Gå til innhold

skrive ut og forstørre motiv til feks plakat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tegning som jeg så gjerne skulle fått forstørret og blåst opp, fra A4 til feks A2 eller noe, altså, rimelig stor. Men aner ikke hvordan man gjør det, hvordan får en gjort det? Via kopimaskin, og hvordan blir det å få arkene inn i den?

:sjenert:

Anonymous poster hash: c9ea2...1d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet??

Skrevet

Ville gått til trykkfirma med det, allkopi, copycat eller lignende. Å få tak i en A2-printer til privatbruk vil koste for mye.

Skrevet

Takk, da skal jeg google og sjekke. :) :)

• Liker 1
Skrevet

Den kommer sannsynligvis ikke til å se særlig bra ut hvis den blåses opp større enn den er. Det er som å blåse opp et lite bilde fra internett til et helt ark – det blir bare store piksler av det. Hvis du har en skanner eller et kamera med høy oppløsning kan du kanskje få det litt større enn den fysiske tegningen.

Anonymous poster hash: 4a7a9...f50
Skrevet

Hva er oppløsningen på bildet ditt da TS?

Skrevet

Den kommer sannsynligvis ikke til å se særlig bra ut hvis den blåses opp større enn den er. Det er som å blåse opp et lite bilde fra internett til et helt ark – det blir bare store piksler av det. Hvis du har en skanner eller et kamera med høy oppløsning kan du kanskje få det litt større enn den fysiske tegningen.

Say what? Printe det ut, og så skanne papirutskriften? Den eneste type skanner vet vet om som kan få et ok bilde som kan forstørres mye ut av en analog kilde, er filmskannere. Da snakker vi om litt nisjeområde.

Skrevet

Say what? Printe det ut, og så skanne papirutskriften? Den eneste type skanner vet vet om som kan få et ok bilde som kan forstørres mye ut av en analog kilde, er filmskannere. Da snakker vi om litt nisjeområde.

Nei, TS har sannsynligvis ikke en slik skanner da.

Skrevet

Nei, TS har sannsynligvis ikke en slik skanner da.

Poenget er at det eneste en skanner gjør er å skanne det du gir den. Gir du den et bilde som ikke er så veldig skarpt, vil det ikke på magisk vis bli så skarpt at man kan blåse det opp i storformat om man skanner det. Dritt inn = dritt ut.

Er det snakk om digitalbilder, vil jeg tro 10MP og opp bør bli ok i A2 format. Men jeg tror ikke det er pixselantallet i bildefila som vil være den største begrensningen, men heller hvor bra selve bildet er, om det er mye støy, er bildet tatt på frihånd eller med stativ osv.

• Liker 1
Skrevet

Poenget er at det eneste en skanner gjør er å skanne det du gir den. Gir du den et bilde som ikke er så veldig skarpt, vil det ikke på magisk vis bli så skarpt at man kan blåse det opp i storformat om man skanner det. Dritt inn = dritt ut.

Er det snakk om digitalbilder, vil jeg tro 10MP og opp bør bli ok i A2 format. Men jeg tror ikke det er pixselantallet i bildefila som vil være den største begrensningen, men heller hvor bra selve bildet er, om det er mye støy, er bildet tatt på frihånd eller med stativ osv.

Vet ikke hva slags tegning det er snakk om, men hvis det er en enkel strektegning det er snakk om hadde en vektorisering av en skarp kopi løst hele problemstillingen.

Skrevet (endret)

Vet ikke hva slags tegning det er snakk om, men hvis det er en enkel strektegning det er snakk om hadde en vektorisering av en skarp kopi løst hele problemstillingen.

Ah, frak! Det var en tegning det var snakk om! :sur: Ja, da stiller det seg annerledes.

(Leste ikke HI godt nok)

Endret av Lutetium 71
Skrevet

www.vistaprint.no

Billig og greit. Husk tollavgift om det kommer over 200kr (noe det ikke vil om det kun er én plakat du skal ha).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...