet deg bort fra ham før han ødelegger deg mer 7
Carrot Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 @ Gitte - hvordan kan du si "stakkars barn" ut over selvsagt å syns det er synd barnet vokser opp med en far som brydde seg så mye at han bedro mamma´n mens hun var gravid og dret i barnets ve og vel sånn sett selvsagt.. Jeg personlig ville ikke "funnet ut av ting først" - jeg kunne kanskje strukket meg til å finne ut av ting etterhvert, men jeg ville utvilsomt pakket hans saker og bedt han flytte ut mens han fant ut av tingene han tydeligvis sliter med og planlagt livet mitt deretter. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Stakkars dere. Det er kanskje noen menn som er vant til å få sex når de vil, og du har kanskje ikke knne gitt han det han trenger den siste tiden. Hva med å prøve å gå videre sammen, etter at du føder kan du gi han den sexen han trenger slik at han forblir tilfredsstillt hjemme. Anonymous poster hash: 7f1ed...2d5
Sabel Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Stakkars dere. Det er kanskje noen menn som er vant til å få sex når de vil, og du har kanskje ikke knne gitt han det han trenger den siste tiden. Hva med å prøve å gå videre sammen, etter at du føder kan du gi han den sexen han trenger slik at han forblir tilfredsstillt hjemme. Anonymous poster hash: 7f1ed...2d5 Wow. 21
Carrot Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Stakkars dere. Det er kanskje noen menn som er vant til å få sex når de vil, og du har kanskje ikke knne gitt han det han trenger den siste tiden. Hva med å prøve å gå videre sammen, etter at du føder kan du gi han den sexen han trenger slik at han forblir tilfredsstillt hjemme. Anonymous poster hash: 7f1ed...2d5 Du kødder? Gitt han det han trenger? Er du mann? Hva med hva hun trenger, og barnet han skal bli far til? 10
Sabel Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 MÅ jo være et troll, det der. Håper jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Du kødder? Gitt han det han trenger? Er du mann? Hva med hva hun trenger, og barnet han skal bli far til? Ja, du har så rett, så rett dessverre. Her virker det som ingen har fått den støtten de trenger. Anonymous poster hash: 7f1ed...2d5
Peculiar Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Joda, det kan man men blir som nevnt redusert etter hva foreldrepengene er på. (40 øre per krone over 43000) Trist situasjon. Det siste man trenger oppleve når man snart skal få barn sammen. Tror peculiar har dekket det meste. Men tror ikke man får overgangs stønad mens man har permisjon og får de 80% eller100% permisjonspengene? Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ned på nærmeste Nav kontor i morgen for å få hjelp og finne alle skjema du må fylle ut, og hvilke du skal ha etterhvert (som barnepass sønad og evnt stønad til utdanning el.l) lykke til.!
Jolene Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 @ Gitte - hvordan kan du si "stakkars barn" ut over selvsagt å syns det er synd barnet vokser opp med en far som brydde seg så mye at han bedro mamma´n mens hun var gravid og dret i barnets ve og vel sånn sett selvsagt.. Jeg personlig ville ikke "funnet ut av ting først" - jeg kunne kanskje strukket meg til å finne ut av ting etterhvert, men jeg ville utvilsomt pakket hans saker og bedt han flytte ut mens han fant ut av tingene han tydeligvis sliter med og planlagt livet mitt deretter. Stakkars barn som ikke kan få stabile rammer rundt seg fra det er født. Dersom mannen har hatt sex med noen andre, det er ikke en stor sak. Kommunikasjon er et greit sted å starte. 1
Carrot Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Ja, du har så rett, så rett dessverre. Her virker det som ingen har fått den støtten de trenger. Anonymous poster hash: 7f1ed...2d5 Hvordan i alle dager klarte du få DET ut av mitt svar? Uansett hvilke behov han føler han ikke har fått dekket er det langt mellom det å gå å føle på slikt og å gå ut og bedra sitt kommende barns mor. Enhver mann med respekt for seg selv og sin penis burde virkelig vite bedre. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå