AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Synes dette er merkelig.. Anonymous poster hash: 1e4aa...a96 4
Fantomina Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Har du ikke begynt på julegavene ennå?!? Men det er kanskje bare oss julefantaster det.... Er jo bare 3 mnd igjen så er det desember! Og desember skal en bruke til å kose seg også er det så mange avslutninger og tilstelninger at en nesten ikke får tid til annet Anonymous poster hash: 98438...a83 5
Anglofil Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Noen av oss liker å planlegge tidlig. Mvh Yvonne 3
Trollmortil3 Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Julen kommer fortere enn man trur Mi erfaring iallefall. og hvert år sier jeg skal begynne tidlig denne julen, men neeeida. Kankje jeg skal henge meg på her inne og få fingern ut litt før enn det har blitt gjort før Koslig med et juleforum da 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Jeg synes at 1 september er altfor tidlig å starte et juleforum. Men det er meg. For min del er det fordi at julen mister litt av sin "magiske" stemning og jeg er drittlei alt av jul før den i det hele tatt er kommet. Tror også at det er flere som reagerer fordi det er faktisk en stund til jul ennå! Anonymous poster hash: dbd5b...27b 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Er da ingen tvang å delta i juleforumet! :D Hold deg borte til du mener tiden er inne for det. Anonymous poster hash: 3f0c4...8fc 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Å starte juleforberedelsene før Elkjøp er litt i overkant. Anonymous poster hash: aeb39...365 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Vel, jeg ser at det er et juleforum her på KG, visste ikke at sånt eksisterte en gang. Hva med å vente litt til november? Synes det å gjøre det til en slags tanke om at det er bedre å være "tidlig ute med juleforberedelsene" er det samme som å gi kapitalistene rett i at det var lurt å gjøre julen kommersiell og dessuten blir volumet på det man handler til jul enda større. Dette handler ikke om julen lenger, men om å gi handelstaden masse penger i kassa. Julens magi blir mer og mer borte for hvert år, og igjen står vi med glisende haier som kun ser dollartegn. Jeg har i ihvertfall ikke tenkt å løpe disse julehaienes ærender ved å starte "forberedelsene" tidlig og ende opp med å kjøpe i større volum enn det ville vært om man begrenset juletiden til november og desember. Anonymous poster hash: cd0da...f7c 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Jeg har stram økonomi og hater stress, så juleforumet kunne godt vært tilstede året rundt for min del. Anonymous poster hash: 33844...598 2
Trollmortil3 Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Hva med de som er klare for et juleforum starter nå, og de som synes det er fortidlig venter. Er jo ikke noe tvang å henge her inne enda 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Ser ikke helt at tidlig start gjør at jeg handler mer, for min del er det tvert imot. Nå har jeg tid til å planlegge og slipper hasteinnkjøp i desember, jeg fortsetter jo ikke å handle julegaver når jeg er ferdig med det... Det året jeg var ferdig med gavene før 1.desember er vel den mest behagelig jula jeg har hatt. Da kunne jeg bruke adventstiden til å kose meg i julepyntet hus, slappe av og nyte at julen var på vei. Så hurra for juleforum, mitt mål er å ha mange av gavene klare før 1.desember i år + gjøre mitt for å få en stressfri adventstid (dvs rydding av huset blir et høstprosjekt). Dessuten kjekt å fordele utgiftene, og tar jeg julegaveutgiftene på høstlønningen, kan desemberlønnen brukes til feks feriekos på nyåret. Anonymous poster hash: 27f26...d5b 5
Trollmortil3 Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Ser ikke helt at tidlig start gjør at jeg handler mer, for min del er det tvert imot. Nå har jeg tid til å planlegge og slipper hasteinnkjøp i desember, jeg fortsetter jo ikke å handle julegaver når jeg er ferdig med det... Det året jeg var ferdig med gavene før 1.desember er vel den mest behagelig jula jeg har hatt. Da kunne jeg bruke adventstiden til å kose meg i julepyntet hus, slappe av og nyte at julen var på vei. Så hurra for juleforum, mitt mål er å ha mange av gavene klare før 1.desember i år + gjøre mitt for å få en stressfri adventstid (dvs rydding av huset blir et høstprosjekt). Dessuten kjekt å fordele utgiftene, og tar jeg julegaveutgiftene på høstlønningen, kan desemberlønnen brukes til feks feriekos på nyåret. Anonymous poster hash: 27f26...d5b Signerer denne
Anglofil Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Jula må gjerne vente noen måneder til i butikkene, men planleggingen starter jeg gjerne tidlig med. Det har rett og slett med at jeg vet det blir stressende i desember hvis jeg skal begynne med julegavene da. I tillegg er sjansene større for at jeg kan finne noen gode kupp som jeg kan gi i julegave, framfor å haste gjennom butikkene i november/desember og betale mye mer enn jeg egentlig hadde lyst til. Jeg bruker mye mindre penger på julegaver hvis jeg planlegger dem i god tid, enn hvis jeg ikke får god tid. Og jeg kjøper desto mindre. Mvh Yvonne 3
Gjest halebein Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Og jeg strikker og syr julegaver, så må begynne tidlig. :-) 2
estrella Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Jul er koselig. Noen av oss liker å bruke tida nå etter sommeren til å planlegge hva man skal gi eller hva man skal lage. Jeg er iallefall veldig glad for juleforumet . Dem som synes det er alt for tidlig kan jo vente til vi er kommet ut i november med å ta en titt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå