Gå til innhold

Hvordan fortelle at jeg ikke vil ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et seriøst forhold med en fantastisk mann og vi snakker om å gifte oss. Det er bare et problem og det er at jeg ikke har turt å si til han at jeg ikke vil ha barn. Selv har han ikke snakket noe særlig om barn, men for litt siden sa han: "tenk å få barn med deg.." Jeg klarte rett og slett ikke å få meg selv til å si at det kommer ikke til å skje. Det er ikke et fiber i kroppen min som har lyst til å få barn og jeg kan jo ikke sette et barn til verden når jeg selv ikke har lyst til det? Hvordan si dette pent? Vi er begge i slutten av tyve årene.

Anonymous poster hash: 4a68b...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere snakker om å gifte dere og du har ikke klart å fortelle om noe så viktig som valg om barn?

Jeg spår et langt og lykkelig og ikke minst åpent ekteskap =p

• Liker 5
Skrevet

Si det hvertfall FØR dere gifter dere, han fortjener såpass.

Du trenger ikke å gjøre så vanskelig, bare kanskje avtale en kveld hvor du sier hva du tenker angående det å få barn (eller ikke få barn).

• Liker 2
Skrevet

Du får vel bare plumpe ut med det.

Neppe noen pen eller ufin måte å si det på, det viktige her er bare å få det frem klart og utvetydig før dere gifter dere så han slipper styret med skilsmisse og slikt om han vil ha barn.

Anonymous poster hash: e39cf...0ae
Skrevet (endret)

Håper ikke dere har vært sammen flere år, for da syntes jeg du er pil råtten. Det er slike viktige ting man gjør klart før man går inn i forholdet.

Endret av Alja91
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen??

Skrevet

Det finnes ingen måte å si noe slikt "pent" på. Du må bare si det som det er og ikke legge noe imellom slik at han får forhåpninger om at du skal endre mening.

Og så må du være forberedt på å la ham gå dersom han ikke ser for seg livet uten egne barn.

Skrevet

Trådstarter: litt over 1 år.

Skrevet

HAdde du blitt gravid og ikke ville gjennomført en abort, er jeg sikker på at du ikke hadde hatt noe i mot at han får satt et barn i verden for seg mot sin vilje, sånn som kvinner flest er likegyldig til hva mannen vil. Slutt og vær barnslig. Du kan ikke være ungjente og og barnløs hele livet. Du må presse deg selv til å vokse litt opp hvis du har problemer med det nå. Anonymous poster hash: e4756...7ae

Skrevet

Trådstarter: litt over 1 år.

Og dere snakker om å gifte dere allerede nå?

1 år er jo ingenting, og bra at det ikke har vart så lenge mtp at dere har forskjellig syn angående barn.

• Liker 1
Skrevet

Dersom dere snakker om bryllup å du ikke har nevnt at du ikke vil ha barn synes jeg det er utrolig dårlig gjort mot han

Skrevet

Det var tidlig å snakke om giftemål, syns jeg.

Det er ingen oppskrift på hvordan man skal si det, jeg gjorde det klart før kjæresten og jeg hadde møtt hverandre (møttes på internett), og det viste seg da at vi var enige. Nå er vi veldig glade for at dette var noe vi var enige om såpass tidlig, for det er så viktig. Det er like vanskelig for deg å skulle gi opp det livet uten barn du har sett for deg som for ham å evt gi opp et liv med barn. For begge (hvis det er sånn at han drømmer om det) er det like fundamentalt viktig.

Jeg sa noe sånt som at jeg ikke tror barn er noe for meg, at det ikke føles riktig eller noe. Og noe om at jeg ville gjort det hvis det var veldig viktig for partneren hvis jeg slapp å føde, men det gjelder jo ikke i et heteroforhold. Du må nesten bare sette deg ned og si at det er noe dere må snakke om, og så fortelle at "dette med barn er nok ikke noe for meg".

• Liker 3
Skrevet

HAdde du blitt gravid og ikke ville gjennomført en abort, er jeg sikker på at du ikke hadde hatt noe i mot at han får satt et barn i verden for seg mot sin vilje, sånn som kvinner flest er likegyldig til hva mannen vil. Slutt og vær barnslig. Du kan ikke være ungjente og og barnløs hele livet. Du må presse deg selv til å vokse litt opp hvis du har problemer med det nå.

Anonymous poster hash: e4756...7ae

Seriøst? Er det slik at alle damer MÅ få barn mener du? Er man barnslig(?!) hvis man velger å ikke få barn? Det er faktisk mange som er frivillig barnløse idag, hva er galt med det?
Skrevet

HAdde du blitt gravid og ikke ville gjennomført en abort, er jeg sikker på at du ikke hadde hatt noe i mot at han får satt et barn i verden for seg mot sin vilje, sånn som kvinner flest er likegyldig til hva mannen vil. Slutt og vær barnslig. Du kan ikke være ungjente og og barnløs hele livet. Du må presse deg selv til å vokse litt opp hvis du har problemer med det nå.

Herregud! Det har ikke noe å gjøre med å være voksen å ikke ønske seg barn! Det er mye mer voksent å vite hva man selv vil og ikke sette seg i situasjoner man ikke ønsker, bare fordi "alle andre" gjør det. Idiotisk post.

Gjest pilldorf
Skrevet

Greit å være litt enige rundt disse tingene ja. Og veldig ufint å ikke være ærlig om det.

Skrevet

Seriøst? Er det slik at alle damer MÅ få barn mener du? Er man barnslig(?!) hvis man velger å ikke få barn? Det er faktisk mange som er frivillig barnløse idag, hva er galt med det?

Det er barnslig siden kvinner som ikke vil ha barn kun er redd for å få ødelagt figuren eller få mindre fritid og dårligere råd. En av oppgavene til en kvinne er å føde barn da vi ennå ikke har noen kunstig livmor som kan gjøre jobben og vi trenger en viss føderate så vi har noen til å ta vare på oss når vi blir eldre. Selvfølgelig har hun å få barn, eller tror hun at noen gidder å tilbringe tid med en egoistisk barnslig kvinne på over 40 som nektet å vokse opp fordi hun prøvde å forlenge ungdommen. Dere har fram til ca 25 på å rase fra dere. Det er nesten 10 år fra den seksuelle lavalder og mer en nok tid, nå er det på tide å bli voksen.

Skrevet

Trodde slike ting kom opp når man snakket om ekteskap... Eller i det minste i vanlig samtale.

Du må bare si det. Hvis du skal gifte deg med mannen, må dere da klare å ha en ærlig samtale.

Skrevet

Du kan ikke være ungjente og og barnløs hele livet.

Tøv, klart man kan være barnløs hele livet. Det er faktisk ikke alle her i verden som vil ha barn, skjønner du.

TS: Du må si fra til ham, det er dårlig av deg å ikke ha sagt det før, så nå er det jammen på tide. Hvis det er viktig for ham å få barn så kan det være alfa og omega for hvem han vil satse på et langvarig forhold med, så hva du mener om saken må du opplyse ham om sånn at han vet hvor han har deg.

Anonymous poster hash: e98de...ca6

• Liker 2
Skrevet

Herregud! Det har ikke noe å gjøre med å være voksen å ikke ønske seg barn! Det er mye mer voksent å vite hva man selv vil og ikke sette seg i situasjoner man ikke ønsker, bare fordi "alle andre" gjør det. Idiotisk post.

Så ikke grin når du ligger der uten sykehjemsplass og bor i en pappeske som gammel fordi det ikke er nok arbeidsdyktige ungdommer igjen til å å bemanne helsevesenet.

Skrevet

Det er barnslig siden kvinner som ikke vil ha barn kun er redd for å få ødelagt figuren eller få mindre fritid og dårligere råd. En av oppgavene til en kvinne er å føde barn da vi ennå ikke har noen kunstig livmor som kan gjøre jobben og vi trenger en viss føderate så vi har noen til å ta vare på oss når vi blir eldre. Selvfølgelig har hun å få barn, eller tror hun at noen gidder å tilbringe tid med en egoistisk barnslig kvinne på over 40 som nektet å vokse opp fordi hun prøvde å forlenge ungdommen. Dere har fram til ca 25 på å rase fra dere. Det er nesten 10 år fra den seksuelle lavalder og mer en nok tid, nå er det på tide å bli voksen.

Troll.

Anonymous poster hash: e98de...ca6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...