AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Hei! Nå har broren min kjøpt huset til min mor som fikk slag,hun etterlater en del innbo som vi ikk3 bil bruke tid på å selge:) jeg og min søster vil gjerne også kunne få bruk for en del av det innboet. Problemet er at han er veldig grådig. Moren vår er ikke død så det er teknisk sett hennes. Søsteren min er ikke myndig enda men vil at hun skal ha noe å si. Hvem kan jeg henvende meg til skal han begynne å krangle å bestemme? Jeg vil ikke på noen måte skape splid men vil at rett skal være rett.Anonymous poster hash: 54358...2bb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Skrev fra min telefon, beklager skrive feilene.Anonymous poster hash: 54358...2bb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Advokat! Han har kjøpt dere ut av huset håper jeg, ellers går han på en kraftig smell. Anonymous poster hash: 3e531...dd2 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Han har kjøpt huset fra moren min, mrn innboet er fortsatt hennes. Anonymous poster hash: 54358...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #5 Skrevet 2. september 2013 Oj, dette håper jeg er gjort på riktig måte. Har han fått huset gunstigere eller har han betalt markedspris? Anonymous poster hash: 4b843...4f3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #6 Skrevet 2. september 2013 Du får forklare han at selv om han har fått kjøpe huset, så er boet etter deres mor ikke gjort opp da hun fortsatt er i live. Har han fortsatt tungt for det kontakter du advokat. Anonymous poster hash: b8ef2...2d9 1
doing123 Skrevet 3. september 2013 #7 Skrevet 3. september 2013 Ja det er gjort på riktig måte, har en veldig engasjert verge som vi alle 3 har godt go for og skrevet fullmakt med og han er med i både politikk og næringslivet. Ja han har fått det gunstigere enn markedspris. Ja det er det jeg er redd for, lønner det seg? må jeg ut med mer for advokaten enn hva det smaker? Høres ut som jeg er veldig grådig men vil bare at alt skal bli likt.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #8 Skrevet 3. september 2013 Er du, eller noen av dere, under 18 ettersom du har verge?Anonymous poster hash: e1827...eb8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #9 Skrevet 3. september 2013 Er du, eller noen av dere, under 18 ettersom du har verge?Anonymous poster hash: e1827...eb8 Tipper at det ikke er TS, men moren, som har verge. Anonymous poster hash: b8ef2...2d9 1
TKP Skrevet 3. september 2013 #10 Skrevet 3. september 2013 (endret) Hovedregelen juridisk sett er at foreldre står fritt til å forskjellsbehandle barna sine, med mindre det er snakk om en dødsgave e.l. etter arvelovens regler. Med mindre din mor er syk eller på andre måter nærmer seg slutten av livet, eller har ment dette som et forskudd på arv, eller sitter i uskifte med faren deres sin formue, så er det mye som skal til. I levende live rår man over sine egne eiendeler fritt, og det innebærer at din mor kan velge å gi ham huset uten hensyn til dere andre. Om overføringen ikke innebærer noen realitet for moren din, f.eks. at huset kun er overført formelt sett (om broren din ikke har flyttet inn, betaler kommunale avgifter o.l), kan det være grunnlag for å gå til advokat. At moren din har fått slag kan imidlertid gi saken en annen vri, men da blir spørsmålet om hun er varig svekket etter slaget. Er hun ennå ved sine fulle fem? Endret 3. september 2013 av TKP 1
doing123 Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Hovedregelen juridisk sett er at foreldre står fritt til å forskjellsbehandle barna sine, med mindre det er snakk om en dødsgave e.l. etter arvelovens regler. Med mindre din mor er syk eller på andre måter nærmer seg slutten av livet, eller har ment dette som et forskudd på arv, eller sitter i uskifte med faren deres sin formue, så er det mye som skal til. I levende live rår man over sine egne eiendeler fritt, og det innebærer at din mor kan velge å gi ham huset uten hensyn til dere andre. Om overføringen ikke innebærer noen realitet for moren din, f.eks. at huset kun er overført formelt sett (om broren din ikke har flyttet inn, betaler kommunale avgifter o.l), kan det være grunnlag for å gå til advokat. At moren din har fått slag kan imidlertid gi saken en annen vri, men da blir spørsmålet om hun er varig svekket etter slaget. Er hun ennå ved sine fulle fem? Kanskje jeg ikke gjor det klart. Hun fikk slag og er "Umyndiggjort" det vil si at hun ikke kan ta vare på seg selv. Vi har valgt en Verge (Valgt av alle barna)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå