AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Badet vårt skal totalrenovreres om et par måneder. Og vi prøver å finne ut av hvordan vi vil ha det. Ønsker derfor tips og ideer Ha liker du best ved ditt bad? Og hva ville du ha endret på hvis du kunne? Badet er ganske stort. Ingen vinduer. Det skal være plass til vaskemaskin og slike ting også. Det eneste som er bestemt fra borettslaget/byggefirmaet er hvor det vegghengte toalettet skal plasseres. Alt annet bestemmer vi selv. Jeg har lyst på både dusjhjørne og hjørnebadekar. Her er link til en annonse til noen i samme borettslag, som allerede har pusset opp. Vi kan bestemme selv om badet og vaskerommet skal være avdelt, slik som på bildene, eller åpent. Tror jeg vil ha åpent. Syns badet i annonsen er fint, men kanskje litt kjedelig.http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=41251942&reference=2013/5/vertical-2/03/2/412/519/42_77997585.jpgAnonymous poster hash: 40bc8...14f
Rotemor Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Jeg ville forsøkt å få inn badekar, og bygget inn vask/tørk best mulig Mange er glas i dobbel vask, men det a jeg innen erfaring med selv..
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Bygg inn vask og tørk, det er helt genialt! Dere trenger ikke nødvendigvis å bygge det så mye inn som det er gjort i annonsen, dere kan sette opp lister og skyvedører. Det er helt fantastisk å kunne skjule vaskemaskin/tørketrommel og klesstativet bak noen dører. Det er stygt og støver. Ellers ville jeg gått for grå på gulv og enkle store fliser på vegg. Kanskje ikke så mørkegrå som annonsen, og jeg ville ikke lagt de på "skeiva". Flisene på veggen ville jeg ikke hatt firkantet, men avlange. Anonymous poster hash: e9f35...366 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Dersom de legges på skeiva er det vel lettere å skjule skjevheter, noe som det gjerne er i eldre hus og borettslag?Anonymous poster hash: 46cdc...b15
Ciara Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Vil tro gulvet uansett skal støpes på nytt og dermed blir rett. For helt enig, liker ikke fliser som er lagt diagonalt. Enig med de andre, bygg inn vask og tørk med skyvedør. Nå har jeg ikke gransket løsningen i annonsen, men håndverkerne vi bruker anbefaler å forsøke å samle funksjonene best mulig langs én eller to vegger. På den måten blir det ofte godt med plass å gå på, og rommet føles romsligere.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 TS her. Jeg syns det er finest med diagonale fliser jeg. mener å huske at det må være sånn. At vi ikke kunne velge det. Men takk for innspill Ang vaskemaskin som er bygget inn, så kommer man først inn i vaskerommet, og deretter kan man gå inn til badet, i annonsen jeg linket til. Toalettet må stå i det innerste rommet.men i mitt tilfelle velger jeg nok å ha et stort rom. har hørt at en nabo skal ha skyvedørsgarderobe der hun har vaskemaskin og utslagsvask inni. Jeg syns det høres litt merkelig ut, men må venne meg litt til tanken, kanskje det er genialt hadde egentlig sett mer for meg kjøkkenbenk og overskap. Anonymous poster hash: 40bc8...14f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 (endret) Ts Fant et eksempel. Var litt kult ja!Link her.Anonymous poster hash: 40bc8...14f Link kortet ned. Tekola, mod. Endret 3. september 2013 av Tekola
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #8 Skrevet 2. september 2013 Tshttp://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=42969729&reference=2013/7/vertical-2/25/9/429/697/29_1764474260.jpg Link til enda et ferdig bad. Ganske likt som det første. Tror flisene er standardflisene som følger med i prisen. De er helt greie, men har satt av penger til å oppgradere. Får se hva vi ender med Anonymous poster hash: 40bc8...14f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #9 Skrevet 2. september 2013 har hørt at en nabo skal ha skyvedørsgarderobe der hun har vaskemaskin og utslagsvask inni. Jeg syns det høres litt merkelig ut, men må venne meg litt til tanken, kanskje det er genialt hadde egentlig sett mer for meg kjøkkenbenk og overskap.Anonymous poster hash: 40bc8...14f Vi har det, og jeg elsker løsningen! Kjempegreit å kunne gjemme bort vaskemaskin og utslagsvask altså Anonymous poster hash: e593f...f5e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #10 Skrevet 2. september 2013 Jeg ville absolutt ikke bygd vaskerom først, og så dør inn til badet, men fått til en eller annen skyvedørsløsning inne på badet slik at du kan skjule vaskemaskin og klestørk. Men det er ikke vits i om skyvedørene er av gjennomsiktig glass Anonymous poster hash: e9f35...366
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #11 Skrevet 2. september 2013 Tshttp://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?finnkode=42969729&reference=2013/7/vertical-2/25/9/429/697/29_1764474260.jpg Link til enda et ferdig bad. Ganske likt som det første. Tror flisene er standardflisene som følger med i prisen. De er helt greie, men har satt av penger til å oppgradere. Får se hva vi ender med Anonymous poster hash: 40bc8...14f For noen store flotte leiligheter. Blir rent misunnelig. Likte både flisene på vegget og gulvet i denne annonsen, men jeg ville fremdeles lagt flisene "rett vei" på gulvet, og så hadde jeg vurdert store avlange hvite fliser på veggene. Anonymous poster hash: e9f35...366
Ciara Skrevet 2. september 2013 #12 Skrevet 2. september 2013 Den linken er sø lang at alt annet har blitt for lite til at jeg klarer å lese det... Klarer bare såvidt å skrive dette!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #13 Skrevet 2. september 2013 Ser helt fint ut fra laptop.... Så at det ble litt rart fra ipaden i stad. Er det pga lang link ja Får ikke gjort noe med det siden jeg har skrevet som anonym Anonymous poster hash: 40bc8...14f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 For noen store flotte leiligheter. Blir rent misunnelig. Likte både flisene på vegget og gulvet i denne annonsen, men jeg ville fremdeles lagt flisene "rett vei" på gulvet, og så hadde jeg vurdert store avlange hvite fliser på veggene. Anonymous poster hash: e9f35...366 Ja, det er fine leiligheter her Og billige. Tror vi tar veggflisene liggende, eller at vi får tak i noen store avlange ja Anonymous poster hash: 40bc8...14f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 Den linken er sø lang at alt annet har blitt for lite til at jeg klarer å lese det... Klarer bare såvidt å skrive dette! Ser helt fint ut fra laptop.... Så at det ble litt rart fra ipaden i stad. Er det pga lang link ja Får ikke gjort noe med det siden jeg har skrevet som anonym Anonymous poster hash: 40bc8...14f Hæ? Ser helt fint ut på min laptop. Anonymous poster hash: e9f35...366
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #16 Skrevet 3. september 2013 TS Har rapportert innlegget, så håper det blir fikset. Anonymous poster hash: 40bc8...14f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #17 Skrevet 15. september 2013 Dytte. Har bestemt meg for det meste nå. Men en ting som jeg er veldig usikker på er dusj eller badekar med dusj. Jeg syns det er finest med dusj. Men praktisk og deilig med badekar. Har en treåring. Jeg tror vi kommer til å flytte innen tre år, og tenker endel på hva kjøpere vil foretrekke av dusjvegger og badekar. Hva ville du valgt? Anonymous poster hash: 40bc8...14f
Adrianne Skrevet 15. september 2013 #18 Skrevet 15. september 2013 Vi har både badekar (boblebad) og dusjkabinett, og bruker definitivt dusjen mest. Badekaret har jeg brukt 2 ganger siden vi flyttet inn for 2 år siden . Det er klart at det er deilig å ta et rolig bad, men det skjer liksom bare ikke i hverdagen. Dessuten tar det som en evighet å fylle + at det tar så mye av varmtvannet. Vi har en baby og en 2 åring, og 2-åringen synes det er artigst å dusje. Minsten bader i balje som står oppi badekaret. Men den kunne vi like gjerne hatt i dusjen. Dusjhjørne ser kanskje finest ut, men jeg personlig hadde foretrukket dusjkabinett. Spesielt med tanke på at dere skal selge innen få år. Jeg har ikke tall på hvor mange visninger vi har vært på, hvor det enten var feil helning til sluken i dusjen eller fuktskader. Jeg er derfor veldig skeptisk til dusjhjørner.
Vera Vinge Skrevet 15. september 2013 #19 Skrevet 15. september 2013 Hvis jeg måtte velge mellom dusjvegger og badekar, ville jeg valgt dusj. Det er praktisk med badekar når man har barn, men jeg hater å stå og dusje i et badekar. Det ene badet vårt har faktisk begge deler, selv om det ikke er et enormt bad (ikke lite, men ikke stort heller). Da er badekaret hakket mindre enn vanlig, og så dusj med en dusjvegg ved siden av, sånn at begge deler får plass langs den ene veggen. Jeg og pjokken bader/dusjer dermed ofte samtidig. Praktisk. Og så vet jeg at kabinett er hakket tryggere enn å dusje rett på gulv mtp. vannskader, men jeg foretrekker likevel dusjhjørne. Jeg har lyst på spafølelse på badet, og det gir meg den mest eksklusive følelsen. Men det forutsetter jo at det legges membran ordentlig og alt det der, selvsagt. Når det gjelder vasking, ville jeg også forsøkt å gjemme bort det, spesielt siden dere også skal ha utslagsvask. Bare vaskemaskin og trommel kan man gjøre ok fint ved å bygge en benk rundt, men utslagsvask gjør det hele så mye mer vaskeromaktig, at jeg ville foretrekke å skjerme det. Og så ville jeg helt klart valgt større og avlange fliser til veggene om du er opptatt av videresalg. Det vil fortsatt se mer moderne ut enn 20x20 hvis dere selger om tre år. Jeg syns også gulvfliser lagt "riktig" vei ser mye mer moderne ut enn diagonale fliser, men der ser jeg du allerede har bestemt deg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 Takk for flere svar Vi hadde badekar da vi flyttet inn, men kastet det ut etter noen år. Det ble brukt 2-3 ganger bare. Og jeg liker ikke å stå i badekar å dusje. Men da hadde vi ikke barn. Jeg fikk se på to ferdige bad i dag, og det ene hadde dusj og det andre badekar. Jeg syntes det med dusjen var finest. Badekaret var 170 cm pga bærevegg, og det syntes jeg så litt lite ut. Rørene var også veldig synlige, i motsetning til badet med dusj, pga at dusjen var på en annen vegg når det er badekar. Badet med badekar hadde åpen løsning mellom bad og vaskerom, og badet med bare dusj hadde avdelt. Likte best det åpne. Det virker nesten ikke som kabinett er et alternativ, da det ikke er noen bilder/ utstillinger av det i papirene vi har fått, og i utsillingslokalet. Vi ville i utgangspunktet ha kabinett, men ombestemte oss. Syns det er så mye finere å dusje på flisene, og badet er jo helt nytt. Så det blir vel gjort en bra jobb.Anonymous poster hash: 40bc8...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå