J21 Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Overskriften taler for seg selv. Jeg har utrolig lyst til å begynne å trene, har masse jeg vil ta av, og både få bedre kondis å se bedre ut. Men jeg er så livenes redd for treningstudio. Har forsåvidt aldri vært inne på et, og bare tanken får meg til å begynne å svette. Flere som har det sånn? Er det vanlig?
sophiaM Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Hva med å begynne ute? Løpeturer og intervalltrening? Og muligens så stiger selvtilliten når du ser fremgang, og du føler deg trygg til å prøve på et senter. Du kan jo også skaffe deg personlig trener, som vil vise deg riktige øvelser, de forskjellige apparatene og hvordan de fungerer, sånn at du ikke blir stående og undre på hvordan de brukes.
Schweppes Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Bruk skog og mark istedet. Jeg er heller ikke fan av treningssentre, mye mer givende å trene ute(synes jeg). Blir også lettere til sinns av å gå i naturen. Puste inn den friske høstlukta...mmmm.. 1
celujo Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Som de andre sier: bruk naturen, men når været ikke tillater det kan du jo trene hjemme i egen stue? Finnes haugevis av dvd'er, youtube-videoer o.l. Jeg selv har akkurat blitt medlem på www.livegym.no og skal teste det ut en stund
Osislove Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Hei. Vil si at jeg hadde det akkurat det samme som deg.. Var livredd for at folk skulle glo på meg og tenke "hvem er hun der" Tankene mine surret veldig rundt det og gjorde meg kjempe redd.. Jeg var redd for hva jeg kunne gjøre galt, hvor dum jeg ville se ut og følte meg utilpass. Sats senteret var min største frykt pga der er det mest mennesker som jeg føler kan "dømme" meg og se rart på meg. Kan ikke forklare hvorfor egentlig, men det er det som var værst. Det jeg måtte gjøre var faktisk å bare hive meg inni det. Jeg måtte faktisk bare trø over frykten min for trenings senter selv om det va veldig tøft. Jeg bestemte meg bare for å ordne medlemskap i 12 mnd binding.. Nå er jeg medlem på Sats faktisk, fikk med i medlemskapet noe som heter Sats YOU.. der har jeg fått skreddersydd treningsprogram til meg og man får med pt å vise deg rundt på di ulike øvelsene som du skal bruke. Trur det var dette som hjalp meg veldig, det å ha en ekspert ved min side og vise meg hvordan man gjør de ulike øvelsene.. Nå klarer jeg gå alene på trenings senter, gjøre de øvelsene jeg skal uten at jeg tenker på at folk stirrer på meg. Jeg tenkte i starten at de kom til å følge med meg fordi jeg er nybegynner, men det gjør de ikke.. de er for opptatt av sin egen trening så de har faktisk ikke tid å følge med på hva du gjør! Har klart å overgå min egen frykt for trenings senter, det er Stort for meg! Trener til og med alene noe som jeg er enda mer stolt over! STÅ på! vist du virkelig ønsker å komme i gang så klarer du det, anbefaler deg å bestille PT selv om det koster litt. Men er verd den hjelpen du får! JEG har trua på deg! Klarer jeg det, klarer du det! Mvh en som har vært der selv.. (beklage for skrivefeil)
Riskrem Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Jeg skjønner veldig godt at du kan føle deg usikker på tanken om å begynne å trene på treningssenter. Les litt om aktuelle treningssentre på nettet først, og se på bilder slik at du får et lite bilde av hvordan det ser ut der. Eller så kan du gå forbi et par sentre slik at du får sett hvordan det ser ut der. De aller, aller fleste som jobber på treningssentre er hyggelige folk som bare vil hjelpe. Du kan feks ringe til et av treningssentrene og be om å få avtalt en time med en person som kan vise deg litt rundt og fortelle hvordan det er å være medlem. Vær ærlig på telefonen og si at du føler deg litt usikker. Kanskje du føler deg mer komfortabel med å bli vist rundt av en dame på samme alder som deg? Si det, slik at du får avtalt å møte en person du kanskje kan føle deg litt trygg med. Det er uansett flest folk på treningssenteret på ettermiddag og kvelden, så eventuelt kan du begynne å trene om morgenen eller på dagtid slik at du blir mer komfortabel Jeg lover deg at hvis du begynner å trene på treningssenter er det absolutt ingen som kommer til å synes du er rar
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Du er faktisk over gjennomsnittet selvopptatt hvis du tror noen i denne verden bryr seg om hva en helt tilfeldig person gjør på treningsstudioet.. Guess what. På alle treningssenteret er det tjukke folk, gamle folk, kids, folk som aldri har trent før, folk som har bola, folk som har trent lenge men som ikke kan trene for shit, rutinerte folk som kan gi deg tips, ungdomsgjenger som trener sammen, drittsekker, sjenerte folk, u name it. Du er bare tett hvis du tror noen bryr seg om DEG. Anonymous poster hash: 363c3...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå