AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Dette er en unik historie, den endte bra. Hesten var lenge syk og jeg ga mange råd om hvilke veterinærer som er ok som jeg vet om. Vet ikke hva som hjalp, alle dyre råd var gode, han var syk lenge, og ble tynn og grinete. Og se på hvor frisk og fin han er i dag, takket være hun som aldri ga han opp: http://www.youtube.com/watch?v=KMwPvL2sly8&feature=youtu.be Anonymous poster hash: c9675...393 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Hesten var bare på for, hadde nesten ikke funnet seg til rette på et nytt sted og ble syk, og klikket og sparket, jeg er så stolt av den jobben den nye eieren har gjort med han. I dag er han trygg, og sparker ikke, og er frisk igjen. Anonymous poster hash: c9675...393 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Jeg har og hatt en hest som var voldsom, dette gjelder ikke den hesten i videoen, men det jeg måtte gjøre var å ha med pisk inn i båsen, gjemt bak ryggen. Hadde hesten sett den ville han fått panikk, men straks han forsøkte å bite eller sparke, viste jeg bare pisken, pisket aldri. Han fikk tilbake tilliten og ble trygg igjen. Det tok tid. Alternativet ville vært å sende han til slakteriet, for å selge han i den tilstanden var umulig. Jeg var forresten bare 12 år da jeg fikk han. Da var han ødelagt. Han var blitt ødelagt på under et halvt år, jeg trodde han var like ok som på sommeren og sa til foreldrene mine at han er den snilleste på jord. De så at han var amper, men jeg forsikret de om at jeg kjente hesten. Så da stolte de på meg. Det gikk bra med han også. Jeg pisket han aldri, men hadde med pisk som jeg gjemte når jeg gikk inn til han. Og viste den bare når han begynte å yppe seg. Han hatet mennesker, han var faktisk blitt pisket, resten av historien fikk jeg høre senere. Mange av de som kjente han og hadde sett hans endring i gemytt, ble forbauset når de så hvor rolig han var etter bare par måneder. Etter et halvt år kunne jeg ligge ved siden av han, krype under magen hans, sitte bak han og børste halen. Det jeg egentlig vil frem til er at hvis en hest oppfører seg rart, blir aggressiv betyr det gjerne at den trenger å møte tillit igjen, eller at den kan være syk og virke abnormal. Hester kan sparke og virke aggresive, det er utrygghet, da gjør de det ikke for å skade. Men en som er syk over lengre tid, kan faktisk sparke i frustrasjon og da er det ikke morsomt. Jeg la ut denne fordi det gikk bra. Anonymous poster hash: c9675...393 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Dette jeg la ut her er bilder og hesten ser litt tynn ut, men nå er han blitt frisk og i god form igjen. Han var syk, ble aggressiv og hadde en fysisk sykdom. Nå er han frisk. TS Anonymous poster hash: c9675...393
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå