AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #1 Skrevet 1. september 2013 Jeg hadde en sommerjobb i fjor sommer, jobbet for et lite firma i tre måneder. Burde jeg da ha fått feriepenger nå i juni som var? Selv om det bare var en sommerjobb? Jeg fikk nemlig ingenting.. Ved tidligere sommerjobber har jeg fått 10% av det jeg tjente i feriepenger. Reglene er vel at man skal ha feriepenger utbetalt i juni, med mindre noe annet står i arbeidskontrakten? Jeg har lest igjennom kontrakten min hos dette firmaet, og det står ingenting nevnt om feriepenger. Takk for svar! Anonymous poster hash: 50d5f...3ec
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2013 #2 Skrevet 1. september 2013 Ja du har krav på feriepenger.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #3 Skrevet 1. september 2013 Sjekk om du fikk dem utbetalt i fjor da du sluttet, er vanlig noen steder. Anonymous poster hash: 1c8a8...377 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #4 Skrevet 1. september 2013 Jupp, jeg pleide å få feriepengene på sluttoppgjøret på den siste lønna - så jeg slapp å vente til neste sommer. Det har de mulighet å gjøre for sommervikarer. Anonymous poster hash: c97b4...55f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #5 Skrevet 1. september 2013 Takk for svar! Nå har jeg sjekket lønna for august i fjor, altså siste lønninga i denne jobben - det står ingenting på lønnsslippen om at feriepenger er inkludert. De måtte vel ha skrevet det hvis det var det? Har sendt mail til sjefen jeg hadde i fjor nå, håper hun svarer raskt. TS Anonymous poster hash: 50d5f...3ec
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Det bør fremkomme separat ja. Bare husk at du må skatte av de. Anonymous poster hash: 5446c...e78
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #7 Skrevet 1. september 2013 Så nå at det var ifjor! Trodde det var i år. Sorry. Anonymous poster hash: 5446c...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå