Gå til innhold

Protein tilskudd/slanking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som har æerfaring med protein tilskudd og slanking? Lurte på om det kansje hadde vært lurt å begynne på det, trener tre ganger i uka har ikke tenkt til å bli bodybuilder, men virker som det kan ha en slankemessig effekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Proteinpulver er ikke et slankemiddel!

Proteintilskudd er nettopp tilskudd, og brukes dersom man ikke får tilstrekkelig protein gjennom vanlig mat.

Skrevet

Vet godt at det ikke er slankemiddel, vinklet det kansje litt rart.

Lurte på om det kunne gjøre slankingen lettere?

Trener tre ganger i uka og ønker å beholde muskler og bli tynnere :-)

Skrevet

Det er viktig å få nok proteiner, og spesielt når man trener og vil redusere fettprosent. Proteiner er muskelenes byggestener, og hjelper til å hindre at man taper mye muskelmasse i slankeprossessen.

Mange anbefaler et proteininntak på 2g pr kg kroppsvekt om man trener mye. Utfra det kan du jo regne ut om du trenger tilskudd, eller om du får nok gjennom vanlig mat.

Siden du slanker deg, så må du huske på at proteintilskudd også inneholder kalorier, og du blir ikke tynnere om du tilsetter noe uten å ta bort noe annet. Kalorier inn kontra kalorier ut :wink:

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Protein er viktig for slankinga, fordi det hjelper med å bevare musklene og det har en god effekt på apetitten-d.v.s at du blir fortere mett og holder deg mett lenge, samt at du ikke får fullt så mye søtsug.

De fleste slankere kan imidlertid klare seg utmerket uten proteintilskudd, sats heller på å få i deg nok proteiner gjennom maten! De fleste av oss vi vel heller spise en god middag enn å drikke en klumpete proteinshake med falsk jordbærsmak..:D

Proteinoverskudd er ikke godt for kroppen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Protein er viktig for slankinga, fordi det hjelper med å bevare musklene og det har en god effekt på apetitten-d.v.s at du blir fortere mett og holder deg mett lenge, samt at du ikke får fullt så mye søtsug.

De fleste slankere kan imidlertid klare seg utmerket uten proteintilskudd, sats heller på å få i deg nok proteiner gjennom maten! De fleste av oss vi vel heller spise en god middag enn å drikke en klumpete proteinshake med falsk jordbærsmak..:D

Proteinoverskudd er ikke godt for kroppen.

Skrevet

Du kan jo bruke det som måltidserstatning, men da burde du kanskje velge å erstatte lunsj eller kveldsmat. Du får ikke samme metthetsfølelsen som et vanlig måltid, og frokost og middag er jo viktig :)

Men det hjelper vel ikke bemerkelsesverdig i å bygge muskler på denne måten. Men du trener jo ved siden av (styrke?), så det skal vel gå bra.

Skrevet
Du kan jo bruke det som måltidserstatning' date=' men da burde du kanskje velge å erstatte lunsj eller kveldsmat.
Skrevet
Du kan jo bruke det som måltidserstatning' date=' men da burde du kanskje velge å erstatte lunsj eller kveldsmat. [/quote']

Et måltid bør bestå av proteiner, karbohydrater og (umettet) fett, så proteinshake er ikke en fullgod måltidserstatter. I så fall bør man supplere med f.eks. en frukt eller litt salat.

Skrevet

Det ville ikke jeg gjort. Jeg spiste det en periode der jeg trente mye, ( styrke) og jeg la på meg en god del! Ikke bare muskler altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...