Gå til innhold

Han vil reise til Brasil uten meg og sønnen vår i 30 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er jente 30 år og har en gutt på 3 år med min samboer på 33 år. Han har fått tilbud om å dra til Brasil sammen med en kvinnelig kollega (som er fra Brasil) for å ta opp praksis i yrket sitt for egen regning, selv om det er på vegne av bedriften han jobber i. Vi har huslån, billån og alt annet som kunne ligne på A4, men jeg føler at han har spart i smug noen år. Er ikke redd for å miste han eller at vi ikke kan betjene gjelden mens han er borte, men jeg er trist fordi at han allerede har bestemt seg oppe i hodet uten å tenke på barnet eller meg. Han skal være borte i 30 dager og jeg har sagt at vi vil bli med på den fantastiske opplevelse, men han bortforklarer at jeg og sønnen ikke kan dra med, fordi det er for dyrt + han må jobbe hele dagen. Det har i tillegg dukket opp andre ting som har satt tilliten på prøve...

Hva ville dere ha gjort i mitt sted?

Anonymous poster hash: 1095b...c01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måned klarer du deg vel uten ham? Jeg hadde skjønt det om det var snakk om flere måneder.

• Liker 4
Skrevet (endret)

En måned klarer du deg vel uten ham? Jeg hadde skjønt det om det var snakk om flere måneder.

Joda, hun klarer vel det – men skjønner ikke hvorfor de ikke kan bli med.

Endret av Sjekker
  • Liker 13
Skrevet

Når du er 30 så er du ikke lengre jente, men en dame eller en kvinne!

Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig jeg. Godt å komme fra hverandre i ny og ne.

• Liker 12
Skrevet

Joda, hun klarer vel det – men skjønner ikke hvorfor de ikke kan bli med.

Fordi han skal jobbe?

• Liker 3
Skrevet

1 måned er ikke lenge..Dette klarer dere fint:)

• Liker 3
Skrevet

En måned bør være null problem. Skjønner godt han ikke vil ha deg med når han må jobbe og du begynner å sutre etter 2 dager om at du kjeder deg,,, han har ikke tid til dere to osv.

• Liker 1
Skrevet

Mistenkelig at dere ikke får bli med...

Anonymous poster hash: 5cb6d...c9e

• Liker 14
Skrevet

Jeg syns det er rart at bedriften ikke sponser noe av turen. .

Det er også rart dersom det er tilfelle at han har spart i smug.

Det er også rart dersom denne kvinnelige kollegaen også reiser for egen regning for at han skal kunne få ta en utdanning

• Liker 39
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er også rart dersom denne kvinnelige kollegaen også reiser for egen regning for at han skal kunne få ta en utdanning

Det var i det hele tatt mye rart med dette, og jeg skjønner godt at ts er skeptisk. Spesielt hvis det er andre ting som gjør at tilliten ikke er helt på plass.

• Liker 14
Skrevet

Enig i at det hele høres litt rart ut, men du klarer deg vel uten mannen din i 30 dager? Det er bare en måned.

Anonymous poster hash: 2e0a1...56f
  • Liker 2
Skrevet

Ser heller ikke hvorfor ikke dere kan bli med.

Dere klarer vel å aktivisere dere selv iløpet av dagen...

Bare si at dere blir med og sånn blir det med den saken.

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig klarer jeg 30 dager uten mannen min, det er ikke det som er issue. Har en travel jobb og gutten vil holde meg beskjeftiget etter jobb. Jeg har derimot aldri reist så langt med han og skulle ønske at det var meg, som han kunne dele opplevelser med i Brasil og ikke hun. Er vanligvis ikke sjalu av meg – men har blitt det den siste stund ovenpå kjipe oppdagelser. Vil ikke nekte han å dra ut å bygge videre på hans ferdigheter, men jeg føler nok at han setter seg selv over familien på denne avgjørelse.

• Liker 7
Skrevet

Ser heller ikke hvorfor ikke dere kan bli med.

Dere klarer vel å aktivisere dere selv iløpet av dagen...

Bare si at dere blir med og sånn blir det med den saken.

Har egentlig sagt det til han, men han sier at det er for dyrt og at han må jobbe hele dagen. Jeg har planer om å aktivisere oss selv i løpet av dagen og så kan vi kose oss på kvelden som familie.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Nettopp det jeg tenkte.

Ellers burde det jo ikke være noe problem at han er borte i en måned, det er vel omstendighetene rundt som virker litt merkelige.

• Liker 4
Skrevet

Han vil jo seff dra med henne alene. Det er ingen jobbtur, men en kjærestetur. Hun vil vise ham hjemlandet sitt, og de trenger lang tid sammen, for å finne ut om forholdet deres er verdt å satse på. Sorry, altså.

Hvilke kjipe oppdagelser er det du har gjort, og som er med på å gjøre deg skeptisk?

Anonymous poster hash: bd165...e1c
  • Liker 17
Skrevet

Men han skal jo ikke oppleve Brasil. Så det blir ikke som at han skal reise dit for å oppleve Brasil uten dere. Han skal jo jobbe.

Anonymous poster hash: 01d27...321
  • Liker 1
Gjest Conradine
Skrevet

Bruker han ferien til denne reisen?

Jeg hadde ikke likt at mannen min hadde brukt 30 dager på en slik alenereise da vi hadde små barn.

• Liker 3
Skrevet

Nettopp det jeg tenkte.

Ellers burde det jo ikke være noe problem at han er borte i en måned, det er vel omstendighetene rundt som virker litt merkelige.

Du har helt rett, det er omstendighetene som gjør det vanskelig for meg å akseptere.

Skrevet

Bruker han ferien til denne reisen?

Jeg hadde ikke likt at mannen min hadde brukt 30 dager på en slik alenereise da vi hadde små barn.

Han skal visst nok få betalt permisjon for noe av tiden, men usikkert om jobben hans dekker alle dager. Han hadde brukt den opptjente ferie på denne tur, så kunne han ryke og reise.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...