AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Irriterende opplegg. Hun fyller den helt full, 1,75 liter, og varmer opp til koking, selv om hun bare skal ha 3 dl med te/kaffe. Når jeg sier at det er jo litt vel sløsing med strøm og det er jo jeg som betaler strømregninga, da sier hun bare "jammen det er jo så mye lettere når jeg skal ha neste kopp et par timer senere, så slipper jeg å fylle på mer vann". Så neste gang er det "bare" 1,45 liter hun fyller opp. Og om kvelden er det alltid en del igjen. Bør jeg la være å irritere meg over dette? Anonymous poster hash: da86d...2b0 3
Gjest Funky Punk Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Ja, du bør la være å irritere deg over slike ting... 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Irriterende opplegg. Hun fyller den helt full, 1,75 liter, og varmer opp til koking, selv om hun bare skal ha 3 dl med te/kaffe. Når jeg sier at det er jo litt vel sløsing med strøm og det er jo jeg som betaler strømregninga, da sier hun bare "jammen det er jo så mye lettere når jeg skal ha neste kopp et par timer senere, så slipper jeg å fylle på mer vann". Så neste gang er det "bare" 1,45 liter hun fyller opp. Og om kvelden er det alltid en del igjen. Bør jeg la være å irritere meg over dette? Anonymous poster hash: da86d...2b0 Ja det bør du! Anonymous poster hash: c7784...dcd 1
Adhara Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 La det gå. Er noe som heter for å velge kampene sine, dette er en du bør velge bort Og hvor mye ekstra strøm tror du hun bruker på denne vannkokeren? Det må vel være snakk om et par kroner i måneden. Er du virkelig så gnien? 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Irriterende opplegg. Hun fyller den helt full, 1,75 liter, og varmer opp til koking, selv om hun bare skal ha 3 dl med te/kaffe. Når jeg sier at det er jo litt vel sløsing med strøm og det er jo jeg som betaler strømregninga, da sier hun bare "jammen det er jo så mye lettere når jeg skal ha neste kopp et par timer senere, så slipper jeg å fylle på mer vann". Så neste gang er det "bare" 1,45 liter hun fyller opp. Og om kvelden er det alltid en del igjen. Bør jeg la være å irritere meg over dette? Anonymous poster hash: da86d...2b0 Jeg ville stått på mitt om jeg var deg. Selv pleier jeg å bare ta en kjele med vann som akkurat fyller en kopp, hvis jeg skal ha te. Si til henne at det blir masse bakterier når man koker opp samme vann flere ganger Til kaffe bruker jeg Dolce Gusto-maskin. Kjøp dere en? Ellers kan dere jo få dere en kanne som holder vannet varmt? Må da være bedre enn å stadig sette på vannkokeren? Hun ser sikkert fornuften i det du mener hun også, hvis du presenterer ulike måter å løse dette på. Er forresten ikke bra å drikke flere kopper kaffe. Te er heller ikke så supert for tennene... Hvorfor ikke drikker mer vann fra springen? Anonymous poster hash: cb0ec...423 6
Gjest 82girl Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 be henne betale litt av strømmen da
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Det er en filleting. Men jeg skjønner ikke at hun gidder å drikke revarmet, gammelt vann. Anonymous poster hash: f2bd1...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Nei, det er du som betaler er det ikke? Så hun driver med sløs av dine penger fordi hun er lat, noe du ikke burde godta. Jeg hadde hvertfall gitt henne klar beskjed om at hun har å tenke økonomisk og at det er uaktuelt at hun er en økonomisk last for meg. Anonymous poster hash: 8f9d4...551 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Det er sløsing med både strøm og vann. Her er det hun som er vrang, det bør være en smal sak å venne seg til å bare ta så mye man trenger. Anonymous poster hash: c95c8...925 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Dette ville irritert meg grenseløst. Sløsing av strøm + det går fortere å koke opp vannet når volumet er lavt. Anonymous poster hash: 4aa82...ae4 10
Alvina Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Jeg forstår deg ts. Det er ikke strømmen hun bruker, men kjenner andre som er det jeg kaller slepphendte, ta en prat med henne og er hun så lat at hun ikke gidder sette på vann senere på dagen i vannkokeren, hvordan er hun i senga da? Lat? 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Det bør du absolutt. Dette er flisespikkeri. Anonymous poster hash: 6a071...3ee
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Herlighet.... Er det virkelig mulig å irritere seg over sånt da? Ikke rart mange forhold ryker...
Gjest pilldorf Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Hørtes snodig og unødvendig ut. Det bruker både mer strøm og det tar lengre tid før vannet er varmt. Hadde reagert på dette jeg, og. Hva er poenget liksom? Nei, det hørtes ut som et tapsprosjekt for min del. 4
Gjest Eurodice Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Irriterende opplegg. Hun fyller den helt full, 1,75 liter, og varmer opp til koking, selv om hun bare skal ha 3 dl med te/kaffe. Når jeg sier at det er jo litt vel sløsing med strøm og det er jo jeg som betaler strømregninga, da sier hun bare "jammen det er jo så mye lettere når jeg skal ha neste kopp et par timer senere, så slipper jeg å fylle på mer vann". Så neste gang er det "bare" 1,45 liter hun fyller opp. Og om kvelden er det alltid en del igjen. Bør jeg la være å irritere meg over dette? Anonymous poster hash: da86d...2b0 Det er sløsing med strøm å koke opp så mye vann for en eneste kopp kaffe. Lenger tid tar det også. Vannet taper seg dessuten i friskhet ved å bli stående i timevis. Hva har hun som argument for å gjøre det på denne måten? 4
Tiak Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Det er da fryktelig sløsende. Hva med å argumentere med at det tar mye lengre tid før vannet er kokt om hun skal koke 1,75 liter, enn hvis hun bare koker 3-4 dl? Jeg setter som regel på ca 4 dl, noe fordamper under kokingen og vannkokeren må ha såpass med vann at varmeelementet er dekket. Men 1,75 hadde jeg aldri orket å vente på. Ellers sliter vi litt med rydding her hjemme, da pleier vi å motivere hverandre med at jeg skal bli flinkere til én ting, og så skal han bli flinkere til én ting, og roser hverandre når vi legger merke til at vi gjør riktig. Da blir det ikke bare at den ene klager på den andre, men et samarbeid. Etterhvert kan man få på plass nye, bedre vaner, og da kan man legge til nye ting. 1
Gjest pilldorf Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 En ny dag. Og nye muligheter. Men det er ingenting nytt under solen da.
Singha Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Begynn å lage te til henne. Vinn-vinn-situasjon. 4
makkapakka Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 det blir større problem senere du kan bruke energien på... da skulle du ønske det bare var en vannkoker å irritere seg over
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Inngå en avtale. Hver av dere kan få lov til å stoppe én ting den andre gjør som egentlig ikke er en stor greie, men som irriterer dere. Jeg hadde det med en jeg bodde i kollektiv med. Han sluttet å sette skitten oppvask i oppvaskkummen når maskinen var på (vi hadde en liten vask og jeg trengte plassen til å vaske opp gryter og panner med) og jeg sluttet å alltid ha en genser hengende på stolen på kjøkkenet. Begge deler var en greie som vi selv ikke så irritasjonen ved, men vi tok et fint bytte og begge ble fornøyde. Anonymous poster hash: 6eab9...4a5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå