Gå til innhold

Gravid - usikker på hvor mange uker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen startet prøvingen tidlig i sommer å e nå blitt gravid :)

Men vi er veldig usikkre på hvor langt jeg er på vei.

Jeg hadde siste "menstruasjon" i slutten av juli. Er usikker på om det kan ha vært en festeblødning.

Tok test i går fra clair blue og den sa fem eller flere uker på vei. Hvor sikre er disse?

Jeg tok en test rett før siste "mens" som var negativ, men kan allikevel vært tidlig i graviditet da.

Kan det sjekkes ut på ultralyd hvor langt på vei jeg er allerede nå?

Jeg vil tro det er enten ca 4 eller 8 uker. Jo, mer jeg tenker på det jo mer heller jeg mot at det må være 8, men det kan selvfølgelig være bare tankene som spiller meg et puss.

Anonymous poster hash: 60021...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som trur at du hadde festeblødning i juli? Litt vansklig å vite om du er 4 uker eller 8 uker pga den blødninga, vist du er usikker om det er mensen eller festeblødning. Legen går ut fra første dag i siste mens når legen regner ut terminen. Men det går også an å bestille en UL selv til gynokolog som har UL. Og da ser man jo sånn ca hvor langt fosteret har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig for oss å vite, du vet ikke selv en gang når du hadde mensen sist, så hvordan kan vi vite dette? :vetikke: Ta det opp med legen din, så får du sikkert tidlig ultralyd for å sjekke dette.

Anonymous poster hash: 791f2...616
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker mer sannsynlig med 8 uker om cb sier 5+. Den oppgir nemlig antall uker siden befrukning så da kan du legge til 2 uker til.

Anonymous poster hash: bae63...2c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg "følte" meg gravid før blødninga, samme følelsen hadde jeg da jeg var gravid med første. Og følelsen har kun blitt forsterket siden.

Tok test noen dager før blødningen.

Er clair blue testene sikker? Da på tiden den viser?

Hvor tidlig i svangerskapet kan de bestemme termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser hva spørsmålene egentlig var, så var det ikke om noen kunne vite dette. Men om det kan sees på ultralyd i uke 4 eller 8. Og om hvor sikker clair blue er.

Umulig for oss å vite, du vet ikke selv en gang når du hadde mensen sist, så hvordan kan vi vite dette? :vetikke: Ta det opp med legen din, så får du sikkert tidlig ultralyd for å sjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 4 uker på vei er det lite annet enn tykke slimhinner å se. Er du 8 uker på vei vil man se et bittelite foster med hjerteslag.

Endret av Heisenberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 4 uker på vei er det lite annet enn tykke slimhinner å se. Er du 8 uker på vei vil man se et bittelite foster med hjerteslag.

Takk :) Skal bestille ultralyd i morgen. Er sså nysgjerrig at jeg ikke klarer å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin via ultralyd får man ikke før ordinær ultralyd i uke 18-19. De kan tippe tidligere men det er under den ordinære man får terminen.

Jeg ville ventet litt med å bestille ultralyd, bestill deg heller en legetime og da får du kanskje en henvisning, så slipper du å betale. Dessuten er det mer stas å se fosteret når man er kanskje 10 uker på vei enn kanskje 6 uker på vei, du vet jo ikke sikkert hvor langt på vei du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...