Gjest Amber Rose Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 (endret) Han har alltid sovet i vår seng, men nå har han begynt å åle seg rundt så han er livsfarlig å ha oppi senga vår som er ganske høy. Jeg tenker at det er tid for han å sove i sin egen seng, men det nektet han jo helt og satte igang hyleorkester. Jeg ammer, så jeg ammet han først i vår seng og når han hadde sovna løftet jeg han over i sin egen seng, men han våknet igjen og ingenting nyttet, så jeg måtte bare ta han opp igjen å amme på nytt til han sovna for så å legge han i sin seng igjen. Det samme skjedde da. Jeg strøk han på kinnet og nynnet litt for han for å prøve å få han til å roe seg, men han enset det ikke en gang for han gråt så fælt. Er det vanlig at babyene selv finner ut av at de skal sove i egen seng? Hvis ikke, har noen tips til hva jeg kan gjøre? Han er 6 mnd forresten. Endret 1. september 2013 av Amber Rose
onyx Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Hvor står babysenga nå? Hvis det er en seng du kan ta ene langsiden på så kan du bruke den som "bedside crib" i en overgangsperiode. Da blir han vant til senga si samtidig som har får sove sammen med deg.
Gjest Gaby Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Han har alltid sovet i vår seng, men nå har han begynt å åle seg rundt så han er livsfarlig å ha oppi senga vår som er ganske høy. Jeg tenker at det er tid for han å sove i sin egen seng, men det nektet han jo helt og satte igang hyleorkester. Jeg ammer, så jeg ammet han først i vår seng og når han hadde sovna løftet jeg han over i sin egen seng, men han våknet igjen og ingenting nyttet, så jeg måtte bare ta han opp igjen å amme på nytt til han sovna for så å legge han i sin seng igjen. Det samme skjedde da. Jeg strøk han på kinnet og nynnet litt for han for å prøve å få han til å roe seg, men han enset det ikke en gang for han gråt så fælt. Er det vanlig at babyene selv finner ut av at de skal sove i egen seng? Hvis ikke, har noen tips til hva jeg kan gjøre? Han er 6 mnd forresten. Min er snart 7 mnd og vi har ofte samme problemstilling, hun våkner når hun legges i sprinkelsenga. Har i det siste begynt å legge et lite pledd under henne i mi seng når jeg ammer henne, så løfter jeg henne ved å ta tak i pleddet (og en hånd under hodet). Da våkner hun ikke like lett som når jeg balanserer henne med bare hendene
Gjest Amber Rose Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Hvor står babysenga nå? Hvis det er en seng du kan ta ene langsiden på så kan du bruke den som "bedside crib" i en overgangsperiode. Da blir han vant til senga si samtidig som har får sove sammen med deg. Senga står i fotenden av vår seng, og det går ikke an å ta ned siden på senga. Har tenkt tanken at det hadde vært veldig praktisk. Tenkte bare ikke på det når vi kjøpte senga.
kalinka85 Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Han har alltid sovet i vår seng, men nå har han begynt å åle seg rundt så han er livsfarlig å ha oppi senga vår som er ganske høy. Jeg tenker at det er tid for han å sove i sin egen seng, men det nektet han jo helt og satte igang hyleorkester. Jeg ammer, så jeg ammet han først i vår seng og når han hadde sovna løftet jeg han over i sin egen seng, men han våknet igjen og ingenting nyttet, så jeg måtte bare ta han opp igjen å amme på nytt til han sovna for så å legge han i sin seng igjen. Det samme skjedde da. Jeg strøk han på kinnet og nynnet litt for han for å prøve å få han til å roe seg, men han enset det ikke en gang for han gråt så fælt. Er det vanlig at babyene selv finner ut av at de skal sove i egen seng? Hvis ikke, har noen tips til hva jeg kan gjøre? Han er 6 mnd forresten. Les den første setninga i innlegget ditt, der har du grunben til problemet. Som man reder ligger man.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Les den første setninga i innlegget ditt, der har du grunben til problemet. Som man reder ligger man. Det er da helt vanlig å samsove. Hun spurte heller ikke hvorfor det har blitt sånn, men hvordan hun skal løse det. 1
kalinka85 Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Det er da helt vanlig å samsove. Hun spurte heller ikke hvorfor det har blitt sånn, men hvordan hun skal løse det. Vel, når ungen har "samsovet" i 6 mnd er det ikke rart det blir ville protester når det kommer en endring i vanen! Dette burde ts tenkt på for lenge siden! Ikke bare legge ungen i egen seng, for deretter å ta den tilbake i sin seng pga hyling, for deretter å "søje råd". Hadde hun planlagt dette litt tidligere hadde hun ikke hatt dette problemet nå. Det er lov å bruke det man har mellom ørene og faktisk tenke. 3
Amarinda Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Vel, når ungen har "samsovet" i 6 mnd er det ikke rart det blir ville protester når det kommer en endring i vanen! Dette burde ts tenkt på for lenge siden! Ikke bare legge ungen i egen seng, for deretter å ta den tilbake i sin seng pga hyling, for deretter å "søje råd". Hadde hun planlagt dette litt tidligere hadde hun ikke hatt dette problemet nå. Det er lov å bruke det man har mellom ørene og faktisk tenke. Og det er lov bruke det man har mellom ørene når man skriver på et forum. Svar på det TS spør om. TS: Du kan ikke forvente at dette går seg til over natten. Det vil nok ta litt tid, men prøv å være konsekvent slik at babyen faktisk legges til å sove hele natten i egen seng og ikke taes over og sover deler av natten sammen med dere. Jeg vet at det er vanskelig, vi slurvet med dette og det gjorde at det tok nærmere to måneder før han fant seg å sove hele natta i egen seng. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Vel, når ungen har "samsovet" i 6 mnd er det ikke rart det blir ville protester når det kommer en endring i vanen! Dette burde ts tenkt på for lenge siden! Ikke bare legge ungen i egen seng, for deretter å ta den tilbake i sin seng pga hyling, for deretter å "søje råd". Hadde hun planlagt dette litt tidligere hadde hun ikke hatt dette problemet nå. Det er lov å bruke det man har mellom ørene og faktisk tenke. Alt du vet og har svaret på. Jeg er rett og slett imponert. Anonymous poster hash: 574d8...2fb 3
kalinka85 Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 (endret) Alt du vet og har svaret på. Jeg er rett og slett imponert.Anonymous poster hash: 574d8...2fb . Endret 1. september 2013 av kalinka85
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Vi har også samsovet til mini begynte å krype ut av senga vår 8 mnd gammel. Sånn gjør vi det nå: Vi ammer i senga, synger nattasanger og koser litt sittende på sengekanten før jeg legger ham i senga, stryker, synger og dunker rytmisk på rumpa. Som regel begynner han å grine igjen, forsøker å trøste/roe som nevnt over, hvis ikke tar jeg han opp og trøster og synger litt og så legges han i senga med ny runde stryking, synging og dunking. Klager han ikke lar jeg han bare ligge i fred mens jeg sitter der uten å gi han oppmerksomhet. Som regel har vi 2-3 slike runder og legging tar som regel en drøy halvtime uten at han gråter mye. Vi har holdt på ca 2 uker, så jeg håper vi reduserer tiden etter hvert. Det har og hendt at han har sovnet uten stimuli noen ganger, så det er målet. Lykke til! Anonymous poster hash: 65f9c...fcb
Kassiopeia Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 (endret) Vel, når ungen har "samsovet" i 6 mnd er det ikke rart det blir ville protester når det kommer en endring i vanen! Dette burde ts tenkt på for lenge siden! Ikke bare legge ungen i egen seng, for deretter å ta den tilbake i sin seng pga hyling, for deretter å "søje råd". Hadde hun planlagt dette litt tidligere hadde hun ikke hatt dette problemet nå. Det er lov å bruke det man har mellom ørene og faktisk tenke. Må si meg litt enig her. Hvis han bare er 6 mnd er han jo enda veldig liten, men har jo blitt vant til den konstante nærheten og å sove sammen med dere. Kan han ikke sove i mellom deg og barnefar så det ikke er noe fare for å falle ut av sengen? Vi svøper enda lillemann som også er 6 mnd slik at han skal ligge i ro. Endret 1. september 2013 av Suvana
Gjest Amber Rose Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Må si meg litt enig her. Hvis han bare er 6 mnd er han jo enda veldig liten, men har jo blitt vant til den konstante nærheten og å sove sammen med dere. Kan han ikke sove i mellom deg og barnefar så det ikke er noe fare for å falle ut av sengen? Vi svøper enda lillemann som også er 6 mnd slik at han skal ligge i ro. Samboer er bare redd for å rulle oppå han i søvne. Kanskje det er lurt å svøpe han ja. Noe av problemet med at han sover i vår seng som jeg glemte å nevne, er at han snur seg rundt på magen hele tiden og da våkner han alltid. Noe som resulterer i at jeg må amme han halve natta for at han skal sovne igjen. Det skjer gjerne 10 ganger i løpet av en natt.
Kassiopeia Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Samboer er bare redd for å rulle oppå han i søvne. Kanskje det er lurt å svøpe han ja. Noe av problemet med at han sover i vår seng som jeg glemte å nevne, er at han snur seg rundt på magen hele tiden og da våkner han alltid. Noe som resulterer i at jeg må amme han halve natta for at han skal sovne igjen. Det skjer gjerne 10 ganger i løpet av en natt. Det høres veldig slitsomt ut ja Vi hadde noe av samme problem, med at lillemann våknet hele tiden fordi han var veldig urolig i søvne, og med en gang han mistet smokken var det gjort. Men som sagt så funker det utmerket for oss å svøpe han og legge han på siden inntil et pledd som vi har rullet sammen til en myk vegg. Så det kan jo være greit å prøve i det minste
kalinka85 Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Samboer er bare redd for å rulle oppå han i søvne. Kanskje det er lurt å svøpe han ja. Noe av problemet med at han sover i vår seng som jeg glemte å nevne, er at han snur seg rundt på magen hele tiden og da våkner han alltid. Noe som resulterer i at jeg må amme han halve natta for at han skal sovne igjen. Det skjer gjerne 10 ganger i løpet av en natt. Sånn går det når man skjemmer bort ungen fra dag en. Du har ingen andre enn deg selv å takke her. Denne kampen skulke du tatt for lenge siden. Det handler om planlegging og rutiner.
Gjest Amber Rose Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Vel, når ungen har "samsovet" i 6 mnd er det ikke rart det blir ville protester når det kommer en endring i vanen! Dette burde ts tenkt på for lenge siden! Ikke bare legge ungen i egen seng, for deretter å ta den tilbake i sin seng pga hyling, for deretter å "søje råd". Hadde hun planlagt dette litt tidligere hadde hun ikke hatt dette problemet nå. Det er lov å bruke det man har mellom ørene og faktisk tenke. Takk for hyggelig svar. Du kommer sikkert til å sove ekstra godt i natt når du kan tenke tilbake på at du klarte å skrive et så glupt svar på kg. Planlagt litt tidligere? Hvordan kan man alltid vite hva som kommer til å bli rett eller galt?? Tipper du har gått gjennom livet til nå uten å gjøre en eneste feil siden du har så mye mellom ørene 2
Kassiopeia Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Sånn går det når man skjemmer bort ungen fra dag en. Du har ingen andre enn deg selv å takke her. Denne kampen skulke du tatt for lenge siden. Det handler om planlegging og rutiner. Nå får du gi deg med frekkhetene dine!! 1
Gjest Amber Rose Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Det høres veldig slitsomt ut ja Vi hadde noe av samme problem, med at lillemann våknet hele tiden fordi han var veldig urolig i søvne, og med en gang han mistet smokken var det gjort. Men som sagt så funker det utmerket for oss å svøpe han og legge han på siden inntil et pledd som vi har rullet sammen til en myk vegg. Så det kan jo være greit å prøve i det minste Skal prøve det i morgen 1
Sol79 Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Jeg tror pappa må på banen og bidra med leggingen. Vi hadde litt samme problemet her, ikke pga samsoving men fordi det var eneste måten å få han til å sove.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Vi hadde samme problem en liten stund. Vi gjorde akkuart som du gjorde. Tok han opp om han ble helt hysterisk og når han roet seg la vi han ned igjen. Og sånn holdt vi på ganske lenge. Det viktigste er vel å ikke la han vinne tilslutt. Samme rutiner hver kveld! Når han er døsig la vi han ned i sengen, sang og strøk. Etterhvert så fant han ut at det ikke nyttet å gråte og at vi uansett la han ned igjen når han hadde roet seg Det tok vel en liten uke og det er veldig verdt kampen!! Et lite tips er også å ligge han oppi senga på dagtid når han er i godt humør så han blir litt vant til den. Kos masse med han, stryk og kos. Da blir den liksom ikke husket som en fæl plass. Ikke gi dere! Anonymous poster hash: ba4f1...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå