Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr "B+" under leie/beveg.-punktet på helsekortet? Skjønner at det har noe med stillingen på babyen, men..

Anonymous poster hash: 6e894...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

B betyr vel bevegelig. Jeg hadde flere sånne +'r på helsekortet mitt forrige gang, det var før ungen kom så langt at den la seg med hodet ned.. Aner dessverre ikke hva det betyr. At den beveger seg litt rundt omkring kanskje?

Skrevet

Hm. Okei.. Fordi når jeg var på kontroll nå sist så sa hun at babyen lå med hodet ned.

Skrevet

Men at hodet ikke er festet litt engang, sikkert. Jeg har pleid å fått tegnet hode opp eller ned, tror ikke jeg har fått B-er.

Skrevet

Min ligger med hodet ned og det står H/B på helsekortet og et tegn foran som jeg ikke skjønner. Men trur at det betyr "hode nede", for tegnet ser ut som en strekmann med hodet nede. Kanskje både H/B og B+ betyr "hodet er bevegelig", altså at det ikke har festet seg, min har iallefall ikke festet seg. Har din festet seg?

Jeg har ingen + og har bare fått sjekket leiet en gang.

Skrevet

Se helt nederst på skjemaet, der står det hva de ulike bokstavene innebærer, kanskje det hjelper. Har allerede født, så har ikke mitt skjema lenger, men husker jeg fant ut hva jordmor mente ang. hode og festet ved å se på de bokstavene.

Skrevet

Ah hehe ser det nå! Men hva betyr + da?

Skrevet

Jeg tror noen jordmødre skriver B+ og B- i stedet for B og F (bevegelig og festet).

Anonymous poster hash: 3bd67...2b7
Skrevet

At B- er festet? Siden jeg ikke fikk noen + så regnet jeg med at det er forskjellige måter å skrive det på :)

Skrevet

At B- er festet? Siden jeg ikke fikk noen + så regnet jeg med at det er forskjellige måter å skrive det på :)

B- er sikkert festet, ja. jeg fikk beskjed om at hun ligger riktig vei, men at hodet er ikke festet. Legen skrev som sagt B+, så det betyr vel kanskje at hodet fortsatt er bevegelig, og ikke festet. :)

TS

Skrevet

Det rare tegnet er ihvertfall symbol på hvordan ungen ligger. Hodet opp/ned, ryggen mot høyre/venstre osv.

Skrevet

Det rare tegnet er ihvertfall symbol på hvordan ungen ligger. Hodet opp/ned, ryggen mot høyre/venstre osv.

Var det jeg tenkte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...