Solros Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Jeg leier en leilighet som jeg nå må flytte ut av fordi huseier skal selge. Da jeg flyttet inn i fjor så var det ikke noen gardinstenger i rommene. Jeg har selv kjøpt alle gardinstengene og skrudd dem opp. Må jeg la de henge fordi det blir sikkert noen stygge hull i veggene ved vinduet eller kan jeg ta de med meg? Det står ikke noe i kontrakten om at leiligheten skal se ut som den var når jeg flyttet inn, men vil jo selv helst forlate leiligheten så fin som mulig. Hvor finner jeg eventuelt noen lover/regler om dette?
Sabel Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 (endret) Hva med å kontakte huseier og spørre ham hva han ønsker? Endret 1. september 2013 av Sabel
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Jeg vil tro du kan ta ned gardinstengene og ta dem med. Hullene som blir etter gardinstengene anses som normal slitasje på lik linje med hull etter småspiker til bildeoppheng. Dessuten vil vel nye eiere også henge opp gardinstenger så hullene blir jo ikke skjemmende. Anonymous poster hash: 1ae36...7a3 1
Gjest Geesus Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jeg leier en leilighet som jeg nå må flytte ut av fordi huseier skal selge. Da jeg flyttet inn i fjor så var det ikke noen gardinstenger i rommene. Jeg har selv kjøpt alle gardinstengene og skrudd dem opp. Må jeg la de henge fordi det blir sikkert noen stygge hull i veggene ved vinduet eller kan jeg ta de med meg? Det står ikke noe i kontrakten om at leiligheten skal se ut som den var når jeg flyttet inn, men vil jo selv helst forlate leiligheten så fin som mulig. Hvor finner jeg eventuelt noen lover/regler om dette? Det er jo dine stenger, du kjøpte de selv. Så de kan du ta med deg om du vil. Men du kan jo sparkle hullene om du vil?
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 når jeg flytter tar jeg alltid med det som er mitt. man må regne med at det blir normal slitasje etter spiker man henger opp bilder med og gardinstenger
Solros Skrevet 1. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2013 Ok, da tar jeg de med meg, sparkler, pusser og maler over hullene hvis utleier krever det.
Gjest Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Fastmonterte ting kan man faktisk ikke ta med seg uten tillatelse fra huseier. Med mindre reglene er endret. Husker et tilfelle for en del år siden der leieboer måtte spørre om å ta med seg kjøkkenviften sin da hun flyttet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå