AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Har pratet med noen som begynte å lekke melk allerede i uke 20-21 i graviditeten, så de måtte bruke ammeinnlegg om natta for hvis ikke ble det veldig vått i senga. Selv er jeg 33 uker og har ikke lekket en eneste dråpe, som jeg vet om. Jeg er ikke bekymret men lurer på hva som er normalt, så når begynte du å lekke melk? Noen som ikke gjorde det før etter fødselen? Og hvor lenge etter? Noen som aldri fikk melk? Det er vel sjeldent. Anonymous poster hash: 348b9...f8c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Har aldri lekket melk i graviditetene. Har ikke hatt en dråpe før 2-3 dager etter fødsel. Har ikke hatt problemer med å amme noen av barna mine. Melk i graviditeten er like vanlig som å ikke ha det. Så du kan ta det med ro. Anonymous poster hash: 2c383...7b1
dreia Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Lekkasje først etter at melka kom, noko seinare enn normalen (ca. dag 4 med andremann). Ingen problem med amming (så langt) etter dei første vekene, verken med førstemann eller andremann (5 mnd gammal). Eg kan fremdeles lekka litt viss det går lang tid mellom måltida, men dei verste lekkasjane gav seg etter få veker, når melka hadde stabilisert seg.
Dyregod Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jeg lekket ikke en dråpe i svangerskapet. Men på sykehuset begynte jeg å lekke masse råmelk så det var gule flekker overalt Jeg fikk også veldig mye melk. Det har lekket når jeg ammer og hvis utdrivningsrefleksen starter, men dette har blitt bedre nå etter snart 12 uker.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Aldri. Kom ut melk i slutten av svangerskapet viss jeg prøvde på det... men begynte ikke lekke melk før produksjonen var komt skikkelig i gang, ca 2-3 dager etter fødsel. Anonymous poster hash: 03e95...4c7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Er 40+1 og har ikke lekket noe som helst. Anonymous poster hash: c67a1...607
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Det kom vel noen få dråper i svangerskapet, men ellers så begynte det ikke før ca 3 dager etter fødsel, men da var det til gjengjeld melk overalt!
Kassiopeia Skrevet 1. september 2013 #8 Skrevet 1. september 2013 Kom ikke en eneste dråpe ut før jeg begynte å pumpe dagen etter fødsel. Men da gikk det ikke lange tiden før jeg fikk sykt melkespreng, og måtte bruke dobbelt med ammeinnlegg som ble skiftet veldig ofte i løpet av dagen.
Gjest Gaby Skrevet 1. september 2013 #9 Skrevet 1. september 2013 Ingen lekkasje før etter 4-5 dager etter fødselen, tidligst. Da tok imidlertid produksjonen helt av, og puppene var sprengte og lakk konstant i 2 måneder. Det lekker fortsatt fra den andre puppen når hun dier, hun er straks 7 mnd. Også når puppene er fulle, eller jeg skal dusje
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Så mange får ikke melk før 2-3 dager etter fødsel? Jordmora mi sa at jeg bør prøve å amme rett etter fødselen, men om melka ikke kommer før 2-3 dager etterpå så blir det vanskelig..Anonymous poster hash: 348b9...f8c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Så mange får ikke melk før 2-3 dager etter fødsel? Jordmora mi sa at jeg bør prøve å amme rett etter fødselen, men om melka ikke kommer før 2-3 dager etterpå så blir det vanskelig..Anonymous poster hash: 348b9...f8c Råmelka, den er ikke hvit, men heller gul og er den første "melka" som er til rett etter fødselen. Det du tenker på som melk kommer oftest igang etter et par dager. Anonymous poster hash: c67a1...607
Sunshower Skrevet 1. september 2013 #12 Skrevet 1. september 2013 Jeg så ikke noe til melk/lekkasjer før melka kom, og da stod spruten... Det gjør det forsåvidt enda...
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 Råmelka, den er ikke hvit, men heller gul og er den første "melka" som er til rett etter fødselen. Det du tenker på som melk kommer oftest igang etter et par dager.Anonymous poster hash: c67a1...607 Nei jeg tenker på råmelka (vet hva det er), men hvis de som har svart ikke mente den aller første melka men den etter råmelka så har de svart feil Jeg mener selvsagt den aller første melka/råmelka, regnet med at folk skjønte det.Anonymous poster hash: 348b9...f8c
Gjest Fluttershy Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Her har det kommet litt et par ganger til nå. Første gang det skjedde var vel rundt uke 22 tror jeg. Det er ikke mange dråpene, men nok til å sette en liten flekk på singletten.
Gjest pysepusen Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Så mange får ikke melk før 2-3 dager etter fødsel? Jordmora mi sa at jeg bør prøve å amme rett etter fødselen, men om melka ikke kommer før 2-3 dager etterpå så blir det vanskelig..Anonymous poster hash: 348b9...f8c Babyen suger masse de dagene før melka kommer Kroppen må bare forstå hva som skal skje. Forøvrig så begynte jeg å lekke rundt uke 20 med første, ingenting med andre. Ammingen går som smurt denne gangen også.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #16 Skrevet 1. september 2013 Sikkert teit spørsmål, men hvis melken kommer først 2-3 dager etter fødselen - hva i all verden gir man til ungen før det ..? Anonymous poster hash: 17651...c5e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Har pratet med noen som begynte å lekke melk allerede i uke 20-21 i graviditeten, så de måtte bruke ammeinnlegg om natta for hvis ikke ble det veldig vått i senga. Selv er jeg 33 uker og har ikke lekket en eneste dråpe, som jeg vet om. Jeg er ikke bekymret men lurer på hva som er normalt, så når begynte du å lekke melk? Noen som ikke gjorde det før etter fødselen? Og hvor lenge etter? Noen som aldri fikk melk? Det er vel sjeldent. Anonymous poster hash: 348b9...f8c Har aldri lekket før etter at babyen ble født. Har kunnet klemme ut melk fra tidlig i svangerskapet, men aldri lekkasje. Etter fødselen har det derimot vært mye lekkasje...Sikkert teit spørsmål, men hvis melken kommer først 2-3 dager etter fødselen - hva i all verden gir man til ungen før det ..? Anonymous poster hash: 17651...c5e Hvis jeg husker rett så har babyen lagret seg opp glukose i leveren som den får næring fra dersom det ikke kommer noe melk. De fleste får imidlertid litt melk ut og når babyen har magesekken på størrelse med en klinkekule skal det ikke så mye til de første dagene.Anonymous poster hash: 7e175...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Man begynner å amme med en gang, dette for at babyen skal få melkeproduksjonen i gang, men også for at babyen sitt sugetak skal utvikles Men det er få som har fått produksjon med en gang da, men noe råmelk kommer ut. (Babyen sin magesekk er på størrelse med en valnøtt, så er ikke så mye som skal til) Hos meg lakk jeg ingenting i graviditeten, og melken kom ikke før tredje dagen. Var en overveldende følelse å ENDELIG føle at hun svelget unna, etter å ha sett på at hun ble mer og mer sulten i to dager.... Lykkefølelsen kan ikke beskrives Men da kom melken til gjengjeld noe innmari, så den natten hadde jeg sånn spreng at jeg trodde jeg skulle dø! Sov nesten ikke, og jordmødrene måtte til med sånn ullvatt på puppene som skulle dra ut litt melk, varme og lindre. Hjalp litt, men AU! :/ Lakk mye i etterkant, så er greit å ha med seg med enn 1 ammeBH på føden Anonymous poster hash: 150a0...c21 1
siebaeo Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Første sv.skap - etter fødsel Andre sv.skap - uke 28 tror jeg det var.. Ikke hele tiden men innimellom og ekstra mye dagene før fødsel.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Får man ikke melk så får man vel noe å gi babyen på barsel uansett. Jeg skiftet forresten på senga her om dagen og så en hvit-gul tørr flekk i puppehøyde, sover i bare trusa. Lurer på om jeg hadde hatt en lekasje Vet ikke hva annet det kan ha vært, sæd var det ikke. Skal ha med meg både amme-bh og ammeinnlegg på føden Anonymous poster hash: 348b9...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå